شهادت کارولین الیسون ادعا می کند که رئیس FTX SBF از سال 2019 به او دستور داده است تا سرمایه های مشتریان را با هم ترکیب کند – اخبار بیت کوین

در 23 دسامبر 2022، متیو راسل لی از Inner City Press رونوشت اقرار گناه کارولین الیسون، مدیر عامل سابق Alameda Research را منتشر کرد. الیسون در اظهارات خود توضیح می‌دهد که او مدیرعامل و مدیر عامل شرکت Alameda بوده است و تحت این نقش‌ها مستقیماً به مدیر عامل سابق FTX Sam Bankman-Fried (SBF) گزارش می‌داد.

کد خبر : 297396
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
شهادت کارولین الیسون ادعا می کند که رئیس FTX SBF از سال 2019 به او دستور داده است تا سرمایه های مشتریان را با هم ترکیب کند – اخبار بیت کوین


در 23 دسامبر 2022، متیو راسل لی از Inner City Press رونوشت اقرار گناه کارولین الیسون، مدیر عامل سابق Alameda Research را منتشر کرد. الیسون در اظهارات خود توضیح می‌دهد که او مدیرعامل و مدیر عامل شرکت Alameda بوده است و تحت این نقش‌ها مستقیماً به مدیر عامل سابق FTX Sam Bankman-Fried (SBF) گزارش می‌داد. شهادت مدیر عامل سابق آلامدا جزئیاتی را نشان می دهد که او از سال 2019 تا 2022 کاملاً آگاه بوده است، که Alameda Research به تسهیلات استقراضی خاصی دسترسی داشته است که به شرکت اجازه می دهد خط اعتباری نامحدود با وثیقه صفر را حفظ کند. به گفته الیسون، «تسهیلات استقراضی» وجوه مشتریان FTX بود.

کارولین الیسون جزئیات رفتار نادرست FTX با Alameda و اختلاط سرمایه مشتریان از همان ابتدا آغاز شد

خبرنگار Inner City Press پس از فاش شدن قرارداد استعفای کارولین الیسون متیو راسل لی منتشر شده a طوفان توییت که اسکرین شات هایی از متن اقرار مجرمیت بدون مهر و موم الیسون را نشان می داد. راسل لی گفت که دادخواست محاکمه “به صورت مخفیانه برگزار شد، و تا امروز، زمانی که Bankman-Fried با 250 دلار آزاد شد، محاکمه نشد. [million] رابطه، رشته.” اگر شهادت الیسون درست باشد، این سند تعدادی از تخلفات را برجسته می‌کند که هم مدیران FTX و هم Alameda از سال 2019 در آن شرکت کرده‌اند.

از سال 2019 تا 2022، من می‌دانستم که Alameda به یک تسهیلات استقراضی در FTX.com، صرافی ارزهای دیجیتال که توسط آقای Bankman-Fried اداره می‌شود، دسترسی داشت. من متوجه شدم که مدیران تنظیمات خاصی را در حساب FTX.com Alameda پیاده‌سازی کرده‌اند که به Alameda اجازه می‌دهد تا تعادل منفی ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را حفظ کند.» جزئیات شهادت الیسون. از نظر عملی، این ترتیب به Alameda امکان دسترسی به خط اعتباری نامحدود را بدون نیاز به ارسال وثیقه، بدون نیاز به پرداخت سود در مانده‌های منفی و بدون اینکه مشمول مارجین فراخوان یا پروتکل‌های انحلال FTX.com باشد، می‌دهد. مدیر عامل Alameda افزود.

شرح الیسون از وضعیت ادامه داد:

من متوجه شدم که اگر آلامدا موجودی منفی قابل توجهی در یک ارز خاص داشته باشد، به این معنی است که آلامدا وجوهی را که مشتریان در صرافی سپرده بودند وام می گیرد.

الیسون می‌دانست که وجوه مشتریان FTX برای «تامین مالی وام‌های FTX به Alameda» استفاده می‌شود، مدیر عامل سابق Alameda واقعاً برای کاری که انجام داد «متأسف است».

