شرکت‌های روبلی پس از اعلام تغییر ارز گازی توسط پوتین توسط رویترز از ۱۰۰ دلار در مقابل دلار گذشتند

[ad_1] © رویترز. نمایی، سکه های روبل روسیه را در این تصویر نشان می دهد که در 26 اکتبر 2018 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف (رویترز) – پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت روسیه شروع به فروش گاز خود به “کشورهای غیردوست” به روبل خواهد کرد، روز چهارشنبه در مسکو، روبل روسیه

کد خبر : 182592
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
شرکت‌های روبلی پس از اعلام تغییر ارز گازی توسط پوتین توسط رویترز از ۱۰۰ دلار در مقابل دلار گذشتند

[ad_1]


© رویترز. نمایی، سکه های روبل روسیه را در این تصویر نشان می دهد که در 26 اکتبر 2018 گرفته شده است. رویترز/ماکسیم شمتوف

(رویترز) – پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت روسیه شروع به فروش گاز خود به “کشورهای غیردوست” به روبل خواهد کرد، روز چهارشنبه در مسکو، روبل روسیه برای مدت کوتاهی به بالاترین رقم سه هفته گذشته از 95 در برابر دلار در مسکو جهش کرد، قبل از اینکه به نزدیک 100 رسید.

پیامدهای بالقوه این اقدام، که پوتین به دولتش دستور داد ظرف یک هفته آن را حل کند، می تواند پول روسیه را تقویت کند، در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز برای بخش اعظم منابع انرژی خود به مسکو وابسته هستند.

در ساعت 1313 به وقت گرینویچ، روبل 3.4 درصد در برابر دلار در 100.02 قوی تر شد، که قبلاً به 94.9875 رسید که قوی ترین آن از 2 مارس بود. این روبل 3.5 درصد افزایش یافت و در 110.50 در برابر یورو معامله شد.

روبل در جلسات اخیر پس از سقوط به پایین ترین سطح 120 در مسکو در این ماه و حتی بیشتر در بازار بین بانکی به 150، نزدیک به 105 در برابر دلار تثبیت شده بود.

روسیه از تحریم‌های بی‌سابقه غرب به خاطر رویدادهای اوکراین که آن را «عملیات ویژه» می‌نامد که در ۲۴ فوریه آغاز شد، ضربه خورده است.

پیش از آن، روبل در حدود 80 دلار معامله می شد.

معاملات اوراق قرضه OFZ در این هفته از سر گرفته شد و بانک روسیه اعلام کرد که برخی از معاملات بازار سهام در 24 مارس پس از یک وقفه تقریباً یک ماهه از سر گرفته می شود و 33 اوراق بهادار شامل شاخص IMOEX معیار قرار است در بورس مسکو معامله شوند. مدت زمان محدود و با فروش کوتاه ممنوع.

پرداخت کوپن

به نظر می‌رسد روسیه با پرداخت کوپن اوراق قرضه مستقل یورو، سررسید سال 2029، به دلار آمریکا، از عدم پرداخت بدهی خارجی جلوگیری کرده است. یکی از دارندگان اوراق قرضه گفت که پرداخت دریافت شده است.

شرکت‌ها و تحلیلگران گفتند، اما دارندگان روسی اوراق قرضه داخلی شرکت‌های داخلی یورو با تاخیر در دریافت پرداخت‌های تسویه‌شده از طریق نمایندگان بین‌المللی مواجه هستند، زیرا معاملات به دلیل تحریم‌ها به هم می‌خورد.

تقاضا برای نقدینگی روبل کاهش یافته است زیرا بانک مرکزی 0.8 تریلیون روبل (7.7 میلیارد دلار) را در حراج یک روزه رپو “تنظیم دقیق” در روز چهارشنبه فروخت که کمتر از روزهای گذشته است.

کارگزاری ولز کاپیتال در یادداشتی با بیان اینکه تقاضا در حراج های یک شبه رپو به سرعت در حال کاهش است، توضیح داد که اگرچه سطح نقدینگی بانک ها به کمترین میزان خود از ژوئن سال گذشته رسیده است، اما وام دهندگان در حال بازپرداخت بدهی های قبلی رپو به بانک مرکزی هستند.

اوراق قرضه OFZ ثابت

معاملات در بازار اوراق قرضه OFZ برای سومین روز پس از بسته شدن آن در اواخر فوریه ادامه یافت.

بانک مرکزی هفته گذشته اعلام کرد که خرید اوراق قرضه OFZ را برای محدود کردن نوسانات آغاز خواهد کرد، زیرا پس از افزایش اضطراری نرخ در اواخر فوریه، نرخ بهره اصلی خود را 20 درصد نگه داشت.

بانک مرکزی تاکنون میزان مداخلات خود در بازار OFZ را که به تثبیت قیمت ها و تامین نقدینگی اضافی برای سیستم مالی کمک کرده است، اعلام نکرده است.

بازده اوراق قرضه 10 ساله OFZ که برعکس قیمت آنها حرکت می کند، پس از ثبت رکورد 19.74 درصدی در روز چهارشنبه، در روز چهارشنبه به 13.90 درصد رسید. (1 دلار = 103.9070 روبل)

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.