شروع عقب نشینی دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY

نقاط صحبت دلار آمریکا: دلار آمریکا سرانجام پس از یک حرکت قوی به سمت بالاترین رقم جدید سالانه دیگر عقب نشینی کرد. من در وبینار دیروز به این موضوع عمیقاً نگاه کرده بودم بنابراین به جای اینکه بسیاری از مواردی که قبلاً گفته شده است را مجدداً هش کنم، فقط روی حقایق کلیدی تمرکز خواهم

کد خبر : 195994
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
شروع عقب نشینی دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

دلار آمریکا سرانجام پس از یک حرکت قوی به سمت بالاترین رقم جدید سالانه دیگر عقب نشینی کرد.

من در وبینار دیروز به این موضوع عمیقاً نگاه کرده بودم بنابراین به جای اینکه بسیاری از مواردی که قبلاً گفته شده است را مجدداً هش کنم، فقط روی حقایق کلیدی تمرکز خواهم کرد.

دلار آمریکا برای یک سال کامل در حال ادامه روند صعودی را در داخل کانالی با شیب صعودی حفظ کرده است. اخیراً، این روند رو به بالا به شدت مورد توجه قرار گرفته است زیرا فدرال رزرو با عجله سعی کرده بازارها را برای قیمت گذاری مجدد سریع نرخ ها در سال جاری آماده کند. و در این مرحله، بازارها در واقع انتظار 9 افزایش دیگر نرخ بهره را از فدرال رزرو تا پایان سال جاری دارند. این یک تغییر شدید سرعت برای بانک خواهد بود، اما با توجه به تورم و تأثیری که در حال حاضر در اقتصاد آمریکا نشان داده است، جایی که شروع به تأثیرگذاری بر ارقام سیاسی کرده است، درخواست‌ها برای تغییر آنقدر بلند شده است که به نظر می‌رسد فدرال رزرو دیگر نمی تواند تورمی را که همچنان جلوی چشمان ما می پرد نادیده بگیرد.

اما، از منظر تجاری، این امر دلار آمریکا را به عنوان ارزی که توسط یک رژیم جنگ‌طلب حمایت می‌شود که نیاز به افزایش نرخ‌ها برای مهار تورم دارد، منزوی می‌کند. این امر باعث می‌شود معاملات حمل‌ونقل در جفت‌هایی مانند USD/JPY بسیار جذاب‌تر شود، که انفجار اخیر در جفت ارز را توضیح می‌دهد، زیرا USD/JPY به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر صعود کرده است.

به همین دلیل است که ما تقریباً یک سال است که نسبت به دلار آمریکا از نقطه نظر فنی تمایلی صعودی داریم. و به نظر من هنوز هم زمینه ای برای دستاوردهای بیشتر وجود دارد. اما – این معامله است، بنابراین زمان‌بندی همیشه نگران‌کننده است، و حتی اگر صعودی باشد، فقط خرید یک بازار بیش از حد خرید و «امید داشتن» که همه چیز خوب پیش می‌رود، واقعاً یک استراتژی نیست.

من در وبینار دیروز به این عمیق نگاه کردم و چند حوزه مورد علاقه را برای پشتیبانی بالاتر و پایین در تم های عقب نشینی USD برجسته کردم.

خوب، از آن زمان عقب نشینی شروع شده است و ما قبلاً شروع به آزمایش یکی از اولین سطوح در 100.27 کرده ایم. این تا کنون جهش داشته است، اما فروشندگان در حال حرکت دیگری هستند و به نظر نمی رسد که برای مدت طولانی تری باقی بماند. من همچنین حمایت عمیق تر را در سطح 100.00 در DXY دنبال می کنم، به دنبال آن 99.77 و سپس ناحیه مقاومت قبلی از محدوده مارس، که در 99.34-99.41 ترسیم شده است.

نمودار قیمت ساعتی دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

EUR/USD دلیل

بنابراین، یکی از دلایل بزرگی که دیروز به دنبال عقب نشینی در دلار بودم، به دلیل تنظیم در EUR/USD است.

و مانند مواضع بلندمدت صعودی من در USD، در بلندمدت EUR/USD نزولی هستم. اما، دوباره، زمان‌بندی: این جفت ارز پس از تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در هفته گذشته، در یک حرکت بسیار تکان‌دهنده به منطقه اصلی حمایت پرید و سپس متوقف شد. و برای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته، خرس‌ها نمی‌توانند زمینه جدیدی را ایجاد کنند، و صرفاً به شکلی بسیار آسیب‌پذیر در آن نقطه حمایت قرار گرفتند.

