شما نظر دادید:دولت رئیسی با همسایگان تعامل کند

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران مربوط به گفتگوهای منطقه ای اعلام کرد که مانعی برای روند گفتگو نمی بیند. رئیسی همچنین اعلام کرد که حتی برای بازگشایی سفارت عربستان نیز مانعی وجود ندارد.کاربران خبرآنلاین در یک نظرخواهی برای ما نوشتند که آشتی با همسایگان بهترین

کد خبر : 71956
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
شما نظر دادید:دولت رئیسی با همسایگان تعامل کند

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران مربوط به گفتگوهای منطقه ای اعلام کرد که مانعی برای روند گفتگو نمی بیند. رئیسی همچنین اعلام کرد که حتی برای بازگشایی سفارت عربستان نیز مانعی وجود ندارد.کاربران خبرآنلاین در یک نظرخواهی برای ما نوشتند که آشتی با همسایگان بهترین راهبردی است که دولت رئیسی می تواند در دستور کار قرار دهد. برخی از کامنت های شما را می خوانیم:

کاربری عنوان کرد: به نظرم اگر سه اصل حکمت، عزت و سپس مصلحت را بخوبی اجرا کنیم بطور حتم بیشتر نتیجه می گیریم اگرچه نباید نیروهای پرورش یافته منظقه را به حال خود رها کنیم بلکه باید آنها را مدیریت کرد.

مخاطب دیگری نوشت: تعامل سازنده و پرهیز از هرگونه رفتار هزینه دار برای ملت

کاربر دیگری با اشاره به مذاکرات جاری نوشت: تا زمانیکه با آمریکا رابطه دوستانه نداشته باشیم وضع کشور روز به روز بدتر خواهد شد.

مخاطب دیگری با توجه به گفتگو های منطقه ای عنوان کرد: تا با دنیا تعامل نداشته باشیم نمی توانیم کاری انجام بدهیم فقط صلح و دوستی میتونه وضعیت ایران رو عوض کنه

مخاطبی در پاسخ به کامنت بالا نوشت: صلح یک جاده یکطرفه نیست و به قول مارتین لوترکینگ صلح بدون عدالت بی معناست!

کاربر دیگری با شرکت در بحث بالا نوشت: حتی اگر طرف مقابل با ژست صلح و دوستی درآمد اما انتظارات نامشروع داشت ؟!!!!!مثل مورد عراق که آمریکائی ها اول تموم کشور رو بدنبال سلاح گشت و وقتی خیالش از بی دفاع شدن عراق راحت شد با بهانه وجود سلاح اتمی خاک کشورشان را به توبره کشید !

مخاطب دیگری نوشت: عدم دخالت درامور داخلی کشورها واحترام به حاکمیت کشورها ورابطه خوب با کشورها ی همسایه وکمک به کشورها

کاربر دیگری با اشاره به گفتگوهای ایران و عربستان نوشت: فقط عربستان رو دریابید لطفا اون تعامل کنه بقیش حله

مخاطبی دیگر نیز مشابه کامنت بالا عنوان کرد: مهمترین مساله تنش زدایی با عربستان هست که می تونه مسائل دیگه رو حل کنه

کاربر دیگری با اشاره به تحریم اقتصادی کشور نوشت: تا تحریم ها رفع نشه و روابط به آمریکا خوب نشه نمیشه از امتیازها بهره برداری کرد. همه کشورها مطیع آمریکا در اجرای تحریم ها هستند.

مخاطبی با اشاره به وضعیت سوریه نوشت: الان مساله مهم سهم گرفتن از مزایای اقتصادی خیلی مهمه مخصوصا توی سوریه که الان کشورها رقابت دارن باید سهممون رو بگیریم.

کاربر دیگری نوشت: گفتگوهای ایران عربستان توی عراق حرکت مثبیته همین روند باید ادامه پیدا کنه تا تنشها به حداقل برسه

مخاطب دیگری نوشت: با توجه به نوع تبریکات بزرگنمایی شده از سوی افراد خارجی در خبرگزاری های اختصاصی این دولت رویکرد غالب روشن به نظر میرسه و دست کم از جهت اقتصادی چیزی برای ایران نخواهد داشت چون تا ایران در حوزه کلان جهانی مسائلش را حل و فصل نکند همسایگان نیست با وجود روابط سیاسی از ترس تحریم به هیچ عنوان با ایران تعامل نخواهند داشت مگر به صورت محدود و همان مدل دوران انسان بدوی که سعید جلیلی هم به عنوان راه حل پیشنهاد کرده یعنی کالا به کالا یا تهاتری. امروز وزیر نیرو خبر داد عراق در چارچوب معافیت های تحریمی تازه آمریکا زحمت کشیده بخشی از پول های بلوکه شده ما در بانک های این کشور را به برای خرید واکسن به یه بانک سوئیسی واریز کرده. با توجه به اطرافیان رئیسی رویکرد منطقه ای همان چیزی خواهد بود که در عرصه میدان داشته ایم و در حوزه اقتصادی با این دیدگاه رئیسی نباید انتظار گشایشی داشت.

کاربری در پاسخ به کامنت بالا نوشت: دوران کدخدایی شما رو هم دیدیم عجیبه این همه لجاجت فکری دشمن دشمنه و هیچ وقت دوست نخواهد شد

مخاطب دیگری عنوان کرد: ببینید ما نمیتونیم دور خودمان حصاری بکشیم و با دنیا قهر باشیم عالم وادم میدانن اگر تحریمها لغو شود وضعیت اقتصادی ما بهتر و مطلوبتر میشود چرا ما نباید با کشورهای غربی روابط داشته باشیم دیگه موقع مرگ بر این و مرگ بر ان گذشته. اقای رییسی میتواند سیاست خارجی رو ترمیم و بهبود ببخشد اگر اقای رییسی در سیاست خارجی خوب عمل کند و روابط بهتری با بلوک غرب برقرار کندحتما در دیگر امور نیز موفق خواهد بود.

کاربر دیگری نوشت: اتکا به توان داخلی کشور نه التماس به چهار تا کشور اروپایی. عدم پذیرش fatf بیشتر شدن حضور منطقه ای کشور افزایش برد موشکهای بالستیک

مخاطب دیگری نوشت: تا زمانیکه ما خودرا از همه جهان برتر میدانیم وبا دیگر کشورهای پیشرفته جهان رابطه مسالمت آمیز وتعامل سازنده برقرار نکرده ایم هیچ تغییری متصور نیست و انتظار معجزه نباید داشت. پر واضح است در این چند ده سال مسئولان کشور نه برنامه ای مدون دارند ونه درسی از تجربیات تلخ گذشته گرفته اند.

شما می توانید برای شرکت در بحث به این لینک مراجعه کنید.

310 310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.