شرایط نامعلوم بازگشت خودروسازان خارجی به ایران

محمدرضا نجفی منش در مورد اخباری مبنی بر بازگشت شرکت فرانسوی رنو به ایران در صورت لغو تحریم‌ها اظهار کرد: رنو هیچوقت از ایران نرفت و هنوز در کشور حضور دارد، اما اینکه بخواهند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند بستگی به شرایطی دارد که هنوز آن شرایط مشخص نیست.  وی با استقبال از حضور

کد خبر : 41556
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۱۷
شرایط نامعلوم بازگشت خودروسازان خارجی به ایران



محمدرضا نجفی منش در مورد اخباری مبنی بر بازگشت شرکت فرانسوی رنو به ایران در صورت لغو تحریم‌ها اظهار کرد: رنو هیچوقت از ایران نرفت و هنوز در کشور حضور دارد، اما اینکه بخواهند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند بستگی به شرایطی دارد که هنوز آن شرایط مشخص نیست. 

وی با استقبال از حضور شرکت‌های خارجی در کشور گفت: ما از حضور خودروسازان و شرکای خارجی به شرط اینکه بیشترین استفاده را از داخلی‌سازی قطعات کنند استقبال می‌کنیم. وقتی این شرکت‌ها فعالیت خود را کاهش دادند یا از ایران رفتند با پای خود ایران را ترک نکردند بلکه فشار آمریکا آنها را مجبور به این کار کرد.

نجفی منش در ادامه اضافه کرد: ما باید کاری کنیم که وقتی دوباره این شرکت‌ها برگشتند هم داخلی‌سازی صورت بگیرد و هم تمهیداتی اندیشیده شود که اگر این اتفاق دوباره رخ داد و مشکلاتی پیش آمد، چگونه کار ادامه‌دار باشد. من با بازگشت این شرکت‌ها موافق هستم ولی باید شرایطی گذاشته شود که کمترین خسارت را از رفتن احتمالی آنها ببینیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید دوباره بر لزوم داخلی‌سازی گفت: ما باید بتوانیم حداکثر داخلی‌سازی را انجام دهیم، هرچه این اتفاق بیشتر بیافتد کمتر احتمال خطر وجود دارد. تولید و اشتغال هم بیشتر می‌شود. منظور از داخلی‌سازی این است که اگر یک خودرو ۱۰۰ قطعه دارد، دست کم ۸۰ قطعه آن داخل کشور ساخته شود. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: بخش‌هایی که داخل تولید می‌شوند را باید از داخل تهیه کنند و بخش‌هایی هم که تولید نمی‌شود را هم باید کمک کنند تا در کشور ما تولید شود.

223224



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.