شنتوپ خطاب به شاهزاده هری: پسر سفید اروپایی، تو کی هستی اصلا؟!

به گزارش پایگاه نیوزبیزر، مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه در “نشست سازمان‌های غیردولتی” در ادیرنه به ادعای اخیر شاهزاده هری در کتاب خاطرات جدیدش دال بر اینکه ۲۵ عضو طالبان را در زمان فعالیت خود در ارتش انگلیس کشته و از این بابت احساس شرم‌ساری نیز نمی‌کند، واکنش نشان داد؛ شاهزاده‌ای که خاندان سلطنتی انگلیس

کد خبر : 304737
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
شنتوپ خطاب به شاهزاده هری: پسر سفید اروپایی، تو کی هستی اصلا؟!



به گزارش پایگاه نیوزبیزر، مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه در “نشست سازمان‌های غیردولتی” در ادیرنه به ادعای اخیر شاهزاده هری در کتاب خاطرات جدیدش دال بر اینکه ۲۵ عضو طالبان را در زمان فعالیت خود در ارتش انگلیس کشته و از این بابت احساس شرم‌ساری نیز نمی‌کند، واکنش نشان داد؛ شاهزاده‌ای که خاندان سلطنتی انگلیس را ترک کرده و در آمریکا زندگی برپا کرده است.

شنتوپ گفت: هری همچنین می‌گوید که «اگر آنها را به عنوان انسان ببینید، نمی‌توانید آنها را بکشید، ما آنها را به این شکل نمی‌دیدیم». پسر سفید اروپایی! تو کی هستی اصلا که بخواهی تصمیم بگیری کی انسان هست و کی نیست؟ تو اصلا در افغانستان چه کار می‌کردی؟ برای کشتن مردم آنجا چه می‌کردی؟

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرن بیستم خونبارترین قرن در تاریخ بشر بود. اروپایی‌ها کسانی هستند که بیشترین کشتار را در جهان انجام می‌دهند. آنها در جنگ‌های جهانی اول و دوم جنگیدند. آنها جان بیش از 20 میلیون تن را در جنگ جهانی اول گرفتند. طبق حداقل لفاظی‌ها در جنگ جهانی دوم، آنها حدود 75 میلیون تن را کشتند. افرادی نیز این آمار را بیش از 100 میلیون تن اعلام می‌کنند. جهان از این دیدگاه‌ها که برای مردم اروپایی و سفیدپوست استثنا قائل می‌شوند و باقی را در حاشیه قرار می‌دهند، همان‌هایی که تمامی فرصت‌ها در جهان را تصاحب کرده اما از مردم بومی سوءاستفاده می‌کنند و همان‌هایی که وقتی صحبت از عدالت و رفاه در جهان می‌شود تنها به خودشان فکر می‌کنند، خسته و آشفته است.

رئیس پارلمان ترکیه همچنین تاکید کرد: بسیار مهم است که از بیرون به ترکیه نگاه کنیم، از ترکیه چه انتظاری می‌رود و ترکیه از بیرون چه شکلی دیده می‌شود. افرادی که هیچ چیزی جز داخل خانه خود را نمی‌بینند و تنها یک سری برنامه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های خاص را دنبال می‌کنند، نمی توانند ترکیه را درک کنند. ترکیه واقعا برای مردم سراسر جهان معنای دیگری دارد. ما باید به خوبی به قدرت، ظرفیت و توانایی‌هایمان واقف شویم. باید به ترکیه اعتماد کنیم و به آن باور بیاوریم. ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در این دوران درخشش است که نفوذ قابل توجهی در ایجاد نظم جدید جهانی دارد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.