شورای امنیت سازمان ملل در مورد معافیت کلی از تحریم های کمکی رای می دهد

[ad_1] فرگال میتن، سفیر ایرلند در سازمان ملل، پیش از رای گیری گفت که شورای امنیت 15 عضوی فرصت مهمی برای “مقابله همه جانبه با پیامدهای انسانی ناخواسته رژیم های تحریمی سازمان ملل” دارد. زمانی که گروه‌های بشردوستانه تحت تأثیر تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته‌اند، شورای امنیت به طور سنتی با مسائل به صورت موردی

کد خبر : 291809
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
شورای امنیت سازمان ملل در مورد معافیت کلی از تحریم های کمکی رای می دهد

[ad_1]

فرگال میتن، سفیر ایرلند در سازمان ملل، پیش از رای گیری گفت که شورای امنیت 15 عضوی فرصت مهمی برای “مقابله همه جانبه با پیامدهای انسانی ناخواسته رژیم های تحریمی سازمان ملل” دارد.

زمانی که گروه‌های بشردوستانه تحت تأثیر تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته‌اند، شورای امنیت به طور سنتی با مسائل به صورت موردی برخورد می‌کند. پیش‌نویس قطعنامه‌ای که قرار است روز جمعه رای‌گیری شود، به طور گسترده بیان می‌کند که حمایت از تلاش‌های بشردوستانه نقض هیچ‌یک از مسدود کردن دارایی‌های سازمان ملل نیست.

«تامین، پردازش یا پرداخت وجوه، سایر دارایی‌های مالی، یا منابع اقتصادی، یا ارائه کالاها و خدمات لازم برای اطمینان از تحویل به موقع کمک‌های بشردوستانه یا حمایت از سایر فعالیت‌هایی که نیازهای اساسی انسان را تامین می‌کنند، مجاز است.» پیش نویس.

نیاز به کمک افزایش می یابد

در صورت تصویب، برای نهادهای سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی، گروه‌های بشردوستانه با وضعیت ناظر مجمع عمومی سازمان ملل متحد – مانند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ – و گروه‌های امدادی که با سازمان ملل متحد کار می‌کنند، اعمال خواهد شد.

آماندا کاتانزانو، معاون سیاست‌گذاری و حمایت از کمیته بین‌المللی نجات گفت: «با توجه به نیازها در سطح جهانی، بسیار مهم است که همه تلاش‌ها برای رفع موانع دسترسی به جوامع با کمک انجام شود.

او گفت: «تغییر قدرت در افغانستان در سال گذشته بر نیاز فوری و دیرهنگام برای این نوع شفافیت در شرایط اضطراری تأکید کرد. ما نمی‌توانیم بحران‌های فردا را پیش‌بینی کنیم، اما می‌توانیم اکنون برای ایجاد وضوح جهانی اقدام کنیم.»

یک قطعنامه برای تصویب در شورا نیاز به 9 رأی موافق و بدون وتو – از سوی ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه دارد. دیپلمات ها انتظار داشتند که این اقدام اتخاذ شود.

متن پیش‌نویس تاکید می‌کند که تحریم‌ها ابزار مهمی «در حفظ و بازگرداندن صلح و امنیت بین‌المللی، از جمله در حمایت از فرآیندهای صلح، مقابله با تروریسم، و ترویج عدم اشاعه» است.

شورای امنیت بیش از دوازده رژیم تحریمی دارد.

یکی از سخت ترین رژیم های تحریمی سازمان ملل، کره شمالی را به دلیل برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک این کشور هدف قرار می دهد. کارشناسان سازمان ملل گفته اند که اگرچه ارزیابی دقیق آن چالش برانگیز است، اما «تردید کمی وجود دارد که تحریم های سازمان ملل به طور ناخواسته بر وضعیت انسانی در آنجا تأثیر گذاشته است».

(گزارش توسط میشل نیکولز؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.