شرکت‌های فین‌تک ۶۲ درصد از ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های فناوری آفریقا در سال ۲۰۲۱ را دریافت کردند – فین‌تک بیت‌کوین نیوز

فین‌تک‌ها تقریباً دو سوم 4.9 میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهند که توسط شرکت‌های فناوری آفریقایی در سال گذشته جمع‌آوری شده است. گروه‌های فین‌تک نیز از نظر بودجه بیش از 50 میلیون دلار، با سهم 40 درصدی از تعداد کل شرکت‌های فناوری، غالب هستند. عامل کووید-19 داده های یک گزارش جدید نشان می دهد که از

کد خبر : 154321
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
شرکت‌های فین‌تک ۶۲ درصد از ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های فناوری آفریقا در سال ۲۰۲۱ را دریافت کردند – فین‌تک بیت‌کوین نیوز


فین‌تک‌ها تقریباً دو سوم 4.9 میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهند که توسط شرکت‌های فناوری آفریقایی در سال گذشته جمع‌آوری شده است. گروه‌های فین‌تک نیز از نظر بودجه بیش از 50 میلیون دلار، با سهم 40 درصدی از تعداد کل شرکت‌های فناوری، غالب هستند.

عامل کووید-19

داده های یک گزارش جدید نشان می دهد که از 4.9 میلیارد دلار بودجه ای که توسط شرکت های فناوری آفریقایی در سال 2021 جمع آوری شد، تقریباً دو سوم آن به شرکت های فین تک اختصاص یافت. از نظر معاملاتی که سرمایه جذب‌شده بیش از ۴۰ میلیون دلار بوده است، فین‌تک‌ها ۴۰ درصد از این معاملات را تشکیل می‌دهند.

گزارش: شرکت‌های فین‌تک ۶۲ درصد از ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های فناوری آفریقا را در سال ۲۰۲۱ دریافت کردند.
منبع: گزارش سرمایه گذاری آفریقا 2021.

همانطور که در آخرین گزارش سرمایه گذاری آفریقا نشان داده شده است، تسلط فین تک در سال 2021 در نهایت به دوره ای با “بیشترین تعداد مجرد، غیر M&A” ختم شد. [mergers and acquisitions] معاملات بالای 100 میلیون دلار» تا کنون رکورددار بوده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نیجریه بیشترین سهم را از شرکت‌های فین‌تک دارد که بیش از 100 میلیون دلار جذب کرده‌اند.

در همین حال، این گزارش نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید-19 می‌تواند توضیح اصلی افزایش نه تنها در تامین مالی فین‌تک‌ها، بلکه شرکت‌های غیرفین‌تک نیز باشد.

در این گزارش نتیجه‌گیری می‌شود: «لجستیک و انرژی بر اساس حجم بودجه دنبال می‌شوند، اما جدیدترین موج دیجیتالی‌سازی – شاید با کووید-19 تقویت شده باشد – بخش‌هایی مانند تجارت الکترونیک، کشاورزی و مراقبت‌های بهداشتی را به پیش می‌برد.»

تامین مالی بسیار متمرکز

با این حال، همان گزارش تصدیق می کند که بیشتر سرمایه های جمع آوری شده در سال 2021 در چند پروژه متمرکز شده است. این گزارش توضیح می دهد:

اگرچه در چند مورد بسیار متمرکز است، [which] تنها کمتر از 3٪ از کل معاملات افشا شده را نشان می دهد، اما بیش از 55٪ از کل بودجه افشا شده را به خود اختصاص می دهد، این اندازه سرمایه گذاری وزن قابل توجهی دارد و به عنوان یک عامل کشش برای چندین سرمایه گذار عمل می کند.

علاوه بر تأمین مالی سهام، داده‌های گزارش سرمایه‌گذاری آفریقا نشان می‌دهد که تأمین مالی بدهی به طور فزاینده‌ای به یک مسیر تأمین مالی قابل دوام تبدیل می‌شود. برای حمایت از این ادعا، این گزارش به این واقعیت اشاره می‌کند که 6 درصد از کل بودجه افشا شده در سال 2021، تامین مالی بدهی بوده است.

گزارش: شرکت‌های فین‌تک ۶۲ درصد از ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های فناوری آفریقا را در سال ۲۰۲۱ دریافت کردند.
منبع: گزارش سرمایه گذاری آفریقا 2021.

از نظر خاستگاه سرمایه گذاران در مرحله آخر، داده ها نشان می دهد که ایالات متحده با 62.5 درصد سهم، بزرگترین منبع سرمایه برای شرکت های فناوری آفریقا است. در رتبه دوم، بریتانیا با سهم 7.5 درصد، آفریقای جنوبی با 6 درصد و کانادا با 4 درصد قرار دارند.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه‌نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فراری را برای آفریقایی ها فراهم کنند، مطالب زیادی نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.