شب نشینی با یورو – خبرآنلاین

حسین خلیلی: سرانجام بعد از یک سال وقفه و وضع قوانین مختلف مربوط به پروتکل های بهداشتی، بازی های یورو از شب گذشته آغاز شد. فوتبال دوستانی که تا چند هفته گذشته لیگ قهرمانان و لیگ های اروپایی را دنبال می کردند، حالا حدود یک ماه حساس ترین بازی های قاره سبز را پیش رو

کد خبر : 65154
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۰۱
شب نشینی با یورو – خبرآنلاین


حسین خلیلی: سرانجام بعد از یک سال وقفه و وضع قوانین مختلف مربوط به پروتکل های بهداشتی، بازی های یورو از شب گذشته آغاز شد. فوتبال دوستانی که تا چند هفته گذشته لیگ قهرمانان و لیگ های اروپایی را دنبال می کردند، حالا حدود یک ماه حساس ترین بازی های قاره سبز را پیش رو دارند. این بازی ها در شش گروه 4 تیمی برگزار می شود و دو تیم اول هر گروه به همراه چهار تیم سوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند. از هر گروه، دو یا سه تیم به طور خلاصه در ادامه معرفی می شود که شانس اصلی صعود در گروه خودشان به حساب می‌آیند.

گروه A : ترکیه، ایتالیا، ولز و سوئیس

ترکیه:
بهترین عملکرد : نیمه نهایی در یورو 2008
مربی: سنول گونش که در جام جهانی 2002 توانست با این تیم به مقام سومی برسد. او پیش از بازگشت دوباره به تیم ملی ترکیه در سال 2019، دو بار با بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه قهرمان شد.
بازیکن کلیدی: بوراک ایلماز 35 ساله که انتخاب اول گونش برای خط حمله این تیم است. او که با 29 گل دومین گلزن تاریخ تیم ملی ترکیه بعد از هاکان سوکور است، به تازگی به تیم لیل در لیگ فرانسه به قهرمانی رسید.

ایتالیا:
بهترین عملکرد: قهرمانی یورو در سال 1968
مربی: روبرتو مانچینی که در دوران بازیکنی هرگز نتوانست به یک جام برسد، امیدوار است بعد از گذشت پنج دهه آتزوری را به قهرمانی در یورو برساند. تیم تحت هدایت او در مرحله مقدماتی توانست برای اولین بار 11 پیروزی متوالی به دست آورد.
بازیکنان کلیدی: نیکولو بارلا 24 ساله که یکی از ارکان قهرمانی اینتر در این فصل بود، مهره اصلی مانچینی در خط میانی ایتالیا است. در کنار او باید به فدریکو کیزا 21 ساله هم اشاره کرد که در اولین فصل حضورش در یوونتوس توانست عملکرد درخشانی از خودش به جا بگذارد.

گروه B : دانمارک، فنلاند، بلژیک و روسیه
بلژیک
بهترین عملکرد: نایب قهرمانی در یورو 1980
مربی: روبرتو مارتینز اسپانیایی از سال 2016 روی نیمکت این تیم است و در مسابقات قبلی یورو توانست تا مرحله یک چهارم نهایی تیمش را بالا ببرد. او توانست در جام جهانی 2018 روسیه، بلژیک را به مقام سومی جهان برساند.
بازیکن کلیدی: کوین دی بروینه در دو فصل گذشته در لباس منچسترسیتی توانسته به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس انتخاب شود و از این حیث در کنار بازیکنانی همچون کریس رونالدو تیری آنری قرار بگیرد. او در6 بازی مقدماتی یورو با چهار گل و 7 پاس گل که به ثمر رساند نشان داد که مهمترین بازیکن تیم مارتینز است.
روسیه
بهترین عملکرد: قهرمانی در یورو 1960
مربی: استانیسلاو چریشف، گلر سابق تیم ملی روسیه و باشگاه اسپارتاگ مسکو از سال 2016 هدایت روس‌ها را بر عهده گرفته است. روسیه با این مربی توانست در جام جهانی قبلی در خانه‌اش تا یک چهارم نهایی بالا برود.
بازیکن کلیدی: آرتم ژیوبا 32 ساله، امید اول روس‌ها برای گلزنی به حساب می‌آید. مهاجم بلندقامت باشگاه زنیت تاکنون 29 گل برای تیم ملی کشورش زده و تنها با یک گل دیگر به رکورد الکساندر کرشاکوف ر تیم ملی کشورش می‌رسد.

