شناسایی و بازداشت جاسوس عربستان در توییتر / عکس

یکی از کارمندان سابق توییتر با نام «احمد ابوآمو» به دلیل جاسوسی برای کشور عربستان سعودی به سه سال و نیم زندان محکوم شده است. ابوآمو بین سال‌های 2013 تا 2015 در توییتر مشغول به کار بوده و در این مدت از سمت خود به عنوان مدیر مشارکت رسانه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت، برای

کد خبر : 293646
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
شناسایی و بازداشت جاسوس عربستان در توییتر / عکس


یکی از کارمندان سابق توییتر با نام «احمد ابوآمو» به دلیل جاسوسی برای کشور عربستان سعودی به سه سال و نیم زندان محکوم شده است. ابوآمو بین سال‌های 2013 تا 2015 در توییتر مشغول به کار بوده و در این مدت از سمت خود به عنوان مدیر مشارکت رسانه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت، برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران منتقد دولت عربستان و ارسال آنها به مقامات سعودی استفاده کرده است.

رویترز در گزارش خود توضیح می‌دهد که ابوآمو یک ساعت 42 هزار دلاری از یک مقام سعودی به عنوان هدیه و همچنین دو حواله 100 هزار دلاری دریافت کرده است. در مقابل، او اطلاعات دو کاربر توییتر، از جمله شماره تلفن و تاریخ تولد آنها را فاش کرده است.

همچنین براساس شهادت یک ماموری FBI، ابوآمو پس از ترک شرکت در سال 2015 نیز به تلاش‌های خود برای نفوذ در توییتر برای تأیید حساب‌های سعودی یا حذف پست‌های برجسته شده توسط دولت سعودی ادامه داده است.

کارمند سابق توییتر در آگوست امسال به اتهاماتی از جمله اقدام به عنوان مأمور یک دولت خارجی و همچنین کلاهبرداری، پولشویی و جعل سوابق محکوم شده بود. او اولین بار در سال 2019 همراه با یکی دیگر از کارمندان توییتر به دسترسی به هزاران حساب توییتر برای دولت عربستان متهم شده بود. کارمند دوم که «علی الزباره» نام دارد، قبل از محکوم شدن، آمریکا را ترک کرد.

مجازات سنگین برای جاسوس عربستان در توییتر / عکس

عربستان سعودی برای انتشار محتوای ضد دولتی در شبکه‌های اجتماعی، مجازات‌های سختی تعیین کرده است. یک شهروند سعودی در اوایل سال جاری میلادی به دلیل توییت اعتراض آمیز خود نسبت به دولت این کشور به 34 سال زندان و فرد دیگری به 16 سال زندان محکوم شده بود.

براساس شهادت «پایتر زاتکو»، رئیس سابق امنیت توییتر، عربستان سعودی احتمالا تنها دولت خارجی نیست که برای نفود به این شرکت تلاش کرده است. او اوایل سال جاری میلادی همچنین مدعی شده بود که دولت‌های هند و چین نیز نمایندگان خود در این شرکت را دارند.

5858



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.