شهرداری تهران درحوزه افزایش ظرفیت‎‌های گردشگری دارای مسئولیت اجتماعی است

[ad_1] خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین کاستی‌های شهر تهران که ما ایرانیان از آن به عنوان ام القری جهان اسلام یاد می کنیم فقدان ظرفیت‌های مکفی گردشگری به ویژه کمبود شدید مراکز اقامتی در مقیاس استانداردهای جهانی است، گفت: این مسئولیت در عین حال که متوجه وزارتخانه متبوع است

کد خبر : 55654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
شهرداری تهران درحوزه افزایش ظرفیت‎‌های گردشگری دارای مسئولیت اجتماعی است

[ad_1]

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین کاستی‌های شهر تهران که ما ایرانیان از آن به عنوان ام القری جهان اسلام یاد می کنیم فقدان ظرفیت‌های مکفی گردشگری به ویژه کمبود شدید مراکز اقامتی در مقیاس استانداردهای جهانی است، گفت: این مسئولیت در عین حال که متوجه وزارتخانه متبوع است اما شهرداری تهران نیز در این حوزه دارای مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، سید حسن رسولی در جریان بررسی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انعقاد قرارداد پروژه های هتل کوهستان و هتل تاو به روش مشارکت واقع در شهرداری منطقه 2 گفت: اعضای شورای شهر در برنامه‌ای که در دوره پنجم تقدیم مردم کردند، تبدیل کلانشهر تهران به  شهرجهانی را وعده دادند و اعضا اعلام کردند که این موضوع با سند جامع سرمایه گذاری مغایرت دارد. آنچه شهردار تهران از ما خواسته است مطابق بند یک ماده 14 سند جامع سرمایه گذاری عبارت از این است که چون پیش بینی می شود حجم این قرارداد مشارکتی بالاتر از حد نصابی است که قبلا شورا تصویب کرده است و می خواهد از صحن شورا اجازه بگیرد تا فراتر از سقف معاملاتی  فرآیند مذاکره با سرمایه گذار، رسیدن به توافقنامه و انعقاد قرارداد مالی و حقوقی را آغاز کنند.

به گفته وی، شهردار هیچ چیز دیگری از شورا نخواسته است. هیچ کدام از بندهای اعلام شده آقای اعطا از قبیل بند 18 یا ضوابط حاکم بر ساخت و ساز شهری از جمله بندمرتبه سازی که  از اختیارات شورا نیست و از اختیارات محض شورای عالی معماری و شهرسازی است با این مصوبه نقض نمی شود.  

وی ادامه داد: شهرداری و مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری به نمایندگی از مجموعه ما می خواهد با سرمایه گذار مذاکره کند. کسی که سرمایه دار کاملا مجهز به دانش و اطلاعات مکفی در این حوزه است. طرف اول که شهرداری است می خواهد با طرف دوم که سرمایه گذار است مذاکرات اولیه داشته باشد. اولین مجوز هم این است که اجازه دهیم که فراتر از سقف مصوب شورا مذاکره کند.  

رسولی تاکید کرد: به شهرداری تهران و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی اجازه داده می شود با رعایت کلیه ضوابط و مقررات به این معنی که هیچ کدام از مقررات حوزه معماری و شهرسازی نظیر طرح جامع، طرح تفصیلی و مصوبه لغو برج باغ ها اینجا مورد غفلت قرار نمی‌گیرد و مجوزهای لازم از مراجع ذیربط  اخذ خواهد شد.  سرمایه گذار پیوست های مطالعاتی را زمانی باید ارائه دهد که می خواهد از شهرداری منطقه مجوز بگیرد.در فضای راکد موجود در اقتصاد مدیریت شهری که کمتر در جلب سرمایه گذاری توفیق داشتیم قرار است مجوزی ارائه شود تا مذاکره با سرمایه گذار آغاز شود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.