شرایط سنی تحصیل در ایتالیا چیست؟

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه تاریخ ثبت: 01/04/01 نویسنده: محمدرضا طیران ایتالیا یک مقصد ایده‌آل برای ادامه تحصیل است و سالانه نه فقط ایرانیان، بلکه هزاران نفر از سراسر دنیا برای ادامه مسیر تحصیلی خود جذب این کشور جذاب می‌شوند. وجود فرصت‌های تحصیلی بسیار زیاد در کنار هزینه‌های مناسب و البته آب و هوا و

کد خبر : 219855
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
شرایط سنی تحصیل در ایتالیا چیست؟



مدت زمان مطالعه:

7 دقیقه

تاریخ ثبت:

01/04/01

نویسنده:

محمدرضا طیران

ایتالیا یک مقصد ایده‌آل برای ادامه تحصیل است و سالانه نه فقط ایرانیان، بلکه هزاران نفر از سراسر دنیا برای ادامه مسیر تحصیلی خود جذب این کشور جذاب می‌شوند. وجود فرصت‌های تحصیلی بسیار زیاد در کنار هزینه‌های مناسب و البته آب و هوا و زیبایی ایتالیا آن را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل تبدیل کرده است و شاید شما هم جزو افرادی باشید که دوست دارید بیشتر راجع به شرایط تحصیل در ایتالیا بدانید. در این مطلب قصد داریم شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا را توضیح دهیم. البته در کنار آن به شرایط عمومی تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف نیز می‌پردازیم تا با دید بهتری برای تحصیل در این کشور اقدام کنید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

اصلا چرا باید تحصیل در ایتالیا را جزو اولویت‌های خود قرار دهیم، مزیت ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی چیست و جرا افراد از سراسر جهان آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود برمی‌گزینند؟

شهریه پایین

 در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، ایتالیا نسبتاً ارزان است: حدود 4200 دلار در سال در صورت تحصیل به زبان ایتالیایی. علاوه بر این، یک دانشجوی خارجی این امکان را دارد که از دولت بورسیه تحصیلی اجتماعی دریافت کند که برای همه کسانی که نیاز به بودجه اضافی دارند صادر می‌شود (بورسیه استانی ایتالیا). بر اساس این بورسیه، دانشجو می‌تواند ماهانه 945 دلار دریافت کند که هزینه‌های نه تنها شهریه بلکه برای زندگی در کشور را نیز پوشش می‌دهد. البته بورسیه‌های دانشگاهی نیز در ایتالیا رایج است که میزان آن‌ها می‌تواند از 1050 تا 10495 دلار متغیر باشد. به علاوه که تعلق گرفتن بورسیه دولتی به رزومه دانشجو وابسته نبوده و به نیاز مالی تو مرتبط است.

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

تنوع بالای برنامه‌های آموزشی

برای تحصیل در ایتالیا با برنامه‌های بسیار متنوعی رو به رو خواهید بود. از انواع رشته‌ها تا برنامه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف را می‌‌توانید انتخاب کنید و دستتان هم در برنامه‌های انگلیسی و ایتالیایی باز است. ایتالیا دارای چندین دانشگاه با کیفیت بالا و در رنک‌های بالای جهانی است و البته مدرکی که از این دانشگاه‌ها می‌گیرید اعتبار بالایی دارد و به راحتی می‌توانید از آن در کشورهای دیگر نیز بهره ببرید.

برنامه‌های به زبان انگلیسی

با توجه به اینکه ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل در بین خارجی‌ها است، تعداد برنامه‌های تدریس شده به زبان انگلیسی در 10 سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. بنابراین برای ورود به ایتالیا و تحصیل در این کشور نیازی به بلد بودن ایتالیایی از ابتدا ندارید و مجبور به ارایه‌ی مدرک ایتالیایی نیز نخواهید داشت. سطح مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای پذیرش در یک دانشگاه ایتالیایی نباید کمتر از متوسط ​​(B1، حداقل آیلتس 5.5) برای مدرک لیسانس (B2 Upper-Intermediate) یا حداقل ایلتس 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد باشد.

بیشتر بخوانید:


شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

تجربه زبان و فرهنگ ایتالیایی

این مورد دیگر نیازی به تعریف ندارد. ایتالیا مشهورترین زادگاه هنرمندان از مجسمه‌ سازان گرفته تا معماران است. فرهنگ منحصر به فرد، شهرسازی و معماری فوق‌العاده و خیره کننده و البته غذاهای جذاب ایتالیایی را کسی نیست که دوست نداشته باشد. حالا تصور کنید که چند سال در این مکان فوق‌العاده درس بخوانید و بتوانید زندگی در این کشور زیبا را تجربه کنید و با فرهنگ و زبان زیبای ایتالیایی آشنا شوید.