الیسون می‌دانست که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های آلامدا نقدینگی ندارند، و او گفت که با قرض گرفتن وجه از خزانه FTX کاملا موافقت کرده است. شهادت الیسون توضیح می‌دهد: «زمانی که من مدیرعامل و سپس مدیرعامل بودم، متوجه شدم که آلامدا سرمایه‌گذاری‌های غیر نقدی زیادی دارد و پول زیادی به آقای بانکمن-فرید و دیگر مدیران FTX قرض داده است. من همچنین متوجه شدم که Alameda سرمایه گذاری ها را با وام های کوتاه مدت و باز به ارزش چندین میلیارد دلار از وام دهندگان خارجی در صنعت ارزهای دیجیتال تامین کرده است. در ژوئن 2022 یا حوالی آن، من موافقت کردم که چندین میلیارد دلار از FTX برای بازپرداخت آن وام ها وام بگیرم. فهمیدم که FTX باید از سرمایه مشتری برای تامین مالی وام هایش به Alameda استفاده کند.

الیسون در ادامه افزود:

همچنین متوجه شدم که بسیاری از مشتریان FTX در مشتقات رمزنگاری سرمایه گذاری کرده اند و اکثر مشتریان FTX انتظار نداشتند که FTX دارایی های دیجیتال و سپرده های ارز فیات خود را به این شکل به Alameda قرض دهد.

علاوه بر این، الیسون در ژوئیه 2022 تا اکتبر 2022 گفت، او با SBF به توافق رسید که “صورت های مالی گمراه کننده با اهمیت را به وام دهندگان Alameda ارائه کند.” الیسون گفت که تیم گزارش‌های سه ماهه نادرست به وام‌دهنده‌ها ارائه می‌کرد که «وسعت وام‌گیری آلامدا» را مبهم می‌کرد. مدیر عامل سابق Alameda همچنین توضیح داد که او آگاه است که سرمایه گذاران سهام FTX در مورد ماهیت رابطه مشترک FTX و Alameda در تاریکی نگه داشته می شوند. من با آقای Bankman-Fried و دیگران موافقت کردم که ماهیت واقعی رابطه بین Alameda و FTX، از جمله ترتیبات اعتباری Alameda را به طور عمومی فاش نکنم. من همچنین متوجه شدم که آقای بانکمن-فرید و دیگران منبع و ماهیت آن وجوه را پنهان کرده اند.» شرح جزئیات وضعیت الیسون.

کارولین الیسون فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد است که در سال 2016 با مدرک لیسانس در رشته ریاضیات فارغ التحصیل شد. او سپس برای شرکت بازرگانی کمی جین استریت قبل از کار برای تحقیقات آلامدا کار کرد. الیسون در مارس 2018 کارمند Alameda شد و پس از خروج سم ترابوکو در آگوست 2022، او مدیرعامل شد. الیسون در 11 نوامبر 2022، زمانی که FTX برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 ثبت نام کرد، توسط جان جی ری III از سمت خود اخراج شد.

به گفته دوست دختر سابق SBF، الیسون گفت که برای کاری که انجام داده بسیار متاسف است. در پایان رونوشت خود، او بابت کاری که انجام داده عذرخواهی می کند. شهادت الیسون با داستان های SBF بسیار متفاوت است، زمانی که او یک ماه قبل از دستگیری یک تور رسانه ای انجام داد و بسیار عذرخواهی کرد. در حالی که SBF بسیار عذرخواهی کرد، او هرگز اعتراف نکرد که از نظر کلاهبرداری یا ارتکاب هرگونه تخلف مالی انجام داده است. SBF همچنین گفت که او Alameda Research را اداره نمی‌کند و تاکید کرد که اطلاعات کمی از معاملات تجاری شرکت تجاری دارد. SBF که به طور مجازی در اجلاس Dealbook نیویورک تایمز با اندرو راس سورکین صحبت می کرد، اصرار داشت که او “عمداً سرمایه ها را با هم ترکیب نکرده است.”

