شما نظر دادید:با عربستان صلح کنید

به گزارش خبرآنلاین،عربستان این روزها از طریق میانجی گرانی چون قطر،پاکستان و عمان خواهان گفتگو با ایران شده است. بن فرحان وزیر خارجه این کشور اعلام کرده  که خواهان گفتگو با ایران است اما به شرطی که این کشور درباره سیاست های خود در منطقه تجدید نظر کند! با اینحال رسانه های عربی در تحلیل

کد خبر : 40676
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
شما نظر دادید:با عربستان صلح کنید



به گزارش خبرآنلاین،عربستان این روزها از طریق میانجی گرانی چون قطر،پاکستان و عمان خواهان گفتگو با ایران شده است. بن فرحان وزیر خارجه این کشور اعلام کرده  که خواهان گفتگو با ایران است اما به شرطی که این کشور درباره سیاست های خود در منطقه تجدید نظر کند! با اینحال رسانه های عربی در تحلیل های خود از جدی شدن گفتگوهای ایران و عربستان می گویند.

از کاربران خبرآنلاین پرسیدیم که در شرایط فعلی ایران با وجود امضای قرارداد ایران و چین و احتمال لغو تحریم ها و بازگشت امریکا به برجام به نظر شما سعودی در بحث گفتگوی منطقه ای با ایران جدی است؟ عمده مخاطبان خواستار گفتگو و صلح منطقه ای شده اند که در ادامه پاسخ‌های شما را می خوانیم:

مخاطب بی نامی نوشت: قطعاً هر گونه تلاش در جهت برقراری ارتباط و سازش بین دو کشور و همچنین کشور های منطقه به سود کشورهای اسلامی بوده و منجر به استفاده هر کدام از آن ها از ظرفیت های یکدیگر در جهت تقویت صلح و پیشرفت کشورهای منطقه خواهد گردید.

سجاد نوشت: سلام تو این شرایط سخت اقتصادی اگه یکی از راه ها گفتگو با عربستان باشه که به دنبال آن یه گشایشی در مراودات بین الملل اتفاق بیفته و نتیجش رو تو زندگی مردم ببینیم هیچ اشکالی نداره ممنون

کاربری به نام «یک ایرانی» با اشاره به فشار حداکثری امریکا علیه ایران نوشت: اینکه وزیر خارجه عربستان سعودی میگه بخاطر رسیدن به آرزوهای کشورش نیازمند همکاری ایران هستند را نباید به فال نیک گرفت بلکه باید متوجه شد که آنها الان در موضع ضعف هستند و مسئولان ایرانی باید به آنها بفهمانند که بعد از چندین سال که به مردم ایران فشار حداکثری با پول شما بدست آمریکا و اروپا تحمیل شده پس نتیجه میگیریم که الان هم نوبت شما سعودی هاست که زیر فشار باشید و آرزوهایتان را از دست بدهید.

محمد نیز با اشاره به نفوذ عربستان در جهان عرب نوشت: دوستی با همه همسایگان از جمله عربستان سعودی که رهبری بسیاری از کشورهای عربی اسلامی را به عهده دارد برای مردم مسلمان منطقه مفید است.البته براساس بازی برد برد و حفظ مصالح ملی باید گفتگو انجا شود.

علی با اشاره به جنگ های ممتد منطقه ای نوشت: هر نوع گفتگویی که متضمن کاهش خشونت و آرامش برای ملتها و رفاه اقتصادی و امنیت اجتماعی و سیاسی باشد … چه نتایج آن کوتاه مدت و یا بلند مدت … فی الفسه در مسیری درست است.

حسنعلی به انزوای این روزهای عربستان اشاره کرد و نوشت: عربها هر وقت منزوی و تنها می شوند و تیرشون به سنگ می خوره نرم می شند مثل الان بن سلمان که در دعوای منطقه ای و جهانی قافیه را همه جوره باختن و الان دست نیاز به همه دراز می کنن پس باید کمی ناز کرد.

مخاطب بی نامی با اشاره به همگرایی منطقه ای و رشد اقتصادی در خاورمیانه نوشت: تعامل ایران با عربستان و بالعکس به نفع کشورهای منطقه و ایران است با همگرایی منطقه ای می توان هم رشد اقتصادی را بالا برد هم امنیت منطقه

محسن نوشت: می تونه فریب رو به جلو تاکتیکی از سوی فرحان باشه چون می دونه ایران به هیچ عنوان در مذاکرات هسته ایی اصلا به عربستان توجهی نداره و در مقابل عربستان با طرح سوال های هجومی که ایران حاضر به مذاکره نیست ایران رو به چالش میکشه

