شرکت‌های نوسان روبلی در حالی که شرکت‌ها برای مالیات آماده می‌شوند، از 73 در مقابل دلار گذشته است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: نمایی، سکه های روبل روسیه را در این تصویر تصویری نشان می دهد که در 25 مارس 2021 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف/تصویر/عکس فایل (رویترز) -روبل روسیه در معاملات مسکو قبل از کاهش سود در روز جمعه، با کمک شرکت‌هایی که برای پرداخت مبالغ هنگفت مالیات آماده می‌شوند، از 73

کد خبر : 197848
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
شرکت‌های نوسان روبلی در حالی که شرکت‌ها برای مالیات آماده می‌شوند، از 73 در مقابل دلار گذشته است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: نمایی، سکه های روبل روسیه را در این تصویر تصویری نشان می دهد که در 25 مارس 2021 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف/تصویر/عکس فایل

(رویترز) -روبل روسیه در معاملات مسکو قبل از کاهش سود در روز جمعه، با کمک شرکت‌هایی که برای پرداخت مبالغ هنگفت مالیات آماده می‌شوند، از 73 در برابر دلار عبور کرد، در حالی که قیمت اوراق قرضه دولتی به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره بیشتر شد.

در ساعت 1244 به وقت گرینویچ، روبل پس از استحکام به 72.70، 1.2 درصد در برابر دلار در 73.90 تقویت شد. در برابر یورو در بورس مسکو 1.4 درصد افزایش یافت و در 79.11 معامله شد.

روبل به طور کامل زیان هایی را که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در 24 فوریه روسیه متحمل شده بود، جبران کرد.

به گفته تحلیلگران مورد بررسی رویترز، روبل با 3 تریلیون روبل (39 میلیارد دلار) حمایت می شود که شرکت ها باید در این ماه مالیات بپردازند. برای انجام پرداخت ها، برخی از شرکت های صادرات محور نیاز به فروش ارز خارجی دارند.

دلیل اصلی (افزایش روبل) همچنان یکسان است: عرضه قوی ارز از سوی صادرکنندگان در آستانه پرداخت مالیات در هفته آینده و تقاضای کم برای ارز خارجی در میان محدودیت‌های حرکت سرمایه و اشباع آن پس از لغو کمیسیون برای خرید دلار. هفته‌ها پیش، تحلیلگران Sberbank CIB در یادداشتی گفتند.

پس از اعمال کنترل سرمایه توسط روسیه برای حمایت از این ارز، حرکت در روبل که زمانی شناور آزاد بود تا حدودی مصنوعی است. در بازار بین بانکی، روبل ضعیف تر بود: بانک ها پیشنهاد خرید دلار به قیمت 75 روبل را داشتند و آنها را به قیمت 80 روبل می فروختند.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی گفت: روسیه به دنبال تعدیل‌هایی در کنترل ارز خارجی خود است تا از موقعیت‌هایی که نرخ مبادله روبل در بازار سایه‌ای از سطوح رسمی منحرف می‌شود، جلوگیری کند.

نابیولینا در حالی که دوره پنج ساله جدید خود را در مسئولیت سیاست پولی آغاز می کند، باید با یک بحران اقتصادی تمام عیار دست و پنجه نرم کند و با عدم اطمینان بی سابقه ناشی از تحریم های غرب مقابله کند.

نابیولینا روز پنجشنبه گفت که بانک مرکزی کاهش نرخ کلیدی خود را از 17 درصد در جلسات آتی نرخ بررسی خواهد کرد، که این امر باعث افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی OFZ می شود، که قیمت آنها با بازدهی آنها معکوس می شود.

بازده اوراق قرضه معیار 10 ساله OFZ از حدود 11.6 درصد در هفته گذشته به 9.70 درصد کاهش یافت.

بانک مرکزی که تورم 4 درصدی را هدف قرار داده است، نشست بعدی تعیین نرخ خود را در 29 آوریل برگزار می کند و در آنجا مجموعه جدیدی از پیش بینی های اقتصادی را نیز ارائه خواهد کرد.

اقتصاددانان در نظرسنجی بانک مرکزی در آوریل پیش‌بینی کردند که تورم در سال جاری به 22 درصد افزایش می‌یابد، در حالی که قرار است اقتصاد در سال 2022 به میزان 9.2 درصد کاهش یابد.

شاخص‌های سهام روسیه کاهش یافتند، فاقد شتاب و ایده‌های جدید معاملاتی بودند.

شاخص RTS بر اساس دلار با 0.8 درصد کاهش به 954.1 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل با 1.5 درصد کاهش به 2237.1 واحد رسید.

(1 دلار = 76.5000 روبل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.