شطرنج قلعه‌نویی با آقای چشم آبی

[ad_1] ایمان گودرزی؛ بازی با اردن هفتمین برد متوالی قلعه‌نویی بود، ولی به خاطر ضعف دفاع از آن رضایت نداشت و انتظار می‌رود برای بازی امشب تغییراتی در ترکیب تیمش بدهد. او در قلب دفاع از زوج کنعانی‌زادگان – خلیل‌زاده استفاده کرد، ولی ممکن است برای این بازی پورعلی‌گنجی را جانشین مدافع میانی تراکتور کند.

کد خبر : 416759
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۶
شطرنج قلعه‌نویی با آقای چشم آبی

[ad_1]

ایمان گودرزی؛ بازی با اردن هفتمین برد متوالی قلعه‌نویی بود، ولی به خاطر ضعف دفاع از آن رضایت نداشت و انتظار می‌رود برای بازی امشب تغییراتی در ترکیب تیمش بدهد. او در قلب دفاع از زوج کنعانی‌زادگان – خلیل‌زاده استفاده کرد، ولی ممکن است برای این بازی پورعلی‌گنجی را جانشین مدافع میانی تراکتور کند. بیشتر حملات اردن متمرکز بر سمت چپ دفاع ایران بود و حاج‌صفی موفقیت چندانی در کنترل آنها نداشت. قلعه‌نویی اعتماد زیادی به کاپیتان تیمش دارد، ولی اگر در این پست هم تصمیم به جابه‌جایی بگیرد، میلاد محمدی شانس بازی پیدا می‌کند.
انتظار می‌رود تیم ملی در خط میانی هم یک تغییر داشته باشد. احمد نوراللهی مقابل اردن ناآماده بود تا چشمی در شروع نیمه دوم جانشین او شود. هافبک استقلال در بازی امشب مقابل قطر هم شانس بیشتری برای بازی دارد.
بازی امشب با قطر یکی از سه بازی باقی‌مانده تا جام ملت‌ها است و اهمیت زیادی در مسیر تدارک تیم ملی دارد. در این سه بازی است که قلعه‌نویی می‌تواند آخرین آزمون و خطاها را برای رسیدن به بهترین ترکیب انجام بدهد. او در اکثر پست‌ها بازیکن اصلی‌اش را شناخته ولی هنوز احتمال تغییرات جزئی وجود دارد. اگر مصدومانی مثل مجید حسینی و علی قلی‌زاده در اردوی بعدی آمادگی خوبی داشته باشند، هنوز شانس رسیدن به ترکیب اصلی را دارند.
کادر فنی در این مدت روی چیدمان 2-4-4 اصرار داشته، ولی در صورت برطرف نشدن مشکلات دفاعی احتمالاً مجبور به انتخاب سیستم محتاطانه‌تری خواهد بود که با توجه به فرصت کم تا جام ملت‌ها چالش سختی خواهد بود. این بازی می‌تواند ملاک خوبی برای رسیدن به جمع‌بندی نهایی باشد.

زوج طارمی – آزمون علیه کی‌روش
در برد مقابل اردن زوج طارمی – آزمون یک بار دیگر درخشید. آنها در همان نیمه اول دو بار دروازه حریف را باز کردند تا تماشاگران میزبان را وادار به سکوت کنند. هرچند آزمون در اردوی قبلی غایب بود ولی دو مهاجم مطرح تیم ملی نشان دادند که هماهنگی‌شان از دست نرفته و در جام ملت‌ها سلاح اصلی قلعه‌نویی خواهند بود.
آنها در بازی امشب هم تهدیدی جدی برای خط دفاع قطر محسوب می‌شوند. طارمی و آزمون اولین بار در زمان کی‌روش به تیم ملی اضافه شدند، ولی حالا مربی پرتغالی باید به دنبال راهی برای مهار آنها باشد.
خط دفاع قطر در برابر عراق عملکرد ضعیفی داشت و خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد. آنها پراشتباه بودند و روی توپ‌های بلند واکنش خوبی نداشتند. کی‌روش هم در پست اینستاگرامی بعد از بازی اعتراف کرد که برد تیمش در یک روز بد به دست آمده. او خوب می‌داند که تکرار چنین اشتباهاتی مقابل خط حمله ایران مرگبار خواهد بود.
روزنامه الوطن در گزارشی درباره آماده‌سازی قطر برای این فینال نوشته: «این بازی اهمیت زیادی برای کی‌روش دارد. موضوع بردن بازی و قهرمانی نیست، چرا که این فقط یک تورنمنت دوستانه است. او باور دارد که مهمترین نکته پیشرفت بازیکنان و برطرف کردن اشتباهات است تا برای مسابقات مهم بعدی مثل مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا به بهترین آمادگی تکنیکی و تاکتیکی برسند.» به گزارش الوطن، آخرین تمرین قطر قرار بود شب گذشته با تمرکز روی برقراری تعادل بین دفاع و حمله و بررسی نقاط قوت ایران و بازیکنان ممتاز در برخی پست‌ها برگزار شود.

شطرنج قلعه‌نویی با آقای چشم آبی

شطرنج نیمکت‌ها
تقابل قلعه‌نویی و کی‌روش هم یکی از نکات جذاب این بازی خواهد بود. در زمان مربیگری مربی پرتغالی در ایران قلعه‌نویی یکی از منتقدانش بود و در شروع کارش هم تأکید کرد که می‌خواهد سبک بازی تیم ملی را تغییر دهد. در این شرایط شکست دادن قطر برای قلعه‌نویی اهمیت مضاعفی دارد. کی‌روش با توجه به شناخت کامل از تیم ملی ایران یک گام جلوتر است، در عوض قلعه‌نویی مهره‌های خیلی بهتری دارد و دستش برای انتخاب نقشه‌های مختلف کاملاً باز است.
کی‌روش استاد بازی‌های ذهنی است، ولی بعید است که برای این بازی دوستانه سراغ آنها برود. او بعد از پایان بازی قطر – عراق به رختکن تیم ملی رفت تا با قلعه‌نویی و بازیکنان ایران احوالپرسی کند و با توجه به سابقه حضورش در ایران ترجیح می‌دهد که فینال امشب هم بدون چالش به پایان برسد.
بازی امشب می‌تواند پیش‌ درآمد تقابل دو تیم در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا باشد. طبق جدول دو تیم ممکن است در نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو شوند و این بازی اطلاعات خوبی به کادر فنی تیم ملی درباره این حریف احتمالی می‌دهد.

شطرنج قلعه‌نویی با آقای چشم آبی

ترکیب احتمالی تیم ملی
بیرانوند، کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی، حاج‌صفی، رضاییان، عزت‌اللهی، چشمی، جهانبخش، محبی، آزمون، طارمی.

257 251

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.