شهرک نشین اسرائیلی فلسطینی را که ارتش می گوید قصد حمله داشت را کشت

[ad_1] بیت المقدس (رویترز) – یک شهرک نشین اسرائیلی روز جمعه یک مرد فلسطینی را که به گفته ارتش اسرائیل مسلح به چاقو و مواد منفجره بود، در نزدیکی شهری در شمال کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشت. ارتش رژیم صهیونیستی به طور جداگانه اعلام کرد که نیروهای این رژیم شبانه به یک شهرک

کد خبر : 331476
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
شهرک نشین اسرائیلی فلسطینی را که ارتش می گوید قصد حمله داشت را کشت

[ad_1]

بیت المقدس (رویترز) – یک شهرک نشین اسرائیلی روز جمعه یک مرد فلسطینی را که به گفته ارتش اسرائیل مسلح به چاقو و مواد منفجره بود، در نزدیکی شهری در شمال کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشت.

ارتش رژیم صهیونیستی به طور جداگانه اعلام کرد که نیروهای این رژیم شبانه به یک شهرک در نزدیکی شهر رام الله مرکز فلسطین یورش بردند و به سوی جمعیتی که سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می کردند، تیراندازی کردند و یک نفر را مورد اصابت قرار دادند، بدون اینکه مشخص کند آیا کشته یا زخمی شده اند.

تنش در کرانه باختری با حملات تقریباً روزانه نظامی و تشدید خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری در بحبوحه حملات فلسطینیان، ماه هاست که افزایش یافته است.

مقامات فلسطینی تایید کردند که یک جوان 21 ساله توسط یک شهرک نشین اسرائیلی در نزدیکی شهر قلقیلیه در روز جمعه کشته شد، اما فوراً به تلفات این حمله در نیلین اشاره نکردند.

بستگان مرد کشته شده به رویترز گفتند که او مذهبی بود اما از عضویت در گروه های شبه نظامی فلسطینی آگاه نبود. آنها گفتند که ارتش هنوز جسد او را نگه داشته است.

روز پنجشنبه یک مرد مسلح حماس در تل آویو تیراندازی کرد و سه نفر را زخمی کرد که حال یکی از آنها وخیم بود و سپس توسط پلیس و عابران کشته شد. این گروه شبه‌نظامی اسلام‌گرا گفت این حمله پاسخی به قتل سه مرد مسلح فلسطینی توسط اسرائیل در اوایل همان روز در کرانه باختری است.

در جریان عملیات روز جمعه در شهر نیلین، ارتش اسرائیل اعلام کرد که دو تن از بستگان مرد مسلح حماس را دستگیر کرده و خانه او را برای تخریب نقشه کشیده است.

اسرائیل می گوید چنین تخریب هایی به منظور جلوگیری از مهاجمان احتمالی فلسطینی است. فلسطینی ها و گروه های حقوق بشر این سیاست را به عنوان مجازات دسته جمعی محکوم می کنند.

طی یک سال گذشته، نیروهای اسرائیلی هزاران نفر را در کرانه باختری دستگیر کرده و بیش از 200 فلسطینی از جمله مبارزان و غیرنظامیان را به قتل رسانده اند. در همین مدت بیش از 40 اسرائیلی و اتباع خارجی در حملات فلسطینیان جان خود را از دست داده اند.

فلسطینی ها به دنبال ایجاد کشوری در کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و غزه، مناطقی هستند که اسرائیل در جنگ 1967 خاورمیانه به تصرف خود درآمد. گسترش شهرک‌های یهودی و پیشرفت سیاسی به بن‌بست رسیده، چشم‌انداز دولت‌سازی را به‌طور فزاینده‌ای کم‌رنگ کرده است.

(گزارش توسط جیمز مکنزی و علی سوافتا؛ نوشته هنریت چاکار؛ ویرایش توسط نیک مکفی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.