شما هم می توانید در گاراژ خود، «خودرو پرنده» داشته باشید/ عکس

[ad_1] تینا مزدکی_ شرکت «Applied eVTOL Concepts»، ادعا کرده است که کلید واقعی ساختن ماشین‌های پرنده فوق‌العاده را دارد و این سیستم محرکه توسط ناسا تایید شده است. این شرکت اخیرا طرح خود را برای یک وسیله نقلیه صعود و فرود عمودی موسوم به «Epiphany Transporter» ارائه کرد که به گفته شرکت، می‌تواند به حداکثر

کد خبر : 392372
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۱۸
شما هم می توانید در گاراژ خود، «خودرو پرنده» داشته باشید/ عکس

[ad_1]

تینا مزدکی_ شرکت «Applied eVTOL Concepts»، ادعا کرده است که کلید واقعی ساختن ماشین‌های پرنده فوق‌العاده را دارد و این سیستم محرکه توسط ناسا تایید شده است. این شرکت اخیرا طرح خود را برای یک وسیله نقلیه صعود و فرود عمودی موسوم به «Epiphany Transporter» ارائه کرد که به گفته شرکت، می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۸ کیلومتر در ساعت برسد اما کمتر از ۵۵ دسیبل سر و صدا را در ارتفاع ۱۵ متری تولید ‌کند.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد این راز مربوط به رانشگرهایی است که در امتداد کناره‌ها و عقب Epiphany Transporter قرار گرفته‌اند. پژوهشگران «مرکز تحقیقات ایمز» ناسا در سال ۲۰۰۲ دریافتند که این رانشگرها مقدار قابل‌توجهی نیروی رانش تولید می‌کنند که نیروی مورد نیاز موتورهای جت و بالگردها را تامین می‌کنند.

طراحی رانشگرها، مزیت محافظت از تیغه‌های چرخان درون آنها را نیز به همراه دارد که نیروی رانش را ایجاد می‌کنند. «راب بولاگا» مهندس پروژه Epiphany Transporter در شرکت Applied eVTOL Concepts، یکی از نویسندگان مقاله اصلی بود. این طرح طی دو دهه از زمانی که اولین بار در مرکز تحقیقات ایمز آزمایش شد، اصلاح شده و «مایکل موشیر» موسس مفاهیم کاربردی وسیله نقلیه برخاست و فرود عمود معتقد است که آنها از زمان اثبات اولیه طرح مفهومی در تونل باد ناسا، این فناوری را به طور قابل توجهی توسعه داده‌اند.

شما هم میتوانید در گاراژ خود، «خودرو پرنده» داشته باشید/ عکس

موشیر مدیرعامل و طراح اصلی این شرکت، در بیانیه‌ای گفت:«ما دلایل زیادی داریم که به توانایی رانشگرهای اختصاصی و اثبات‌شده و طراحی وسیله نقلیه پیشرفته خود به همان صورتی که انتظار می رود، باور داشته باشیم.»

این خودرو رویایی برای جا دادن به دو مسافر و چمدان آنها طراحی شده است. شرکت سازنده می‌گوید که Epiphany Transporter به اندازه یک تسلا مدل S است و می‌تواند در گاراژ معمولی خودروی شما جا بگیرد.

البته، فقط به این دلیل که پیشرانه خودرو در یک تونل باد موفق بود، نمیتوان گفت ما در حال حاضر خودروهای پرنده خواهیم داشت. بسیاری از شرکت‌ها در طول سال‌ها آمده‌اند و رفته‌اند و مطمئنا تعدادی از مهندسان ناسا نیز در ترکیب آنها حضور داشته‌اند. با این حال، کار بر اساس یک طرح اثبات شده به عنوان پایه و اساس، همیشه یک عمل مهندسی درست است. بنابراین، شاید در نهایت به واقعیت بپیوندد.

منبع: space.com

227323

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.