شروع هفته سبک تر اما ریسک پذیر غالب است

[ad_1] سه ماهه دوم با افزایش بیشتر ریسک در جمعه گذشته به پایان رسید، به طوری که S&P 500 در بالاترین سطح خود در 14 ماه گذشته بسته شد در حالی که نزدک در دومین سه ماهه متوالی افزایش یافت. بهبود وسعت بازار اخیراً نشان می‌دهد که دستاوردهای بازار گسترش یافته است، زیرا عقب‌نشینی داده‌های

کد خبر : 369759
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۲۳
شروع هفته سبک تر اما ریسک پذیر غالب است

[ad_1]

سه ماهه دوم با افزایش بیشتر ریسک در جمعه گذشته به پایان رسید، به طوری که S&P 500 در بالاترین سطح خود در 14 ماه گذشته بسته شد در حالی که نزدک در دومین سه ماهه متوالی افزایش یافت. بهبود وسعت بازار اخیراً نشان می‌دهد که دستاوردهای بازار گسترش یافته است، زیرا عقب‌نشینی داده‌های اقتصادی در برابر ترس از رکود باعث کشش به سمت سایر بخش‌های حساس اقتصادی برای برخی عملکردهای جبرانی شده است. شاخص هم وزن S&P 500 به بالاترین حد خود از فوریه امسال رسیده است.

سهام‌های کوچک نیز نشانه‌هایی از حیات را مشاهده کرده‌اند، به طوری که شاخص راسل 2000 مجدداً به بالاترین حد اخیر خود در ژوئن 2023 در سطح 1900 بازگشته است. تا کنون، شاخص قدرت نسبی آن (RSI) بالای سطح 50 باقی مانده است، همراه با تشکیل یک پایین ترین سطح جدید در هفته گذشته، که سوگیری کلی رو به بالا را دست نخورده نگه داشته است. سطح 1900 به عنوان مقاومت فوری برای غلبه بر عمل خواهد کرد. بازپس گیری این سطح می تواند در بالاترین سطح جدید لنگر بیاندازد و به طور بالقوه راه را برای این شاخص هموار کند تا سطح روانی کلیدی 2000 را مجدداً آزمایش کند، جایی که بالاترین سطح آن در سال تا به امروز است.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

در بخش داده‌های اقتصادی، به نظر می‌رسد که فعالان بازار با خواندن پایین‌تر از حد انتظار از شاخص اصلی قیمت PCE ایالات متحده (4.6 درصد در مقابل 4.7 درصد اجماع) راحت هستند، اما مهم‌تر اینکه بخش خدمات اصلی مسکن سابق وارد شده است. به پایین ترین سطح 10 ماهه جدید بر اساس ماه به ماه. پیش از این توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) به عنوان معیاری برای تداوم تورم برجسته شده بود، پیشرفت نویدبخش در این جبهه به فدرال رزرو فضای بیشتری برای بررسی توقف نرخ پس از نشست جولای داده است. معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو برای آخرین 25 نقطه پایه افزایش نرخ از سوی فدرال رزرو برای پایان دادن به چرخه افزایش قیمت ادامه می یابد.

دلار آمریکا جمعه گذشته آمار تورم آمریکا را به خوبی دریافت نکرد و علیرغم انعطاف پذیری در بازدهی خزانه داری آمریکا، 0.45 درصد کاهش یافت. این به قیمت طلا اجازه داد تا حدودی کاهش (+0.53 درصد) نسبت به فروش اخیر داشته باشد، در حالی که قیمت نقره در تلاش است تا از میانگین متحرک 200 روزه خود (MA) با مقداری کاهش خرید در پایان هفته گذشته دفاع کند. پیش از آن، فردا تعطیلات روز استقلال ایالات متحده ممکن است جلسه معاملاتی سبک تری را برای شروع هفته ایجاد کند، با تمرکز بر روی انتشار داده های PMI تولیدی ISM ایالات متحده در امشب.

آسیا اوپن

سهام آسیایی برای باز شدن مثبت به نظر می رسد، با Nikkei + 1.35٪، ASX -0.01٪ و KOSPI + 1.13٪ در زمان نوشتن. به دنبال بهبود شرایط فنی خرید بیش از حد قبلی، Nikkei یک پایین ترین سطح بالاتر در نمودار روزانه را تشکیل داده است، با شمع های بلندپایه که به کاهش خرید در حدود 32300 اشاره می کند. این شاخص تنها 1 درصد با بالاترین میزان ژوئن 2023 فاصله دارد، که ممکن است هر شکل گیری بالاترین سطح جدید را در روزهای آتی تحت نظارت قرار دهد تا روند کلی صعودی خود را تکرار کند.

در سرتاسر منطقه، یک سری از داده‌های PMI با چند ضربه مواجه شد، به‌ویژه با بازگشت فعالیت‌های کارخانه ژاپن به قلمرو انقباضی در ژوئن (49.8 در مقابل 50.6 قبلی) در حالی که PMI کره جنوبی نیز انقباض عمیق‌تری داشت (47.8 در مقابل 48.4 قبلی). به عنوان بازتابی از کندی اقتصاد جهانی. روز پیش رو قرائت PMI Caixin چین را در کانون توجه قرار خواهد داد. به دنبال گزارش ضعیف در PMI رسمی تولید در هفته گذشته، انتظار می‌رود که Caixin PMI شرایط اقتصادی ضعیف در چین را تقویت کند، که ممکن است از انجام کارهای بیشتری توسط مقامات حمایت کند.

تا اینجای کار، شاخص Hang Seng خسته باقی مانده است، با RSI آن به زیر سطح 50 بازگشته است در حالی که یک الگوی گوه نزولی پس از یک تلاش کوتاه مدت برای شکست در جای خود باقی می ماند. از سوی دیگر، به نظر می رسد که برای بازتاب کنترل بیشتر خریداران، به ویژه سطح روانی 20000، جایی که لبه بالایی ابر ایچیموکو در نمودار هفتگی قرار دارد، باید بر یک سری مقاومت غلبه کرد.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در لیست پیگیری: AUD/USD در آستانه تصمیم RBA در مورد نرخ بهره در این هفته

AUD/USD موفق شد در اواسط ژوئن به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر برسد، اما یک غافلگیرکننده در دقایق جلسه بانک مرکزی استرالیا (RBA) باعث بازگشت شدید به زیر سطح 0.680 شد. عقب‌نشینی قوی در برابر انتظارات جنگ‌طلب قبلی، باعث شده است که این جفت به زیر سطح اصلی 100 روزه خود برگردد و RSI در زیر سطح 50 قرار داشته باشد.

در حالی که فردا نشست RBA در پیش است، داده های تورم استرالیا به میزان قابل توجهی کمتر از حد انتظار در هفته گذشته، انتظارات را به سمت توقف نرخ سوق داده است، اما احتمالاً ممکن است یک تماس نزدیک باشد، در حالی که بازار همچنان قیمت گذاری برای هر توقفی در مقایسه با آن یک حرکت موقت است. تا پایان سفت شدن AUD/USD در حال حاضر برای آزمایش مجدد حمایت از خط روند نزولی در نمودار روزانه در سطح 0.660 بازگشته است، اما چیزهای زیادی در انتظار است. ممکن است برای اطمینان از بازپس گیری کنترل گاوها، یک سری مقاومت باید غلبه شود، که شامل MA 100 روزه و سطح مقاومت 0.680 است.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

جمعه: DJIA + 0.84%؛ S&P 500 +1.23%؛ نزدک + 1.45٪، DAX + 1.26٪، FTSE + 0.80٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.