شرایط منطقه پس از خروج نظامی آمریکا

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، قاسم محبعلی در این باره گفت: هدفهای امریکایی ها خیلی در مورد خاورمیانه مشخص نیست در برنامه اقای بایدن که در سال گذشته در مورد استراتژی امنیتی امریکا مطرح شد، تمام توجهاتش را بر روی تهدید چین و بعد روسیه قرار داده بود و طبیعتا شاید علاقه مند باشند تا با کاهش

کد خبر : 77615
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
شرایط منطقه پس از خروج نظامی آمریکا

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، قاسم محبعلی در این باره گفت: هدفهای امریکایی ها خیلی در مورد خاورمیانه مشخص نیست در برنامه اقای بایدن که در سال گذشته در مورد استراتژی امنیتی امریکا مطرح شد، تمام توجهاتش را بر روی تهدید چین و بعد روسیه قرار داده بود و طبیعتا شاید علاقه مند باشند تا با کاهش محدودیت ها و تعهداتشان در خاورمیانه بیشتر در منطقه شرق اسیا و روسیه فعال شوند. اما مشکلی که هم برای امریکا و هم منطقه وجود دارد این است که بعد از خروج آنها روشن نیست که چه اتفاقاتی ممکن است در منطقه غرب اسیا رخ دهد.

این کارشناس ادامه داد: درگیری ها و بازیگرهای دیگری در خاورمیانه هستند که مشخص نیست دست به چه اقداماتی بزنند. این بار اولی نیست که آنها قصد خروج از منطقه را داشته اند. در زمان دولت بوش هم تصمیم بر همین امر گرفته شده بود و هدف اصلی هم دولت چین بود.اوباما هم در سال 2012 چنین برنامه ای را به دولت امریکا اعلام کرد اما اتفاقاتی که افتاد سیاستش را به تعویق انداخت. در زمان ترامپ هم هدف همین بود. اما این که چرا موفق نشدند به تحولات خاورمیانه و غیرقابل پیشبینی بودنش بر میگردد. مثل یازده سپتامبر یا بهارعربی و شکل گیری داعش که مانع از خروج امریکایی ها شد. الان هم همین مساله ممکن است اتفاق بیفتد.

محبعلی با اشاره به این که خروج امریکایی ها از بسیاری جهات می تواند به سود خاورمیانه باشد و از جهاتی هم ممکن است باعث بروز بحران ها و درگیری های جدید شود گفت: به ویژه بین طرف های منطقه ای یا در داخل خود کشورها مانند انچه در افغانستان در جریان است. یا ممکن است در عراق و بین قبایل مختلف اختلافات شکل بگیرد. حتی احتمال اوج گیری مجدد داعش وجود دارد. هدف امریکایی ها دقیقا روشن نیست که ایا می خواهند اشتغال خود را در خاورمیانه کاهش دهند یا هدفشان این است که صحنه بازی در این منطقه را تغییر دهند و خودشان بحران را مدیریت کنند.

وی درباره اینکه آیا آمریکا برنامه ای برای مقابله با گروه های مقاومت در منطقه دارد گفت: طبیعی است که بحران هایی که در عراق و سوریه وجود دارند هیچ کدام به پایان نرسیده اند. در هیچ کدام از مناطق بحران ها حل و فصل نشده اند و مسائل همچنان وجود دارد. لذا روشن نیست که بعد از خروج امریکایی ها سرنوشت این بحران ها چه خواهد شد. امریکایی ها هم میل ندارند که گروه های مقاومت در غیاب آنها بخواهند نفوذ و قدرت خود را افزایش دهند.

مشروح گفتگو را در لینک زیر بخوانید:

منطقه در غیاب آمریکا؛ تغییر صحنه بازی یا ظهور بحران‌های جدید؟

310311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.