شرمِ تلویزیون؛ ملودرام در حد خیلی نازل!

برترین‌ها: سریال «شرم» آخرین حضور مرحوم سیروس گرجستانی و بازگشت ابوالفضل پورعرب به یک سریال تلویزیونی بعد از چهار سال است. از دیگر بازیگران شناخته شده‌ی این سریال فاطمه گودرزی، فریبا مختصص، آشا محرابی و اردلان شجاع کاوه پس از ۱۰ سال غیبت در تلویزیون است، هم چنین سیاوش طهمورث بعد از درگذشت نابهنگام  سیروش

کد خبر : 304
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲:۳۵
شرمِ تلویزیون؛ ملودرام در حد خیلی نازل!


برترین‌ها: سریال «شرم» آخرین حضور مرحوم سیروس گرجستانی و بازگشت ابوالفضل پورعرب به یک سریال تلویزیونی بعد از چهار سال است. از دیگر بازیگران شناخته شده‌ی این سریال فاطمه گودرزی، فریبا مختصص، آشا محرابی و اردلان شجاع کاوه پس از ۱۰ سال غیبت در تلویزیون است، هم چنین سیاوش طهمورث بعد از درگذشت نابهنگام  سیروش گرجستانی جایگزین او شد.

 

سریال شرم

 

از بازیگران جوان سریال می‌توان به الهام طهموری اشاره کرد که دومین همکاری خود را با احمد کاوری تجربه می‌کند. این بازیگر جوان، در سریال «وارش» به کارگردانی کاوری هم یکی از نقش‌های اصلی را برعهده داشت. دیگر بازیگر سریال نیما نادری است که با سریال «گرگ و میش» شناخته شد و میلاد میرزایی که همزمان سریال ««بیگانه‌ای با من است» را در حال پخش دارد.

 

سریال شرم

 

سریال «شرم» به تهیه کنندگی امیر مهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری ساخته شده است. نویسندگی این سریال را سعید فرهادی به عهده دارد که پیش از این سریال‌های «تا ثریا» و «پریا» را به نگارش درآورده است. در دسته بندی آثار پیشین فرهادی، «تا ثریا» و «پریا» هر دو داستانی زنانه داشتند. در این سریال هم معضلات و مشکلات یک خانم بعد از فوت همسرش به تصویر کشیده شد. 

 

سریال شرم

 

زمانیکه نویسنده این سریال را به نگارش درآورده بود نام این سریال «پای بست» بود، اما به تدریج و در آستانه تولید نام آن به «شرم» تغییر کرد. نامی که شاید مناسب‌تر از نام قبلی و در راستای قصه و داستان این سریال است.

 

سریال «شرم» در دو مقطع زمانی روایت می‌شود، قسمت‌های ابتدایی این مجموعه در اواخر دهه هشتاد می‌گذرد و قسمت‌های پایانی به زمان حال و سال ۹۹ برمی‌گردد. داستان این سریال پیرامون چند خانواده است که هر کدام از شخصیت‌های آن گرفتاری‌های خاص خود را دارند که در نهایت همه آن‌ها با یک نخ تسبیحی به هم وصل هستند.

 

سریال «شرم» ملودرام اجتماعی است که با فیلمنامه ضعیف و پرداخت نامناسب در اجرا ، حتی با وجود بازیگران سرشناس و شناخته شده نتواست سریالی موفقی در پخش باشد. چندی پیش سعید فرهادی نویسنده سریال در صفحه اینستاگرام خود گلایه‌های دردناکی درباره تحریف و تغییر قصه‌ی این سریال کرد.

 

سریال شرم

 

فرهادی نوشت: «نزدیک به سه سال، تمام وقت و انرژی و جسم و جانت را صرف تحقیقات بر روی جزئیات می‌کنی و بار‌ها کلمه به کلمه‌ی فیلمنامه را محک می‌زنی تا از هر نظر مو لای درزش نرود و چیزی از منطق، جذابیت و اصول زیبایی شناختی کم نگذاشته باشی؛ تا سریالی بسازی در خور شأن و شعور مخاطب. اما ناگهان سروکله‌ی کارگردانی دست نشانده پیدا می‌شود؛ مهم نیست چقدر کارنابلد و بی‌دغدغه، مهم این است که «خودی» باشد تا زورش به تمام اصول اخلاقی، حرفه‌ای و حقوقی بچربد!

 

سریال شرم

 

بالاخره کار به موعدِ پخش می‌رسد و بار دیگر تجربه‌های تلخ پیشین تکرار می‌شود؛از محتوایی که در حال پخش است تبری بجویی و به هرکه صدایت را می‌شنود توصیه کنی اگر برای فهم و شعور خود و اطرافیانش احترام قایل است پای تماشای چنین آثار پایمال شده‌ای ننشیند.»

 

سریال شرم

 

به تازگی نیز سازمان نظام مهندسی تهران هم به دلیل اشتباهات عجیب و غریب در آن، خواستار توقف پخش سریال «شرم» شد.

 

سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران خطاب به رئیس صدا و سیما نوشت: «تهیه کنندگان و سازندگان سریال شرم شبکه سه سیما، می‌بایست از ساخت چنین سریال وهن‌آمیز و سخیفی که به جامعه ۶۰۰ هزار نفری مهندسان ساختمان کشور اهانت و هتک حیثیت نموده‌اند شرم‌سار و سر افکنده باشند.»

 

سریال شرم

 

با نگاهی گذرا به شبکه‌های مجازی، مجموعه‌ای از خطا‌های مستمر و شاهکار‌های فاحش مهندسی در قسمت‌های نمایش داده شده سریال «شرم» نظیر استفاده از نقشه یک سازه بتنی برای بررسی وضعیت یک سازه فولادی، گفتن ستون اصلی سازه به مهاربند، اندازه گیری مهاربند سازه با کولیس، سنجش مقاومت ستون با کولیس و ماشین حساب… مشهود و دستمایه سخره سازندگان کم اطلاع سریال مذکور است.

 

سریال شرم

 

سریال شرم

حاشیه دیگر سریال در قسمت ۲۱ اتفاق افتاد، بخشی از سریال به طور محسوسی کات خورده بود که نشان می‌داد این بخش از سریال پیش از پخش حذف شده، که الهام طهموری بازیگر این سریال نیز با انتشار پستی این موضوع را تایید کرد.

 

شرمِ تلویزیون؛ ملودرام در حد خیلی نازل!

 

آن‌طور که عنوان شده، ظاهرا علت حذف این نماهنگ، شباهت موسیقی آن به قطعه «انتخاب» شادمهر عقیلی بوده که این موضوع باعث سانسور این نماهنگ با صدای علی جهانیان از سریال «شرم» شده است.این سریال ۳۰ قسمتی هرشب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می شود و تکرار آن فردای همان روز ساعت ۱۴:۳۰ باز پخش خواهد شد.

 

 

شرمِ تلویزیون؛ ملودرام در حد خیلی نازل!



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.