 

آیا برای تحصیل در ایتالیا محدودیت سنی وجود دارد؟

محدودیت سنی در مقاطع مختلف و رشته‌های مختلف، در مرحله پذیرش به دانشگاه مد نظر و رشته‌ی انتخابی بستگی دارد. برخی از دانشگاه‌ها در این زمینه‌ سخت‌گیرتر هستند و برخی هم انعطاف بیشتری به خرج می‌دهند. به صورت کلی می‌توان گفت سنین زیر چهل سال یا حدود 35 سال می‌توانند به اپلای تحصیلی برای ایتالیا امیدوار باشند. با این وجود شرایط استثناء نیز وجود دارد به طوری که افراد بالای 35 سال نیز با داشتن رزومه قوی موفق به دریافت پذیرش شده‌اند. همچنین می‌توان گفت در مقاطع پزشکی سخت‌گیری بیشتری در رابطه با شرایط سنی وجود دارد. این نکته را نیز فراموش نکنید که در صورتی که گپ تحصیلی زیادی داشته باشید، باید آن را با کار مرتبط یا پژوهش‌هایی در این زمینه جبران کرده باشید تا شانس پذیرش خود را از دست ندهید.

یک نکته مهم در خصوص شرایط سنی اپلای تحصیلی این است که شاید برای دانشگاه شرایط سنی اهمیت زیادی نداشته باشد، اما سن بالا و گپ تحصیلی بزرگ ممکن است برای دریافت ویزا دردسرساز شود، زیرا باید ثابت کنید چرا می‌خواهید برای تحصیل به خارج از کشور بروید و این که بعد از اتمام تحصیل قصد برگشت دارید. در این جا اهمیت داشتن استادی پلن جامع و مناسب مشخص می‌شود. با داشتن یک برنامه‌ی دقیق می‌توانید به راحتی هدف خود را از سفر مشخص کنید و شانس دریافت ویزای خود را بسیار مناسب‌تر کنید.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در مقاطع مختلف در ایتالیا

تا این جای کار با مزایای تحصیل در ایتالیا و شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا آشنا شدیم. حالا باید دید تحصیل در هر یک از مقاطع به چه صورت است و چه شرایطی برای هر مقطع وجود دارد.

تحصیل در مقطع لیسانس

برای خواندن لیسانس در یک دانشگاه ایتالیایی، باید تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده باشید، گواهی پایان تحصیلی معتبر داشته باشید و واجد شرایط تحصیل در آموزش عالی در کشور خود باشید. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که بسیاری از برنامه‌های مقطع لیسانس در ایتالیا فقط به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند و نیاز به ارایه‌ی مدرک ایتالیایی خواهید داشت، ضمن این که گزینه‌های بورس کمتری نیز در مقایسه با مقاطع بالاتر وجود دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا برنامه‌های گسترده‌تری را به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند پس از این لحاظ شرایط نسبت به کارشناسی بهتر است. قاعدتا برای ورود به مقطع ارشد باید ابتدا کارشناسی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. برای درخواست دادن نیز به مدرک لیسانس، ریزنمرات و مدرک زبان معتبر نیازمند خواهید بود. البته در کنار این‌ها داشتن توصیه نامه، انگیزه نامه و مواردی از این قبیل نیز ممکن است نیاز باشد.

مطالعات دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری نیز می‌توانید به ایتالیا مهاجرت کنید. در این مرحله شما دیگر یک پژوهشگر حرفه‌ای هستید پس جای تعجبی ندارد اگر علاوه بر مدارک دیگر، به ارایه‌ی یک پروپوزال تحقیقاتی نیز نیاز داشته باشید. تحصیل در مقطع دکترا حدود 4 الی 5 سال به طول خواهد انجامید و در این مقطع نیز می‌توانید از بورسیه‌های مختلف بهره ببرید.

جمع بندی

در این مقاله با شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا به همراه شرایط کلی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی آشنا شدیم. همانطور که مشخص است مهم‌تر از شرایط سنی، رزومه و توانایی‌های شما و در کنار آن نوع پر کردن گپ تحصیلی است. با نوشتن یک رزومه و انگیزه‌نامه‌ی مناسب و جامع می‌توانید بسیار قانع کننده‌تر ظاهر شوید و مسیر هموارتری را برای گرفتن پذیرش در پیش بگیرید.

سوالات متداول

شرط سنی برای تحصیل لیسانس در ایتالیا چیست؟

ایتالیا برای تحصیل در مقطع لیسانس شرط سنی ندارد، اما متقاضی باید تحصیلات در مقطع دبیرستان را با موفقیت طی کرده باشد.

آیا برای اپلای ایتالیا محدودیت سنی وجود دارد؟

طبق شرایط رسمی دانشگاه‌ها بازه‌ی سنی خاصی برای اپلای در مقاطع مختلف در ایتالیا وجود ندارد.

آیا برای دریافت بورسیه ایتالیا محدودیت سنی وجود دارد؟

عوامل مختلفی در تعلق گرفتن بورسیه‌ی دولتی ایتالیا نقش دارند، اما شرایط سنی جزو این عوامل نیست و تعلق گرفتن بورسیه استانی بیشتر تحت تاثیر شرایط مالی فرد متقاضی است.

گپ تحصیلی چیست؟

به فاصله‌ی تاریخ فازغ‌التحصیلی از آخرین مقطع تحصیلی تا زمان اپلای برای مقطع جدید، گپ تحصیلی گفته می‌شود. هر چه میزان گپ تحصیلی کمتر باشد شرایط بهتری برای دریافت پذیرش وجود خواهد داشت.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.