شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم تسلیحاتی حوثی ها رای می دهد

[ad_1] نوشته میشل نیکولز سازمان ملل (رویترز) – شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز دوشنبه در مورد پیشنهاد امارات متحده عربی برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه حوثی‌های یمن پس از اینکه این گروه در سال جاری ادعای چندین حمله پهپادی و موشکی به این کشور را صادر کرد، رأی‌گیری خواهد کرد. این اقدام

کد خبر : 171725
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۲۴
شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم تسلیحاتی حوثی ها رای می دهد

[ad_1]

نوشته میشل نیکولز

سازمان ملل (رویترز) – شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز دوشنبه در مورد پیشنهاد امارات متحده عربی برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه حوثی‌های یمن پس از اینکه این گروه در سال جاری ادعای چندین حمله پهپادی و موشکی به این کشور را صادر کرد، رأی‌گیری خواهد کرد.

این اقدام تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه چندین رهبر حوثی را به کل گروه گسترش می دهد. این اقدام به 9 رأی موافق و بدون وتوی روسیه، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه یا چین نیاز دارد.

یک ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، از جمله امارات، در سال 2015 پس از اینکه حوثی‌های متحد ایران، دولت شناخته شده بین‌المللی را از صنعا بیرون کردند، در یمن مداخله کردند. حوثی ها می گویند که با یک سیستم فاسد و تجاوز خارجی مبارزه می کنند.

ائتلاف، ایالات متحده و ناظران تحریم های سازمان ملل، ایران را به تامین تسلیحات برای حوثی ها متهم کرده اند که هم تهران و هم این گروه آن را رد می کنند.

این جنگ ده‌ها هزار نفر را کشته و باعث یک بحران انسانی شده است و یمن را تا مرز قحطی پیش برده است.

یک دیپلمات ارشد شورای امنیت که نخواست نامش فاش شود، گفت که تحریم تسلیحاتی پیشنهادی علیه حوثی ها شامل مسدود کردن دارایی ها نمی شود، بنابراین “هیچ تاثیری بر کمک های بشردوستانه یا حمل و نقل تجاری که باعث نگرانی برخی از اعضای شورا بود” نخواهد بود. .

یک سال پیش، دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، به دلیل نگرانی از بدتر شدن بحران انسانی یمن، نام حوثی‌ها را به عنوان یک سازمان تروریستی لغو کرد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یک روز قبل از روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2021، حوثی ها را در لیست سیاه قرار داده بود.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی و برخی از قانونگذاران آمریکایی بر کاخ سفید فشار می آورند تا جنبش حوثی ها را به لیست گروه های تروریستی خارجی ایالات متحده بازگرداند به دلیل حملات اخیر حوثی ها به امارات و عربستان سعودی.

(گزارش توسط میشل نیکولز؛ ویرایش توسط لزلی آدلر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.