شناسایی شبکه متخلف صدور پروانه طبابت/ ورود نظام پزشکی به موضوع جعل پروانه‌ پزشکی

محمدرضا اسدی از شناسایی شبکه صدور مجوز غیرقانونی پروانه طبابت خبر داد و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از شبکه پرسابقه صدور مجوز ‎غیرقانونی پروانه طبابت در ‎نظام پزشکی شناسایی و متلاشی شد و متخلفین به مراجع قانونی معرفی شدند. وی افزود: مکاتبات جهت ‎ابطال ‎پروانه طبابت‌های صادرشده غیرقانونی نیز انجام شد و منتظر دریافت هرگونه

کد خبر : 312014
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۴۵
شناسایی شبکه متخلف صدور پروانه طبابت/ ورود نظام پزشکی به موضوع جعل پروانه‌ پزشکی



محمدرضا اسدی از شناسایی شبکه صدور مجوز غیرقانونی پروانه طبابت خبر داد و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از شبکه پرسابقه صدور مجوز ‎غیرقانونی پروانه طبابت در ‎نظام پزشکی شناسایی و متلاشی شد و متخلفین به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی افزود: مکاتبات جهت ‎ابطال ‎پروانه طبابت‌های صادرشده غیرقانونی نیز انجام شد و منتظر دریافت هرگونه اطلاعات درخصوص کسب مجوزهای غیرقانونی فعالیت، هستیم.

کشف ۷۸ تخلف در صدور پروانه طبابت

وی گفت: در یک دوره از بررسی‌های صورت‌گرفته، ۷۸ تخلف در زمینه صدور مجوز پروانه طبابت کشف کردیم که تاکنون ۲۱ ‎پروانه طبابت ابطال و ۸ کارمند متخلف به مراجع ذی‌صلاح معرفی شده‌اند. بررسی دیگر پروانه‌های فعالیت غیرمجاز صادر شده نیز در حال انجام است.

شناسایی ۳ رابط متخلف

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سه رابط متخلف خارج از سازمان نظام پزشکی، تعدادی از کارمندان متخلف سازمان و برخی کارمندان متخلف در دانشگاه‌های علوم پزشکی را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کرده‌ایم.

اسدی درباره جزییات تخلف این افراد تصریح کرد: پزشکان، دندانپزشکان و برخی دیگر از گروه‌های پزشکی برای اخذ پروانه طبابت باید سابقه شغلی داشته باشند؛ برای اخذ پروانه مطب در شهر بزرگی مانند تهران نیاز است که فرد حدوداً به مدت ۸ سال در مناطق اطراف تهران کار پزشکی کند تا بتواند در داخل تهران پروانه طبابت بگیرد. رابطین خارج از سازمان نظام پزشکی در ارتباط با کارمندان متخلف، اقدام به تسهیل شرایط صدور پروانه طبابت در شهرهای بزرگ کرده بودند؛ به عبارت دیگر شرایط اخذ مجوز پروانه طبابت در شهرهای بزرگ برای برخی فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی توسط متخلفین، تسهیل شده است که این مسئله علاوه بر کاهش دسترسی مردم مناطق محروم به پزشکان، باعث تبعیض بین پزشکان می‌شد.

اسدی گفت: بیش از ۲۰۰۰ پرونده دیگر در دست بررسی است تا تخلفات احتمالی در زمینه صدور مجوز پروانه مطب، شناسایی شود.

ورود سازمان نظام پزشکی به موضوع پروانه‌ طبابت جعلی

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: بخش دیگری که در حال ورود به آن هستیم، پروانه‌های طبابت جعلی است‌. طبق گزارش‌های رسیده، برخی افراد غیرپزشک با جعل پروانه‌های طبابت، اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند که برخورد با متخلفین این حوزه نیاز به همکاری با دستگاه‌های قضایی و امنیتی و حتی نیروی انتظامی دارد و در این راستا رایزنی‌ها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

واکنش سازمان دامپزشکی به ویدیوی واردات گوشت حرام

توصیه جدید مقامات بهداشتی آمریکا درباره واکسن یادآور کرونا

۳۵۲۳۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.