شرایط ورود به حج اعلام شد

یکی از روزنامه‌های عربستانی پروتکل‌ها و شرایط مورد نیاز برای حضور زائران در مراسم حج ۲۰۲۱ را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی‌زبان «سعودی گازت» چاپ عربستان در شماره جدید خود اعلام کرد مقامات حج این کشور برخی از شرایط لازم و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری ایمن حج امسال را اعلام کرده‌ و قصد

کد خبر : 58547
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
شرایط ورود به حج اعلام شد



یکی از روزنامه‌های عربستانی پروتکل‌ها و شرایط مورد نیاز برای حضور زائران در مراسم حج ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی‌زبان «سعودی گازت» چاپ عربستان در شماره جدید خود اعلام کرد مقامات حج این کشور برخی از شرایط لازم و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری ایمن حج امسال را اعلام کرده‌ و قصد دارند این شرایط را در حوزه تعداد زائران و گروه سنی آن‌ها، منطقه نصب چادرها، امکانات و پروتکل‌های بهدداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال کنند. 

داشتن شرایط خوب سلامتی و عدم ابتلا به بیمای‌های مزمن که نیازمند بستری در بیمارستان در شش ماه گذشته بوده، از جمله شرایط اعلام‌شده برای حضور در حج ۲۰۲۱ است. همچنین زائران پیش از اعزام به منطقه انجام فریضه حج باید واکسن کرونا دریافت کنند و زائران خارجی نیز باید دُز کامل واکسن‌های مورد تائید عربستان را دریافت کرده باشند. این افراد باید گواهی معتبر صادرشده از سوی مقامات بهداشتی کشورهای مربوطه مبنی بر دریافت واکسن کرونا و همچنین تست PCR منفی کرونا انجام‌شده در آزمایشگاه‌های مورد تائید کشورشان را ارائه دهند. 

زائران عربستانی می‌توانند حداقل با دریافت حتی یک دُز واکسن کرونا برای حج ثبت نام کنند به شرط آن‌که شش تا هشت هفته از دریافت واکسن گذشته باشد و دُز دوم را نیز باید در اسرع وقت و حداقل دو هفته پیش از اعزام به حج بزنند. 

همچنین انجام یک تست کرونا با تکنیک PCR در فاصله ۴۰ ساعت قبل از اعزام به منطقه انجام حج ضروری است تا اطمینان حاصل شود زائران هیچ‌گونه آلودگی‌ای به ویروس کرونا ندارند. 

از جمله دیگر اقدامات عربستان برای برگزاری ایمن حج امسال می‌توان به جلوگیری از ایجاد ازدحام در اتاق‌ها، عدم سرو غذا به صورت جمعی و ارائه آن در اتاق زائران و همچنین قرنطینه حجاج خارجی برای مدت سه روز اشاره کرد. 

در اماکن متبرکه مکه و مدینه، زائران در دسته‌هایی گروه‌بندی می‌شوند و از نقاطی برای جداکردن آن‌ها در پیاده‌راه‌ها، منطقه جمرات و ایستگاه‌های قطار استفاده می‌شود. همچنین چمدان‌های حجاج استریل خواهد شد و ماموران امنیتی وظیفه خارج کردن افراد را در زمان‌های مشخص‌شده بر عهده خواهند داشت. 

در منطقه عرفات نیز یک اتوبوس برای هر گروه از زائران در نظر گرفته شده و هر یک از افراد یک شماره صندلی خواهند داشت و یک صندلی فاصله بین حجاج خواهد بود. 

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.