گروه C : هلند، اوکراین، اطریش و مقدونیه شمالی
هلند
بهترین عملکرد: قهرمانی در یورو 1988
مربی: از سپتامبر 2020 و بعد از رفتن رونالد کومان به بارسلونا، فرانک دی بوئر هدایت نارنجی‌پوشان را به عهده گرفته است. او تاکنون 11 بار روی نیمکت هلند نشسته و حاصلش پنج پیروزی، دو تساوی و چهار شکست بوده است.
بازیکنان کلیدی: در نبود ورجیل فن دایک، بازوبند کاپیتاتی هلند به جورجیو واینالدوم 30 ساله رسیده که به عنوان هافبک تاکنون 22 گل زده و عملکرد خوبی در تیم ملی هلند داشته است. در کنار او ممفیس دپای قرار دارد که با 23 سال یک گل بیشتر از واینالدوم زده و هماهنگی این دو تیم می‌تواند کمک فراوانی به دی بوئر کند.
اوکراین
بهترین عملکرد: حضور در مرحله گروهی یورو 2012 و 2016
مربی: آندری شوچنکو به عنوان بهترین گلزن تاریخ اوکراین با 48 گل، از سال 2016 روی نیمکت تیم ملی کشورش حضور دارد. او تاکنون 46 بار روی نیمکت اوکراین بوده که 22 پیروزی و 11 شکست به دست آورده است. مهمترین پیروزی او برد 2 بر یک مقابل پرتغال در خانه بود که جواز حضور در بازی‌های یورو را به دست آورد.
بازیکن کلیدی: روسلان مالینووسکی 28 ساله ستاره تیم شوچنکو در خط میانی است. او طی دو فصل گذشته یکی از بازیکنان اصلی آتالانتا بوده و در 87 بازی برای این تیم، 19 گل به ثمر رسانده است.
 

گروه D : انگلیس، کرواسی، اسکاتلند و جمهوری چک
انگلیس

بهترین عملکرد: مقام سومی در یورو 1968
مربی: گرت ساوت گیت به عنوان سرمربی عملکرد خوبی روی نیمکت سه شیرها داشته و در جام جهانی 2018 این تیم را بعد از سال‌ها به نیمه نهایی رساند. در مسیر یورو نیز انگلیس از 23 بازی خود زیر نظر ساوت گیت، فقط دو بازی را باخت.
بازیکن کلیدی: تمام نگاه‌ها در این تیم به هری کین 34 ساله دوخته شده است. کاپیتان تیم ملی انگلیس در این فصل هم عملکرد فوق‌العاده در ترکیب تاتنهام داشت و 33 گل و 17 پاس گل را به ثبت رساند.
کرواسی
بهترین عملکرد: یک چهارم نهایی 2008
مربی: زلاتکو دالیچ از 2017 که روی نیمکت کروات‌ها نشست، این تیم را یک سال بعد در جام جهانی به نایب قهرمانی رساند. او تاکنون 43 بار روی نیمکت کرواسی نشسته و 22 پیروزی و 14 شکست با این تیم را تجربه کرده است.
بازیکن کلیدی: موتور محرک تیم ملی کرواسی در چند سال اخیر لوکا مودریچ بوده که حالا با 138 بازی، رکورددار تعداد بازی در تاریخ تیم ملی کرواسی است.

