شهاب‌سنگ یا بشقاب‌پرنده؛ چه چیزی به زمین برخورد کرد؟

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، پروفسور ابی لوب یک گروه علمی ۲.۲ میلیون دلاری را به وسط جنوب غربی اقیانوس آرام اعزام می کند تا این شی فضایی مرموز را بازیابی کنند. برای بسیاری، وجود زندگی در فضا یک واقعیت غیرقابل انکار است، در حالی که برخی دیگر وجود بیگانگان را باور نمی‌کنند. در حالی

کد خبر : 289340
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۵۰
شهاب‌سنگ یا بشقاب‌پرنده؛ چه چیزی به زمین برخورد کرد؟



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، پروفسور ابی لوب یک گروه علمی ۲.۲ میلیون دلاری را به وسط جنوب غربی اقیانوس آرام اعزام می کند تا این شی فضایی مرموز را بازیابی کنند. برای بسیاری، وجود زندگی در فضا یک واقعیت غیرقابل انکار است، در حالی که برخی دیگر وجود بیگانگان را باور نمی‌کنند. در حالی که بسیاری بر این باورند که دانش محدودی که ما از حیات در سیارات دیگر داریم به دلیل توطئه های دولتی است که رویت های بشقاب پرنده را پنهان می کند، برخی دیگر معتقدند که ما هنوز شواهد کافی در اینجا روی زمین دریافت نکرده ایم.

بیشتر بخوانید:

عکس | کشف تمساح شاخدار غول‌پیکر در روسیه

عکس | زیبایی خیره‌کننده تیپ‌های ژنتیکی نادر در انسان

نزدیک به یک دهه پیش، این شهاب سنگ به اقیانوس آرام، در حدود ۱۶۰ کیلومتری سواحل پاپوآ گینه نو، کشور جزیره ای در اقیانوسیه در شمال ساحل کوئینزلند، استرالیا سقوط کرد.

ماده‌ای که شهاب را تشکیل داده سخت‌تر از آهن است، که دانشمندان را به این فکر واداشته است که آیا بدنه ماده فضایی صرفاً یک سنگ غیرعادی است یا شاید چیزی غیرعادی‌تر، فضاپیمای ایجاد شده توسط گونه‌های بیگانه از یک تمدن توسعه‌یافته دور از سیاره ما، این گروه اعزامی برای تشخیص این موضوع که این شی مرموز کدام یک است ایجاد شده است.

پروژه لوب بودجه کامل را دریافت کرد که به آنها اجازه می دهد کف اقیانوس را حفاری کنند و موادی را که هشت سال پیش از آسمان سقوط کرده اند بررسی کنند.

این نوع شهاب یکی از تنها سه جرم مشابهی است که در نزدیکی زمین کشف شده است؛ Oumuamua، در سال ۲۰۱۷ کشف شد. Oumaumua یک شی پرنده غیرقابل شناسایی است که در یک مدار در منظومه شمسی ما قرار داشت و گمان می‌رود که یک فضاپیمای بیگانه یا تکه‌ای از یک سیاره ناشناخته باشد.

در سال ۲۰۱۸، اولین دنباله دار بین ستاره ای شناخته شده، بوریسوف، کشف شد و تنها جرم بین ستاره ای شناخته شده دیگری است که به منظومه شمسی ما پرواز کرده است. اگر فرضیه لوب درست باشد، شهاب اقیانوسی به عنوان سومین شی بین ستاره‌ای از فضا که در دسترس زمین قرار می‌گیرد تایید می‌شود. این باعث می‌شود که این سه تنها اتصالات بین‌ستاره‌ای تایید شده تا کنون، و همه آنها در یک دهه باشد.

لوب، دانشمند و استاد دانشگاه هاروارد، اعتقاد راسخی به وجود بیگانگان دارد و امیدوار است که پروژه یوفو او پاسخ های بیشتری برای تایید این موضوع به انسان بدهد. او استدلال می کند که چون خورشید منظومه شمسی ما پنج میلیارد سال جوانتر از بسیاری از ستارگان کیهان است، ایده شکل گیری تمدن دیگری و یادگیری نحوه ایجاد فضاپیما غیر قابل تصور نیست.

لوب این استدلال معتبر را ارائه می‌کند که انسان‌ها نباید تصور کنند که ما «باهوش‌ترین بچه‌ها» در جهان کیهانی هستیم و اگر همسایگان بیگانه‌مان وجود داشته باشند، چیزهای زیادی برای یادگیری داریم. لوب امیدوار است که از سفر خود چیزهای زیادی بیاموزد و به جستجوی درون فضا، زمین و کف اقیانوس برای یافتن پاسخ‌هایی که به دنبالش است ادامه خواهد داد.

۲۲۷۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.