شورای همکاری خلیج فارس خواستار حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران شد

[ad_1] نایف فلاح مبارک بن الحجرف امروز (سه شنبه) در دیدار با سفیران اتحادیه اروپا در ریاض خواستار مشارکت شورای همکاری خلیج فارس در هرگونه مذاکره در باره امنیت و ثبات منطقه شد. مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند که قرار نیست در مورد بندهای بیشتر از آنچه در برجام توافق شده است مذاکره جدیدی

کد خبر : 25061
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
شورای همکاری خلیج فارس خواستار حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران شد

[ad_1]

نایف فلاح مبارک بن الحجرف امروز (سه شنبه) در دیدار با سفیران اتحادیه اروپا در ریاض خواستار مشارکت شورای همکاری خلیج فارس در هرگونه مذاکره در باره امنیت و ثبات منطقه شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند که قرار نیست در مورد بندهای بیشتر از آنچه در برجام توافق شده است مذاکره جدیدی انجام شود و ورود اعضای جدید به برنامه اقدام جامع مشترک پذیرفتنی نیست.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بدون اشاره به دخالت های عربستان و امارات در امور کشورهای منطقه از جمله حمله به یمن و بمباران مردم این کشور، ادعایی که معمولا از سوی سعودی ها بیان می شود را تکرار کرد و گفت ایران باید رفتار خود را مبنی بر مداخله در امور داخلی کشورها کنار بگذارد و به بی ثبات کردن امنیت و صلح ثبات در منطقه از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی پایان دهد.

الحجرف ادعا کرد که شورای همکاری خلیج فارس نقش مهم محوری در ارتقای امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی ایفا می کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس افزود: منطقه به ویژه در یمن، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورها با چالش های بسیاری رو به رو است که حل و فصل آنها نیاز به تلاش های مشترک بین المللی دارد.

وی در مورد وضعیت یمن نیز مدعی شد که تلاش های شورای همکاری خلیج فارس برای حمایت از امنیت و ثبات در یمن و حمایت از دولت قانونی از طریق ابتکار خلیج فارس، نتایج گفت وگوی ملی و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت ادامه دارد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در حالی مدعی حمایت از امنیت و ثبات در یمن شد که طی ۲۴ ساعت گذشته دهها بار مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن از سوی ائتلاف سعودی بمباران شده است.

پیروزی های اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن و نزدیک شدن آنان به دروازه های مارب، ائتلاف سعودی را سخت به تکاپو انداخته است تا از ثبت شکست دیگری در کارنامه آنها در مقابل مردم مقاوم یمن جلوگیری کنند . در همین پیوند الحجرف در دیدار با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار اعمال فشار آنها و جامعه جهانی بر انصارالله یمن برای جلوگیری از حمله به مارب و توقف حملات موشکی به عربستان شد.

وی روابط شورای همکاری خلیج فارس با اتحادیه اروپا را توام با اعتماد و احترام توصیف و بر علاقه و تمایل کشورهای عضو این شورا برای توسعه و تقویت مناسبات با اتحادیه اروپا برای تأمین منافع مشترک دو طرف و پیشبرد آنها در همه زمینه ها تأکید کرد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.