شهری چینی شبیه داستان‌های علمی تخیلی / عکس

آژانس طراحی AT Design Office در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار طرح‌هایی از ساخت یک شهر شناور بزرگ در چین را منتشر کرد که اکنون ساخت آن در دستور کار قرار گرفته است. این شهر در صورت ساخت لقب جاه‌طلبانه‌ترین پروژه شهری تاریخ را از آن خود خواهد کرد. این شهر که به احتمال زیاد

کد خبر : 290160
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۴۷
شهری چینی شبیه داستان‌های علمی تخیلی / عکس


آژانس طراحی AT Design Office در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار طرح‌هایی از ساخت یک شهر شناور بزرگ در چین را منتشر کرد که اکنون ساخت آن در دستور کار قرار گرفته است. این شهر در صورت ساخت لقب جاه‌طلبانه‌ترین پروژه شهری تاریخ را از آن خود خواهد کرد. این شهر که به احتمال زیاد در منطقه داوان گوانگدونگ، هنگ کنگ و ماکائو ساخته خواهد شد دارای مسیرهای ویژه در زیر آب برای عبور زیردریایی‌ها خواهد بود.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این شهر شناور بزرگ در حالت ابتدایی خود از یک بدنه پیش‌ساخته بتنی با طول ۱۵۰ متر و عرض ۳۰ متر به دور سرزمین اصلی ساخته خواهد شد. طراحان برای این شهر یک اسکله برای زیردریایی‌های غیرنظامی، یک اسکله برای قایق‌های تفریحی کوچک و یک بندر ویژه برای کشتی‌های کروز بزرگ در نظر گرفتند. همچنین بزرگراه‌های روی آب و زیر آب نیز بخش‌های مختلف شهر را به یکدیگر متصل خواهند کرد.

عجیب و باورنکردنی، شهر رویایی چین شبیه داستان‌های علمی تخیلی / عکس

آژانس طراحی AT Design Office که در انگلستان و چین مستقر است به سفارش شرکت ساخت‌وساز چینی CCCC-FHDI یک شهر شناور به مساحت ۴ مایل مربع را طراحی کرده است. هرچند ماکت‌های ساخته شده از این شهر به داستان‌های علمی تخیلی شباهت دارند، اما ساخت آن در دستور کار قرار گرفته و در آینده‌ای نه چندان دور چین از عجیب ترین شهر تاریخ رونمایی خواهد کرد.

شرکت ساخت و ساز چینی CCCC-FHDI برای ساخت این شهر شناور از همان فناوری‌ها که برای ساخت پل ۵۰ کیلومتری در سه شهر هنگ‌کنگ، ماکائو و ژوهای استفاده کرده در ساخت این پروژه نیز به کار خواهد گرفت. اسلاومیر سیسکا، یک معمار در این خصوص عنوان کرد قسمتی از این پل در واقع یک تونل زیر آبی بوده که با یک جعبه بتنی پیش‌ساخته به طول ۱۵۰ متر متصل شده است.

عجیب و باورنکردنی، شهر رویایی چین شبیه داستان‌های علمی تخیلی / عکس

ماژول‌های شش ضلعی قرار است با اتصال به یکدیگر این شهر شناور را تشکیل دهند که نتیجه این اتصالات ایجاد بزرگ‌ترین سازه شناور تاریخ خواهد بود. طراحان روی خودکفایی این شهر نیز تمرکز کردند و به همین دلیل برای آن مزارع، جوجه‌کشی‌ها و تاسیسات جمع‌آوری زباله نیز در نظر گرفتند.

آژانس طراحی AT Design Office در خصوص مزایای ساخت این شهر تاکید کرد ساخت چنین پروژه‌هایی روی جامعه و اقتصاد تاثیر مثبت زیادی می‌گذارد و همچنین می‌تواند به نیازهای زیرساخت‌های بلندمدت و توسعه پایدار نیز پاسخ دهند. ضمن این که برای آموزش، تفریح، اشتغال و فعالیت‌های تجاری نیز فرصت‌های جدیدی را به همراه خواهند داشت.

5858



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.