شرکت دلاری در ریسک گریزی؛ افزایش نرخ بهره نتوانست استرلینگ، فرانک سوئیس را تقویت کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل از ثاقب اقبال احمد نیویورک (رویترز) – دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها در روز پنجشنبه، یک روز پس از حمایت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از افزایش

کد خبر : 364945
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
شرکت دلاری در ریسک گریزی؛  افزایش نرخ بهره نتوانست استرلینگ، فرانک سوئیس را تقویت کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

از ثاقب اقبال احمد

نیویورک (رویترز) – دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها در روز پنجشنبه، یک روز پس از حمایت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا و همزمان با موج افزایش نرخ بهره توسط چندین بانک مرکزی نگرانی‌ها در مورد رشد جهانی را افزایش داد.

پس از اینکه بانک انگلستان (BoE)، بانک ملی سوئیس (SNB) و Norges Bank همگی نرخ های بهره خود را افزایش دادند، استرلینگ نوسان داشت، فرانک سوئیس سقوط کرد و تاج نروژ افزایش یافت.

افزایش نرخ بهره یک روز پس از آن صورت گرفت که پاول، رئیس فدرال رزرو به قانونگذاران در کنگره آمریکا گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره “حدس بسیار خوبی” است از اینکه اگر اقتصاد به مسیر فعلی خود ادامه دهد، بانک مرکزی به کجا می رود. معامله گران روز پنجشنبه شاهد دومین روز شهادت پاول خواهند بود.

این ارز که ارز را در برابر شش رقیب اندازه گیری می کند، 0.21 درصد افزایش یافت و به 102.23 رسید. دلار در برابر ین با 0.5 درصد افزایش به 142.645 ین رسید.

دلار استرالیا که به عنوان نماینده نقدینگی برای ریسک پذیری در نظر گرفته می شود، 0.48 درصد سقوط کرد.

خوان پرز، مدیر معاملات مونکس، گفت: «من معتقدم که عذاب و تاریکی اکنون به عنوان یک روایت غالب در بازارها بازگشته است.

پرز گفت: «در حالی که رکود ممکن است به طور کامل محقق نشود، به نظر می رسد، اما رکود تورمی – سطوح پایین اقتصادی همراه با تورم سرسخت – داستانی است که باید برای نیمه دوم سال داشته باشیم.

داده های ایالات متحده در روز پنجشنبه نشان داد که تعداد افرادی که برای اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری دولتی ثبت نام کرده اند در هفته گذشته در بالاترین حد خود در 20 ماه گذشته ثابت ماند و برای سومین هفته متوالی افزایش یافت که ممکن است نشانه اولیه ای از نرم شدن بازار کار باشد.

بالا و دور

پس از اینکه کمیته سیاست پولی BoE (MPC) با رأی 7-2 به افزایش نرخ بهره اصلی از 4.5 به 5 درصد، بالاترین نرخ بهره از سال 2008 و بزرگترین افزایش نرخ از فوریه تاکنون، استرلینگ 0.11 درصد کاهش یافت و به 1.2754 دلار رسید.

پس از آن که داده‌های تورم در ماه مه روی 8.7 درصد قرار گرفت و انتظارات بازار را زیر پا گذاشت و آن را به بالاترین میزان در بین اقتصادهای بزرگ تبدیل کرد، سرمایه‌گذاران در مورد میزان افزایش جدید BoE اختلاف داشتند.

براد بچتل، کارشناس جهانی، “آنها (بورس نفت) تلاش می کنند در مقابل تورم جهش کنند، اما به چه قیمتی؟ رئیس FX در Jefferies در یادداشتی گفت.

پس از اینکه بانک ملی سوئیس (SNB) نرخ بهره خود را ۲۵ واحد پایه افزایش داد و به ۱.۷۵ درصد رساند، فرانک سوئیس ۰.۲ درصد کاهش یافت.

علیرغم کاهش تورم سوئیس، که در حال حاضر کمترین نرخ تورم در میان اقتصادهای G10 با 2.2 درصد است، رئیس SNB، توماس جردن اخیراً آمادگی خود را برای افزایش نرخ ها تکرار کرد و بازارها را تشویق کرد که انتظار افزایش 50 واحدی در ثانیه را داشته باشند.

توماس گیتزل، اقتصاددان ارشد VP Bank Group در لیختن اشتاین گفت: «برخلاف بانک مرکزی اروپا (بانک مرکزی اروپا) و فدرال رزرو (فدرال رزرو)، SNB می‌تواند به آرامی و پیوسته سیاست‌های انقباضی پولی خود را ادامه دهد.

از سوی دیگر، پس از اینکه بانک نورگز نرخ بهره معیار خود را 50 واحد در ثانیه به بالاترین سطح 15 سال اخیر افزایش داد، تاج نروژ در برابر دلار آمریکا حدود 1 درصد بالاتر بود، که بیش از انتظار اکثر اقتصاددانان مورد نظر رویترز بود. گفت که قصد دارد در ماه آگوست افزایش دیگری داشته باشد.

در ارزهای رمزنگاری شده، بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از اواسط آوریل، برای چهارمین روز متوالی رشد داشت که با برنامه بلک راک (NYSE:) برای ایجاد صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) حتی در شرایطی که این بخش با آن مواجه است، تقویت شد. بررسی نظارتی ایالات متحده

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.