تا آنجایی که به Alameda Research مربوط می شود، SBF گفت:

من اندازه موقعیت آنها را نمی دانستم. من Alameda را اجرا نمی‌کردم – نمی‌دانستم دقیقاً چه خبر است.

شهادت بدون مهر و موم الیسون کاملاً با موضع SBF در طول تور رسانه ای او در تضاد است، و او نه تنها عذرخواهی می کند، بلکه تعدادی از اعمال ناشایست که شخصا مرتکب شده است را توضیح می دهد. الیسون در پایان گفت: “من واقعا برای کاری که انجام دادم متاسفم.” “می دانستم که اشتباه است. من می خواهم به خاطر اقدامات خود از مشتریان آسیب دیده FTX، وام دهندگان به Alameda و سرمایه گذاران در FTX عذرخواهی کنم. از زمانی که FTX و Alameda در نوامبر 2022 سقوط کردند، من سخت کار کرده ام تا به بازیابی دارایی ها به نفع مشتریان و همکاری با تحقیقات دولت کمک کنم. من امروز اینجا هستم تا با اعتراف به گناه، مسئولیت اعمالم را بپذیرم.» وقتی قاضی از الیسون پرسید که آیا می‌داند کاری که انجام می‌دهد غیرقانونی است، او پاسخ داد «بله».

موضوع اخیر میلیاردر بیل آکمن FTX در توییتر با انتقاد مواجه شد

نکته جالب، میلیاردر بیل آکمن است توییت کرد در مورد SBF و گروه ها روز قبل در 22 دسامبر، و تصمیم گرفت که این مورد را به عنوان یک “شکست” تجاری توصیف کند. آکمن: “یکی که “آنقدر ترسناک است که نمی توانند آن را تصدیق کنند، و برای جلوگیری از شرمندگی و پایین آمدن، احمقانه انجام می دهند.” نوشت. آخرین موضوع توییتر Ackman FTX توسط اکثر نظر دهندگان که به Ackman گفتند SBF و FTX به دلیل شروع کلاهبرداری از همان ابتدا محکوم شده اند، مورد استقبال قرار نگرفت. شهادت الیسون حتی اشاره می‌کند که درمان ویژه او با آلامدا و اختلاط سرمایه‌های مشتریان در سال 2019 آغاز شد.

به عنوان مثال، نیک کارتر، حامی بیت کوین، به آکمن و گفت: “آنها از روز اول درگیر کلاهبرداری بودند.” Meltem Demirors، مدیر عامل Coinshares نیز به توییت‌های Ackman پاسخ داد متذکر شد: آنها از روز اول وجوه مشتریان FTX را مستقیماً به حساب بانکی Alameda واریز می کردند. آکمن بود یادآوری کرد در چندین مورد در این موضوع که شاید او باید اتهامات SEC را بخواند، قبل از اینکه ادعا کند که FTX یک “مبادله سودآور قانونی است که توسط یک فارغ التحصیل MIT با حمایت از VCهای برتر در یک ارزش گذاری عظیم آغاز شده است.”

برچسب ها در این داستان

وام دهندگان Alameda، Bankman-Fried، Bill Ackman، میلیاردر Bill Ackman، Caroline Ellison، مدیر عامل، CFTC، اتهامات، Co-CEO، رابطه مشترک، همکاری، پول مشتری، FBI، دادگاه فدرال، اتهامات کلاهبرداری، ftx، FTX ورشکستگی، سقوط FTX، مشتریان FTX، گری وانگ، مطبوعات شهر داخلی، مجری قانون، متیو راسل لی، نیویورک، نیویورک، سم بنکمن-فرید، سام ترابوکو، sbf، SDNY، SEC، شهادت بدون مهر

نظر شما در مورد شهادت کارولین الیسون و جنبه او از داستان چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.