شهر نیویورک پس از اصرار رئیس‌جمهور سابق به اعتراضات، برای کیفرخواست ترامپ آماده می‌شود

[ad_1] این اولین پرونده جنایی علیه رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود. روز شنبه، ترامپ از پیروان خود در شبکه های اجتماعی خواست تا به آنچه که به گفته او بازداشت قریب الوقوع او بود، اعتراض کنند. ترامپ در فراخوان خود برای اعتراض، این نگرانی را برای مجریان قانون مطرح کرد که حامیان ممکن است

کد خبر : 336158
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۴۰
شهر نیویورک پس از اصرار رئیس‌جمهور سابق به اعتراضات، برای کیفرخواست ترامپ آماده می‌شود

[ad_1]

این اولین پرونده جنایی علیه رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود. روز شنبه، ترامپ از پیروان خود در شبکه های اجتماعی خواست تا به آنچه که به گفته او بازداشت قریب الوقوع او بود، اعتراض کنند.

ترامپ در فراخوان خود برای اعتراض، این نگرانی را برای مجریان قانون مطرح کرد که حامیان ممکن است در خشونتی مشابه حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دست بزنند.

به گفته تحلیلگران امنیتی، با این حال، چندین گروه راست افراطی مردمی از ترس یک تله، تصمیم گرفتند به درخواست او توجه نکنند.

هیئت منصفه بزرگ، که روز دوشنبه شهادت های بیشتری را شنید، می تواند به زودی این هفته اتهامات را مطرح کند. ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان برای کاخ سفید در سال 2024 است، پیش‌بینی کرده بود که روز سه‌شنبه دستگیر خواهد شد.

روز دوشنبه هیئت منصفه از یک شاهد، وکیل رابرت کاستلو، شنید که گفت مایکل کوهن، تعمیرکار سابق ترامپ، بدون دخالت ترامپ، پرداخت‌های بی‌پرده را انجام داده است.

کاستلو پس از شهادت در هیئت منصفه به درخواست وکلای ترامپ به خبرنگاران گفت: «مایکل کوهن به تنهایی تصمیم گرفت – این همان چیزی است که به ما گفت – خودش تصمیم گرفت تا ببیند آیا می تواند به این موضوع رسیدگی کند یا خیر.

کوهن که دو بار در برابر هیئت منصفه شهادت داد، گفته است که ترامپ علناً به او دستور داده است که این پرداخت‌ها را از طرف ترامپ انجام دهد.

کیفرخواست می‌تواند به تلاش ترامپ برای بازگشت لطمه بزند. بر اساس نظرسنجی هفت روزه رویترز/ایپسوس که روز دوشنبه به پایان رسید، حدود 44 درصد از جمهوری خواهان می گویند که در صورت متهم شدن به او باید از رقابت های ریاست جمهوری کناره گیری کند.

تحقیقات توسط آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، یکی از چندین چالش حقوقی پیش روی ترامپ است. دفتر او بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

کوهن در سال 2018 به تخلفات مالی کمپین فدرال مرتبط با تنظیم پرداخت هایش به دانیلز، که نام قانونی او استفانی کلیفورد است، و یک زن دیگر در ازای سکوت آنها در مورد روابطی که با ترامپ ادعا کرده بودند، اعتراف کرد.

ترامپ وقوع چنین مواردی را رد کرده است

به گفته وکیلش لنی دیویس، دفتر دادستان منطقه منهتن از کوهن خواسته بود که به عنوان شاهد ردیه در دسترس باشد، اما بعد از ظهر دوشنبه به او گفته شد که به شهادت او نیازی نیست. کوهن به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که از او خواسته نشده بود روز چهارشنبه برگردد.

هیچ نشانی از ناآرامی وجود ندارد

اریک آدامز، شهردار نیویورک به خبرنگاران گفت که پلیس رسانه های اجتماعی را زیر نظر دارد و “اقدامات نامناسب” در شهر را زیر نظر دارد. اداره پلیس نیویورک گفت هیچ تهدید معتبر شناخته شده ای وجود ندارد.

اگر ترامپ متهم شود، احتمالا باید از خانه خود در فلوریدا برای انگشت نگاری و سایر پردازش ها سفر کند. چندین رسانه گزارش دادند که مقامات مجری قانون روز دوشنبه برای بحث در مورد تدارکات ملاقات کردند.

منابع گفته اند که دفتر براگ شواهدی را در مورد پرداخت 130000 دلاری به دانیلز در هفته های پایانی کمپین 2016 به هیئت منصفه ارائه می کرد.

جمهوریخواهان ترامپ به طور گسترده از این تحقیقات به عنوان انگیزه سیاسی انتقاد کرده اند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، رقیب ترامپ برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری، روز دوشنبه گفت که براگ یک «برنامه سیاسی» را تحمیل می‌کند که حاکمیت قانون را به خطر می‌اندازد، اما او همچنین به ترامپ حمله کرد.

او به خبرنگاران گفت: «من نمی‌دانم چه چیزی در پرداخت پول خفه‌کننده به یک ستاره فیلم‌های مستهجن برای اطمینان از سکوت در مورد نوعی رابطه ادعایی انجام می‌شود.

جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده با نامه ای تحقیقاتی را از دفتر براگ آغاز کردند و به دنبال ارتباطات، اسناد و شهادت های مرتبط با این تحقیقات بودند.

ترامپ و سایر جمهوری خواهان نیز گفته اند که دفتر دادستانی منطقه منهتن باید بیشتر بر روی مقابله با جرم و جنایت تمرکز کند.

سخنگوی دفتر DA با استناد به آماری مبنی بر کاهش قتل و تیراندازی در سال جاری در پاسخ به سوالی درباره این نامه گفت:

ما مرعوب تلاش‌ها برای تضعیف روند عدالت نخواهیم شد، و همچنین اجازه نخواهیم داد اتهامات بی‌اساس ما را از اجرای منصفانه قانون منصرف کند.»

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود دو بار توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد، یک بار در سال 2019 به دلیل رفتارش در مورد اوکراین و بار دیگر در سال 2021 به دلیل حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا. او هر دو بار توسط سنا تبرئه شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.