مخاطب بی نامی با اشاره به حمله نیروهای خودسر به سفارت عربستان نوشت: آنروز که یک سری نابخرد بدون توجه به مصالح ملی و از طرفی خودسر و مورد تایید برخی و… به سفارتخانه عربستان که بعنوان خاک آن کشور محسوب می شود حمله و آتش زدند، با توجه به اینکه این تجربه تلخ قبلا چند بار تکرار شده، و موضوع طلبکاری ما از کشتن حجاج برعکس و به نفع عربستان شد، و متاسفانه عاملان هم به جای مجازات تشویق شدند، و تا امروز چند ده میلیارد از این موضوع کشور ضرر دیده است، امروز هم تاوان را باید بدهیم که اگر قرار است با همسایگان روابط حسنه داشته باشیم، باید این را بپذیریم چون دیگر آهی نمانده چون عربستان به مزیت های ما نیازی ندارد و در غیر اینصورت عربستان بزودی با اسرائیل روابط حسنه دوجانبه برقرار خواهد کرد.

امید نوشت: رفتارهای کودکانه مانند آتش زدن سفارت و خباثت های بی شمار محمد بن سلمان کار را به اینجا رسانده است. جای افرادی مثل هاشمی رفسنجانی و امیر عبدالله در ایران و عربستان خالی است

کاربر بی نامی نوشت: هیچ جنگی ابدی نیست و صلح هم کار مردان بزرگ است اما ارتباط با عربستان که از ایدیولوژی واپس گرایانه برخوردار است باید با رعایت منافع ملی ایران و نه با احساسات دوستی با اعراب ویا واژه برادری مسلمانان تنظیم شود. عربستان در هفتاد سال اخیر همیشه رقیب ایران بوده و بر اساس مصلحت تغییر موضع داده است. امریکایی ها همیشه به اسم حمایت عربستان را چاپیده اند و برعلیه ایران تحریک کرده اند. کمک های مالی گسترده به صدام و تجهیز مالی تروریستهایی مانند ریگی و افرادی مانند نوری زاده و جنبش جدایی طلب احواز ،منافقین و یا شبکه هایی مانند ایران اینترنشنال و کشتار حجاج ایرانی و حتی دخالت در ورزش علیه ایران، نمونه هایی از عملکرد قبلی این کشور واپسگرا است. پس عربستان باید تاوان اعمال خود را بدهد و سپس دم از دوستی بزند.

بی نام دیگری نوشت: ایران باید در سیاستهای کلان خارجی خود بازنگری کند ، این نوع رفتار با تندرویهای قشری خاص و محدود باعث شده است تا از ایران یک چهره جنگ ستیز و مداخله جویانه در دنیا به نمایش گذاشته شود ! (حمله به سفارت) متاسفانه یک عده محدود بنا به منافع شخصی و یا از روی بی اطلاعی و یا قهرمان بازی دست به ماجراجویی می زنند و پشت اسم انقلاب و انقلابی گری و و و پنهان و منافع ملی و حیثیت کشور را به فنا می دهند !(عرب ستیزی و کاسبان تحریم) و پاسخگو عملکرد خود و عواقب آن نیستند . بیان یکسری شعارهای بی عمل که صرفا” به غیر از هزینه برای کشور هیچ منفعتی نداشته است ، چه لزومی دارد ؟ (تریبون های امام جمعه)حاصلش در این چند سال چه بوده است ؟ آیا به غیر از نابود کردن سرمایه ملی کشور ، اتفاق دیگر افتاده است ؟ میزان فروش نفت در دوره ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد معادل تقریبا” ۱۰۰ سال ( از تاریخ اکتشاف نفت تا قبل از ریاست جمهوری احمدی نژاد ) گذشته آن بوده است ! این حجم پول در ۸ سال ، نه ۱۰۰ سال !!! با این مقدار پول حدود ۸ بار می شد ایران را کوبید و از نو ساخت !!! این پولها صرف ماجراجویی ها گردید !!!

هموطن نوشت: سلام عربستان چه بخواهیم چه نخواهیم کشوری همسایه ومسلمان هست،ما بایدبا در نظر گرفتن منافع خود با این کشور رابطه داشته باشیم،رابطه ما باعث دور شدن دشمنان ما از عربستان خواهد شد،میشه از ظرفیتهای سیاسی،اقتصادی،نظامی و جغرافیایی همدیگر به نفع هر دوملت،منطقه وجهان اسلام بهره برد واز بدام انداختن این کشور توسط دشمنان ایران جلوگیری کرد.

منصور احمدی نوشت: بنظر بنده کشور ما باید با عربستان تعامل داشته باشد ما وعربستان دو کشور بزرگ مسلمان ومنطقه هستیم بزرگترین اشتباهی که کشور ما کردحرکت حمله به سفارت عربستان بود ولی باید تلاش کنیم روابط با عربستان عادی شود

شما می توانید برای شرکت در این بحث داغ به این لینک مراجعه کنید.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.