شب نشینی با یورو

گروه E : اسپانیا، سوئد، لهستان و اسلواکی
اسپانیا

بهترین عملکرد: قهرمانی در یورو 1964، 2008 و 2012
مربی: لوئیز انریکه بعد از وقفه‌ای چند ماهه، نوامبر سال گذشته و بعد از قطعی شدن حضور اسپانیا در یورو، به تیم ملی بازگشت. او خیلی دوست دارد مثل دوران موفقش در مربیگری باشگاهی، با لاروخا عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.
بازیکنان کلیدی:  با بازنشسته شدن نسل طلایی اسپانیا، حالا همه امید به خط هافبک این تیم به بازیکنانی همچون تیاگو آلکانتارا و پدری است. یک خط جلوتر از آنها نیز بازیکنی مثل جرارد مورنو قرار دارد که همین یک ماه پیش با ویارئال قهرمان لیگ اروپا شد.
سوئد
بهترین عملکرد: نیمه نهایی یورو 1992
مربی: یان اندرسون را می‌توانست معمار رنسانس چند سال گذشته تیم ملی سوئد دانست. او که از سال 2016 روی نیمکت این تیم است، بعد از 12 سال سوئد را به جام جهانی برد و در لیگ ملت‌ها در گروهی که روسیه و ترکیه بودند، صدرنشین شد.
بازیکن کلیدی: امیل فورسبرگ 29 سال طی چند فصل اخیر عملکرد عالی در تیم لایپزیش داشته است. سوئدی‌ها امیدوارند با حضور او، خط میانی تیم ملی‌شان بتواند خلاقیت و سرعتی مثل لایپزیش داشته باشد.

گروه F: فرانسه، پرتغال، آلمان و مجارستان
فرانسه
بهترین عملکرد: قهرمان یورو 1984 و 2000
مربی: دیدیه دشان که به عنوان بازیکن قهرمانی در جام جهانی 1998 و یورو 2000 را در کارنامه دارد، می‌خواهد همین روال را در دوران مربیگری‌اش هم تکرار کند. بعد از قهرمانی با فرانسه در جام جهانی 2018 روسیه، تیم او یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در یورو است.
بازیکن کلیدی: بعد از عملکرد درخشان در جام جهانی، خیلی‌ها منتظر درخشش دوباره کیلیان امباپه هستند. امباپه با 22 سال تاکنون 43 بازی برای خروس‌ها انجام داده و 17 گل به ثمر رسانده و چهار گل آن در جام جهانی 2018 بوده است.
پرتغال
بهترین عملکرد: قهرمانی در یورو 2016
مربی: فرناندو سانتوس که از سال 2014 روی نیمکت این تیم نشسته، آمار فوق‌العاده‌ای داشته است. او در یورو 2016 اولین قهرمانی پرتغال را در مسابقات یورو به دست آورد و در اولین دوره بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا، تیم او به قهرمانی رسید.
بازیکن کلیدی: کریس رونالدو در 36 سالگی همچنان ستاره پرتغال است و با 103 گل ملی پا به این مسابقات می‌گذارد. همه منتظرند که آیا CR7 می‌تواند رکورد گل‌های ملی را  که در دست علی دایی با 109 گل است، بشکند.
آلمان
بهترین عملکرد: قهرمانی در یورو 1972، 1980 و 1996
مربی: مسابقات امسال یورو آخرین بازی‌هایی است که یواخیم لوو روی نیمکت ژرمن‌ها می‌نشیند. او در 15 سال حضورش، یک قهرمانی جام جهانی را به دست آورد و در آخرین یورو هم تا نیمه نهایی بالا آمد.
بازیکن کلیدی: توماس مولر بعد از دو سال و نیم که از بازسازی دوباره تیم ملی آلمان می‌گذرد، بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است. تجربه این بازیکن 31 ساله می‌تواند کمک زیادی به تیم لوو کند.

شب نشینی با یورو

بیشتر بخوانید: بازیکنان حاضر در یورو 2020 به تفکیک تیم‌های باشگاهی/عکس

253 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.