شرکت آمریکایی مینتز گروپ می گوید کارکنان پس از یورش به دفتر در چین بازداشت شدند

[ad_1] اخبار حمله و بازداشت‌ها در حالی منتشر می‌شود که روابط چین و آمریکا پس از ماه‌ها تنش‌های دیپلماتیک، از جمله سرنگونی یک بالن مشکوک به جاسوسی چین در فوریه توسط ارتش آمریکا و برنامه‌ریزی ترانزیت آمریکا در هفته آینده توسط رئیس‌جمهور تایوان، کاهش یافته است. جزیره تحت کنترل چین مدعی است سرزمین خود است.

کد خبر : 337538
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
شرکت آمریکایی مینتز گروپ می گوید کارکنان پس از یورش به دفتر در چین بازداشت شدند

[ad_1]

اخبار حمله و بازداشت‌ها در حالی منتشر می‌شود که روابط چین و آمریکا پس از ماه‌ها تنش‌های دیپلماتیک، از جمله سرنگونی یک بالن مشکوک به جاسوسی چین در فوریه توسط ارتش آمریکا و برنامه‌ریزی ترانزیت آمریکا در هفته آینده توسط رئیس‌جمهور تایوان، کاهش یافته است. جزیره تحت کنترل چین مدعی است سرزمین خود است.

این شرکت در بیانیه ای ایمیلی به رویترز گفت: «ما می توانیم تأیید کنیم که مقامات چینی پنج کارمند دفتر مینتز گروپ در پکن را که همگی اتباع چینی هستند، بازداشت کرده اند و فعالیت های ما را در آنجا تعطیل کرده اند.

این شرکت اعلام کرد که آماده همکاری با مقامات چینی برای “رفع هرگونه سوء تفاهمی است که ممکن است به این رویدادها منجر شود” و نگرانی اصلی آن ایمنی و رفاه همکاران در چین است.

این شرکت گفت: “گروه Mintz هیچ اخطار قانونی رسمی در مورد پرونده ای علیه این شرکت دریافت نکرده است و از مقامات درخواست کرده است که کارکنان خود را آزاد کنند.”

یک منبع در دفتر مرکزی نیویورک پیشتر به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفت که وکیل حقوقی محلی این شرکت گفته است که یورش بعدازظهر 20 مارس رخ داده است و کارمندان در جایی خارج از پکن در حالت بی ارتباطی نگهداری می شوند.

وزارت خارجه چین و دفتر امنیت عمومی پکن بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

“هشدار قرمز”

طبق وب سایت Mintz Group، دفتر پکن تنها دفتر آن در سرزمین اصلی چین است. این وب سایت می گوید که این شرکت در بررسی پیشینه، جمع آوری حقایق و تحقیقات داخلی تخصص دارد و دارای 18 دفتر در سراسر جهان و صدها کارمند است.

راندال فیلیپس، شریک این شرکت که ریاست عملیات آسیایی آن را بر عهده دارد، اما در خارج از چین مستقر است، در وب سایت آن به عنوان نماینده ارشد سابق آژانس اطلاعات مرکزی در چین ذکر شده است.

فیلیپس پس از ترک سازمان سیا سال ها در پکن کار کرد. هیچ نشانه ای وجود نداشت که این حادثه به او مربوط باشد.

خبر حمله و بازداشت‌ها در حالی منتشر می‌شود که پکن در حال آماده شدن برای برگزاری مجمع سه روزه توسعه چین از روز شنبه است که در آن مدیران شرکت‌های چندملیتی و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی در میان بیش از 100 نماینده خارجی حاضر خواهند بود.

یکی از افراد جامعه تجاری ایالات متحده به رویترز گفت که حادثه Mintz Group “سیگنال قابل توجهی” ارسال کرد که پکن خواهان پول و فناوری خارجی است اما شرکت های معتبر آمریکایی را نمی پذیرد که در مورد شرکای چینی یا محیط تجاری بررسی کنند.

این منبع که به دلیل ماهیت حساس موضوع نخواست نامش فاش شود، گفت: «هشدار قرمز باید در حال حاضر در تمام اتاق های هیئت مدیره درباره خطرات در چین اعلام شود.

شرکت های بررسی دقیق غربی قبلا با مقامات چینی دچار مشکل شده بودند. پیتر هامفری، بازرس شرکتی بریتانیایی و همسر آمریکایی‌اش یو ینگ‌زنگ، که شرکت مشاوره ریسک ChinaWhys را اداره می‌کردند، در سال 2013 به دنبال کاری که برای غول داروسازی بریتانیا GSK انجام دادند، بازداشت شدند.

(گزارش توسط مایکل مارتینا، گزارش اضافی توسط Yew Lun Tian و Laurie Chen در پکن؛ ویرایش توسط Raju Gopalakrishnan و Muralikumar Anantharaman)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.