شمال غرب استرالیا برای قوی ترین طوفان در یک دهه اخیر آماده می شود

[ad_1] طوفان ایلسا، واقع در حدود 300 کیلومتری (186 مایلی) سواحل استرالیا در اقیانوس هند، صبح روز پنجشنبه به طوفان رده چهار ارتقا یافت – یک پله پایین تر از قوی ترین دسته پنج. اداره هواشناسی گفت: اکنون انتظار می رود که در اوایل شب پنجشنبه به خشکی برسد و بادهایی با سرعت 275 کیلومتر

کد خبر : 345023
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
شمال غرب استرالیا برای قوی ترین طوفان در یک دهه اخیر آماده می شود

[ad_1]

طوفان ایلسا، واقع در حدود 300 کیلومتری (186 مایلی) سواحل استرالیا در اقیانوس هند، صبح روز پنجشنبه به طوفان رده چهار ارتقا یافت – یک پله پایین تر از قوی ترین دسته پنج.

اداره هواشناسی گفت: اکنون انتظار می رود که در اوایل شب پنجشنبه به خشکی برسد و بادهایی با سرعت 275 کیلومتر در ساعت (171 مایل در ساعت) داشته باشد.

میریام بردبری، هواشناس، به تلویزیون ABC گفت: «آنها قدرت زیادی در خود دارند، توانایی نه تنها از بین بردن درختان و خراب کردن خطوط برق، بلکه بلند کردن وسایل شل در حیاط، از جمله تریلرها و کاروان ها».

اداره هواشناسی در آخرین به‌روزرسانی خود، Ilsa اعلام کرد که می‌تواند 600 کیلومتر بخش کم جمعیت را از شمال پورت هدلند به سمت شرق تا جنوب شهر توریستی بروم تحت تأثیر قرار دهد.

پورت هدلند بزرگترین نقطه صادرات سنگ آهن در جهان است و توسط گروه BHP، Fortescue و شرکت کاوشگر Hancock’s میلیاردر جینا راینهارت استفاده می شود. ریوتینتو از بندر دامپیر که در غرب پورت هدلند قرار دارد صادرات دارد.

اداره هواشناسی گفت که پورت هدلند ممکن است توسط “هسته بسیار مخرب ایلسا” در امان باشد، اما بادهای با سرعت 155 کیلومتر در ساعت همچنان می توانند شهر معدن را تحت تاثیر قرار دهند.

جسیکا لینگارد، پیش‌بینی‌کننده اداره هواشناسی گفت، این قوی‌ترین سامانه‌ای خواهد بود که از زمان عبور طوفان کریستین از ساحل در دسامبر 2013 به منطقه دورترین شمال غربی کشور ضربه می‌زند.

BHP در پاسخ ایمیلی اعلام کرد که از نزدیک طوفان را ردیابی می کند اما عملیات معدنکاری و ریلی آن همچنان ادامه دارد. یکی از سخنگویان Fortescue گفت که عملیات کشتیرانی و سفرهای غیرضروری به بندر را به حالت تعلیق درآورده است، اما انتظار نمی‌رود «تاثیری بر عملیات ما در این مرحله داشته باشد».

هشدار زرد، که به ساکنان دستور می دهد برای پناه گرفتن در برابر طوفان آماده باشند، برای چندین شهر دورافتاده صادر شده است. این هشدار پورت هدلند را پوشش می‌دهد، جایی که اکثریت 15000 ساکن آن کارمندان شرکت‌های معدن هستند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که برخی از قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خالی شده‌اند و نیازهای ضروری مانند آب بطری، میوه و گوشت وجود دارد.

(گزارش توسط رنجو خوزه در سیدنی؛ ویرایش توسط تام هوگ و جیمی فرید)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.