شرکت برق ایران توانیر قول داد اقدامات شدیدی علیه ماینرهای کریپتو بدون مجوز اتخاذ کند – ماینینگ بیت کوین نیوز

[ad_1] شرکت دولتی توزیع نیروی برق ایران، توانیر، تهدید کرده است که اقدامات سخت تری را برای جلوگیری از استخراج غیرمجاز کریپتو انجام می دهد. این موارد شامل جریمه‌های بسیار بالاتر برای کسانی است که ارزهای دیجیتال را با برق یارانه‌ای ضرب می‌کنند و جریمه‌هایی برای مقامات دولتی درگیر در استخراج. شرکت توانیر جریمه استخراج

کد خبر : 226997
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
شرکت برق ایران توانیر قول داد اقدامات شدیدی علیه ماینرهای کریپتو بدون مجوز اتخاذ کند – ماینینگ بیت کوین نیوز

[ad_1]

شرکت دولتی توزیع نیروی برق ایران، توانیر، تهدید کرده است که اقدامات سخت تری را برای جلوگیری از استخراج غیرمجاز کریپتو انجام می دهد. این موارد شامل جریمه‌های بسیار بالاتر برای کسانی است که ارزهای دیجیتال را با برق یارانه‌ای ضرب می‌کنند و جریمه‌هایی برای مقامات دولتی درگیر در استخراج.

شرکت توانیر جریمه استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال را افزایش داد

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اقدامات جدید و شدیدتری را برای جلوگیری از استخراج کریپتو خارج از قانون اتخاذ کرده است. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی این شرکت از افزایش 400 درصدی جریمه فعالیت های غیرقانونی در این بخش خبر داد. وی به نقل از نسخه انگلیسی زبان ایرانی فایننشال تریبون توضیح داد:

ماینرهای بدون مجوز کریپتو باید قبوض برق خود را با نرخ هایی چهار برابر بیشتر از نرخ های صادراتی که قبلاً بالاتر از تعرفه های یارانه ای برای خانوارها است، پرداخت کنند.

مشهدی همچنین گفت: متخلفان بار اول پس از شناسایی به مدت سه ماه از دسترسی به انرژی یارانه ای شامل برق، گاز طبیعی و سوخت مایع محروم خواهند شد. این مقام مسئول در بیانیه ای که در سایت وزارت نیرو منتشر شده است، افزود: آنهایی که مجدداً گرفتار می شوند، یک سال کامل از عرضه قطع می شوند.

این گزارش همچنین فاش می‌کند که اگر استخراج کریپتو در تأسیسات متعلق به سازمان‌های دولتی یا مؤسسات عمومی شناسایی شود، افراد مسئول با مجازات‌های قانونی مواجه خواهند شد و از مشاغل دولتی خود در جمهوری اسلامی تعلیق خواهند شد.

درست مانند سال گذشته، دولت تهران تصمیم گرفته است که استخراج کریپتو را محدود کند و انتظار دارد کسری برق در ماه‌های گرم سال که مصرف سرمایش افزایش می‌یابد، افزایش یابد. در ماه ژوئن، توانیر به معدنچیان دارای مجوز دستور داد تا فعالیت خود را تا پایان تابستان امسال متوقف کنند. ممنوعیت فصلی واکنش‌های منفی جامعه رمزنگاری محلی را برانگیخت.

در سال 2021، کمبود برق و خاموشی های مکرر تا حدی به دلیل افزایش مصرف برق برای استخراج – قانونی و غیرقانونی – عنوان شد و در ماه مه گذشته به معدنچیان دارای مجوز دستور تعطیلی داده شد. به آنها اجازه داده شد تا در سپتامبر فعالیت خود را از سر بگیرند، اما پس از آن دوباره به آنها گفته شد که سخت افزار خود را از برق بکشند زیرا ماه های سرد زمستان تقاضا برای گرمایش را افزایش داده است.

ایران استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان یک فعالیت صنعتی در جولای 2019 قانونی کرد. از آن زمان، ده‌ها شرکت برای دریافت مجوز از وزارت صنعت درخواست داده‌اند و ضرب سکه با انرژی ارزان‌قیمت نیروگاه‌های ایران را آغاز کرده‌اند.

با این حال، از آنجایی که برق فروخته شده به خانوارها بسیار ارزان تر است، بسیاری از ایرانیان تأسیسات معدنی بداهه راه اندازی کرده اند که بار صنعت تولید برق را افزایش می دهد. مقامات ایرانی به دنبال این ماینرها هستند و طبق گزارشی که در ماه می منتشر شد، تقریباً 7000 مزرعه کریپتو زیرزمینی را منهدم کردند.

برچسب ها در این داستان

کریپتو، مزارع کریپتو، ماینرهای کریپتو، ماینینگ کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، استخراج ارزهای دیجیتال، جریمه‌ها، ایران، ایرانیان، اقدامات، ماینرها، استخراج، مزارع استخراج، جریمه‌ها، برق، توانیر، ابزار

آیا انتظار دارید مقامات ایرانی به سرکوب استخراج ارزهای دیجیتال ادامه دهند؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.