شمارش معکوس کابوس دوباره سرخابی‌ها!

ایمان گودرزی؛ در حالی که گفته می‌شد که استقلال و پرسپولیس، فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا، حضور خواهند داشت اما به نظر می‌رسد رسیدن این دو تیم به آسیا کار بسیار سختی باشد، سرخابی‌های پایتخت که مدت‌هاست ای‌اف‌سی دست روی حرفه‌ای نبودن‌شان گذاشته است یک ماه فرصت دارند تا از حذف مجدد خود از

کد خبر : 235116
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۸
شمارش معکوس کابوس دوباره سرخابی‌ها!


ایمان گودرزی؛ در حالی که گفته می‌شد که استقلال و پرسپولیس، فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا، حضور خواهند داشت اما به نظر می‌رسد رسیدن این دو تیم به آسیا کار بسیار سختی باشد، سرخابی‌های پایتخت که مدت‌هاست ای‌اف‌سی دست روی حرفه‌ای نبودن‌شان گذاشته است یک ماه فرصت دارند تا از حذف مجدد خود از لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری کنند اما ظاهرا مدارک و اسناد آماده نیست و این فصل هم مثل فصل گذشته، شاهد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود.

سال گذشته بود که این دو تیم پس از اینکه موفق به بارگذاری درست مدارک در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای نشدند، با پافشاری کنفدراسیون فوتبال آسیا روی قوانینش، مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نکردند. حال یک سال پس از این اتفاق خبر می‌رسد که این دو تیم همچنان مشکل دریافت مجوز حرفه‌ای سازی دارند و مواردی که مدنظر ای اف سی و کمیته مجوز صدور حرفه‌ای است، تاکنون برطرف نشده تا این دو تیم که از ۹ آذر ۱۴۰۰ تعلیق شده‌اند همچنان در خطر حذف از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار داشته باشند.

مهدی تاج یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و نایب رییس ای اف سی که هفته گذشته مهمان برنامه فوتبال برتر بود با اشاره به این موضوع گفت: ” این نوع فرآیند را در ادوار گذشته AFC انجام می‌داد و ما مجوز گرفتیم که خودمان این کار را انجام دهیم. سال گذشته در بارگذاری اطلاعات در سایت داستان‌هایی پیش آمد و استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شدند و ما تعلیق شدیم و هنوز هم تعلیق هستیم. تا ۳۱ آگوست باید بارگذاری‌های‌مان را انجام دهیم. حدود ۳۰ روز زمان داریم.”

شمارش معکوس کابوس دوباره سرخابی‌ها!

در حالیکه هنوز کمیته صدور مجوز و استیناف هم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعلیق هستند و رفع تعلیق نشده اند، به نظر می رسد استقلال و پرسپولیس فعلا نتوانند مجوزهای لازم را بگیرند.حالا باید دید طی این یکماه استقلال و پرسپولیس می‌توانند مدارک لازم را فراهم کنند یا اینکه باز هم خبری از آنها در آسیا نخواهد بود.البته هنوز حکم پرونده استقلال و پرسپولیس و گل گهر در کمیته انضباطی ای اف سی درباره نقص مدارک اعلام نشده است. گفته می شود در صورت اعلام این حکم این سه باشگاه علاوه بر این فصل که محروم بودند، یک فصل دیگر هم محروم شوند.

از سوی دیگر کاظم اولیایی در مورد وضعیت پرسپولیس و استقلال و زمان پایان محرومیت این دو تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا معتقد است که ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه نه تنها تأثیری در حل مشکل سرخابی‌ها برای حضور در آسیا نخواهد داشت، بلکه مشکل را برای‌شان حادتر هم کرده است. اولیایی سال گذشته در مصاحبه ای اعلام کرده بود: «این شیوه خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال، با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد از سهام دو باشگاه، دولتی است، باعث می‌شود که سرخابی‌ها تا سالیان سال دیگر نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند. چون در این فرایند ما اعتراف کرده‌ایم که این باشگاه‌ها دولتی هستند و علاوه بر این درصدی از سهام هر دو باشگاه متعلق به وزارت اقتصاد و دارایی است که این هم به نوعی مالکیت مشترک به حساب می‌آید و از این نظر هم برای دو باشگاه دردسرساز خواهد شد. با این حساب تا سال‌های سال، پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند در آسیا بازی کنند. متأسفانه هر چقدر هم در این رابطه به آقایان هشدار دادیم، توجهی به آن نکردند و کسی اصلاً به حرف ما گوش نکرد.»

شمارش معکوس کابوس دوباره سرخابی‌ها!

البته که پیش از این هم رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرده بود ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه به معنی خصوصی‌سازی آنها نیست اما از زمان عرضه سهام دو باشگاه خیلی‌ها به اشتباه به این موضوع تأکید می‌کنند که دو باشگاه خصوصی‌سازی شده‌اند و مشکل‌شان بابت حضور در آسیا حل می‌شود اما این‌طور نیست.

شمارش معکوس کابوس دوباره سرخابی‌ها!

با توجه به حرف های کاظم اولیایی و مهدی تاج مشخص می‌شود که حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده در ابهام قرار دارد و مشخص نیست که این دو تیم بتوانند مجوز حرفه ای حضور در این رقابت ها را کسب کنند. اتفاقی که هر سال با قوانین و استاندارد های جدید ای اف سی سخت تر هم خواهد شد. اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی ورود وی ای آر به بازی های لی قهرمانان آسیاست که با توجه به اینکه این تکنولوژی هنوز در فوتبال ایران وجود ندارد چالش جدیدی را برای تیم های ایرانی برای حضور در آسیا بوجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.