و سپس امروز صبح قیمت‌ها شروع به افزایش کردند، که نشان می‌دهد کسر کسر چقدر می‌تواند در تنظیمات معاملاتی باشد. اگر خرس‌ها خواستار قیمت‌های پایین‌تر بودند، در دو روز گذشته فرصت کافی داشتند و از آن روز استفاده نکردند. بنابراین، اکنون نگاه به عقب‌نشینی‌هایی است که تا نقطه‌ای با مقاومت بالقوه پایین‌تر به بالا برای روندهای نزولی بلندمدت حرکت می‌کنند.

برای آن، من یک نقطه را در 1.0930 و دیگری را در 1.1000 دنبال می کنم. سطح روانی.

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/USD

نمودار قیمت چهار ساعته یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

مقاومت GBP/USD

دیروز GBP/USD را نیز بررسی کردم و تنظیمات را در هر دو طرف جفت برجسته کردم. هر دو بر اساس حمایت از رقم بزرگ 1.3000 هستند که به نظر می رسد هنوز آماده تسلیم شدن نیستند، تا حدودی شبیه به سناریوی بالا در EUR/USD، البته با تاثیر درازمدت کمتر.

اما، این عقب نشینی در دلار به GBP/USD اجازه افزایش داد و اکنون در حال آزمایش اولین سطح مقاومت من در 1.3057 است. قیمت دیگری نیز کمی بالاتر است، در حدود 1.3108 که با خط روند نزولی امروز همخوانی دارد.

نمودار قیمت GBP/USD چهار ساعته

نمودار قیمت gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

AUD/USD

AUD/USD تقریباً چند ماه است که انتخاب من برای تنظیمات کوتاه USD بوده است، اما ممکن است در حال تغییر باشد، اگرچه آن موضوع هنوز در حال توسعه است.

از فوریه تا اوایل آوریل، AUD/USD در مسیری قوی باقی ماند و در نهایت به رقم 0.7650 رسید، پس از اینکه قبلاً تهدید به شکستن زیر نقطه 0.7000 در اوایل فوریه بود. نگرانی در این مرحله این است که چگونه قیمت از طریق تعدادی از پشتیبانی های مجاور کاهش یافته است. و از نمودار چهار ساعته، به نظر می رسد که در یک روند نزولی بالقوه جدید عقب نشینی داشته باشیم.

سطح 0.7500 می‌تواند یکی از موارد کلیدی برای دنبال کردن در اینجا باشد، و به دنبال فروشندگانی برای ارائه نقدینگی در داخل این رقم بزرگ در صورت ادامه عقب‌نشینی در حرکت کوتاه مدت اخیر است.

نمودار قیمت چهار ساعته AUD/USD

نمودار قیمت audusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUDUSD در Tradingview

شروع عقب نشینی USD/JPY

من دیروز این مورد را بررسی کردم زیرا USD/JPY به تازگی در حالی که به سمت سطح 130.00 حرکت می کرد به شکست خود ادامه داده بود.

همانطور که به اشتراک گذاشته بودم، واقعاً فقط یکی از دو راه برای رسیدگی به چنین وضعیتی وجود دارد: یا تعقیب قیمت‌ها را بالاتر ببرید و امیدوار باشید که این روند ادامه داشته باشد. یا، سعی کنید صبور باشید، مقداری حمایت ترسیم کنید و به دنبال عقب نشینی باشید. همانطور که نوشتم، من در اردوگاه دوم هستم، زیرا ترجیح می‌دهم یک راه‌اندازی را از دست بدهم تا اینکه سرمایه خود را با تعقیب یک راه‌اندازی کمتر از حد مطلوب از دست بدهم.

و اکنون که عقب نشینی اینجاست، جستجو برای پشتیبانی آغاز می شود. اولین سطحی که دیروز به آن نگاه کرده بودم 126.55 بود که هنوز وارد عمل نشده است. و در زیر آن مقدار قابل توجهی از ساختار قبلی برای کار با 124.15 تا 125.86 وجود دارد.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

نمودار قیمت چهار ساعته usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.