شروع ضعیف هفته در میان تقویم نور در منطقه

[ad_1] خلاصه بازار جمعه گذشته یک جلسه نزولی دیگر را در وال استریت به همراه داشت، با S&P 500 که به ضررهای اخیر افزوده شد و 1.4 درصد کاهش در هفته بسته شد، اما با این وجود، این شاخص همچنان 4 درصد برای ماه بالا است. در تقویم اقتصادی، مناطق ضعف در اقتصاد جهانی همچنان

کد خبر : 366456
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۴۰
شروع ضعیف هفته در میان تقویم نور در منطقه

[ad_1]

خلاصه بازار

جمعه گذشته یک جلسه نزولی دیگر را در وال استریت به همراه داشت، با S&P 500 که به ضررهای اخیر افزوده شد و 1.4 درصد کاهش در هفته بسته شد، اما با این وجود، این شاخص همچنان 4 درصد برای ماه بالا است. در تقویم اقتصادی، مناطق ضعف در اقتصاد جهانی همچنان با مجموعه‌ای از خوانش‌های پایین‌تر از حد انتظار شاخص مدیران خرید (PMI) از اقتصادهای بزرگ ارائه می‌شود. مشخصاً در ایالات متحده، PMI تولید فلش در قلمرو انقباضی (46.3 در مقابل 48.4 قبلی) باقی می‌ماند، در حالی که بخش خدمات برای اولین بار در شش ماه گذشته شاهد کاهش رشد (54.1 در مقابل 54.9 قبلی) بود.

پیش از این، فعالان بازار ممکن است هر گونه تحولات بعدی را در مورد قیام مزدوران در روسیه زیر نظر داشته باشند، اما مزدوران با تصمیم به کناره‌گیری، مزیت اولیه خود را از عنصر غافلگیرکننده در یک شورش رها کرده‌اند، که شانس بیشتر را کاهش می‌دهد. تشدید خطرات بالقوه ای که باید مشاهده کرد ممکن است متوجه هرگونه مخالفت مجدد از سوی افکار عمومی روسیه با رهبری پوتین باشد، به ویژه با توجه به اینکه جنگ اوکراین دستور کار جنبش است که قبلاً مورد استقبال عموم قرار نگرفته بود.

هفته پیش رو نیز بر قرائت شاخص PMI چین متمرکز خواهد شد و فعالان بازار امیدوارند که به دنبال هر گونه انعطاف پذیری در داستان بهبود چین باشند. شاخص اصلی قیمت PCE ایالات متحده نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت. سه ماه عدم پیشرفت ممکن است بازنگری 0.3% رو به بالا در پیش بینی های اصلی PCE فدرال رزرو در سال 2023 (3.9٪ در مقابل 3.6٪ در ماه مارس) در آخرین نشست FOMC را توضیح دهد، بنابراین انتظار می رود نرخ تورم ملایم تری ارائه شود تا فضایی را برای Fed فراهم کند. فدرال رزرو در ماه ژوئیه یک توقف طولانی مدت ارائه می کند.

دلار آمریکا تلاش کرده است در نمودار روزانه بالاتر از ابر ایچیموکو خود باقی بماند، اما بازگشت به بالای سطح 103.12 ممکن است برای اطمینان بیشتر گاوها ضروری باشد. در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی آن (RSI) همچنان زیر سطح 50 قرار دارد در حالی که یک MACD صاف نشان دهنده یک تثبیت کوتاه مدت است. داده‌های اخیر CFTC نشان داد که موقعیت کل دلار در برابر ارزهای G10 پس از چهار هفته کاهش در هفته گذشته شاهد افزایش مجدد در موقعیت‌های خالص فروش بوده است. از جنبه نزولی، سطح 100.50 که از سال تا به امروز چندین پایین را نشان می‌دهد، ممکن است تحت نظر باشد.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی برای یک بازه مختلط، با Nikkei -0.16٪، ASX -0.37٪ و KOSPI + 0.19٪ در زمان نگارش آماده هستند. سهام چین اخیراً تحت فشار باقی مانده‌اند و شاخص Hang Seng با آزمایش مجدد لبه بالایی مقاومت ابر ایچیموکو در نمودار هفتگی، تمام سودهای دو هفته گذشته خود را کاهش داده است، که ممکن است اهمیت آن را به عنوان یک سطح کلیدی برای فروشندگان نشان دهد.

تقویم اقتصادی در منطقه نسبتاً آرام است، با داده های تجاری تایلند و تولید صنعتی سنگاپور. با مشاهده هشتمین ماه متوالی انقباض صادرات سنگاپور، تولید ممکن است با انتظارات برای انقباض عمیق‌تر سال به سال به -7.4 درصد از -6.9 درصد قبلی، ضعف کلی را دنبال کند.

شاخص Straits Times همچنان در یک الگوی مثلث متقارن معامله می‌شود و این شاخص برای چهارمین بار از ابتدای سال برای آزمایش مجدد خط روند پایین‌تر حرکت می‌کند. هر گونه شکست خط روند مثلث پایینی می تواند پایین مارس 2023 را در سطح 3100 قرار دهد.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در فهرست پیگیری: نشانه های بیشتری از زندگی در گاز طبیعی قیمت ها با فشار به بالاترین سطح سه ماهه

پس از سقوط 78 درصدی از آگوست 2022، قیمت گاز طبیعی تا حد زیادی در ماه‌های گذشته پایه‌ای را تشکیل داده است که نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است فعلاً از بین رفته باشد. گرم‌تر از حد معمول دمای جهانی افزایش مصرف برق و عرضه کمتر از برنامه‌ریزی شده در تولید گاز نروژ مورد توجه قرار گرفته است و قیمت گاز طبیعی به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است تا هفته گذشته به پایان برسد.

در بخش فنی، RSI بالاتر از سطح کلیدی 50 خود باقی می‌ماند، با شکل‌گیری اخیر اوج‌ها و پایین‌های بالاتر که از یک سوگیری رو به بالا در کوتاه‌مدت حمایت می‌کنند. سطح 3.05 ممکن است در مرحله بعدی مورد توجه قرار گیرد، با هر حرکتی بالاتر از این سطح نشان دهنده شکست الگوی دامنه آن است و اعتبار بیشتری برای کنترل خریداران پس از یک دوره طولانی بلاتکلیفی فراهم می کند. از جنبه منفی، یک سری از خطوط پشتیبانی، شامل پشتیبانی ابری Ichimoku و MA 50 روزه آن، در حال مشاهده است.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

جمعه: DJIA -0.65%؛ S&P 500 -0.77%؛ نزدک -1.01٪، DAX -0.99٪، FTSE -0.54٪.

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.