شب در کرمان کجا بریم؟

هوای کرمان در شب خنک‌تر است و شب‌های زیباتری دارد؛ ازاین‌رو، گردش شبانه در شهر کویری کرمان از علاقه‌مندان زیادی برخوردار است. کرمان یکی از شهرهای دیدنی ایران است و گردشگران برای بازدید از دیدنی‌های این شهر، علاقه زیادی نشان می‌دهند. زیبایی‌های کرمان چشم هر گردشگری را به‌دنبال خود می‌کشاند؛ اما بازدید از جاهای دیدنی

کد خبر : 291295
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
شب در کرمان کجا بریم؟


هوای کرمان در شب خنک‌تر است و شب‌های زیباتری دارد؛ ازاین‌رو، گردش شبانه در شهر کویری کرمان از علاقه‌مندان زیادی برخوردار است.

کرمان یکی از شهرهای دیدنی ایران است و گردشگران برای بازدید از دیدنی‌های این شهر، علاقه زیادی نشان می‌دهند. زیبایی‌های کرمان چشم هر گردشگری را به‌دنبال خود می‌کشاند؛ اما بازدید از جاهای دیدنی کرمان در شب، خود حکایت دیگری دارد.

هرآنچه که باید درباره دیدنی‌های کرمان در شب بدانید:

دیدنی‌های تاریخی

کرمان پیشینه تاریخی کهنی دارد؛ ازاین‌رو، عنوان پنجمین شهر تاریخی ایران را از آن خود کرده است. مکان‌های تاریخی کرمان به‌دلیل گرمای هوا، علاوه بر روز، در شب نیز قابل دیدن هستند.

عمارت باغ فتح آباد

  • آدرس: کرمان، بلوار هوانیروز (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

منبع عکس: آسرو

قدمت عمارت باغ فتح‌آباد به دوره قاجاریه می‌رسد. باغ در ۲۵ کیلومتری مرکز شهر فتح‌آباد، قرار دارد. مساحت این باغ ۱۳ هکتار بوده و ۱۵۰۰ متر از آن را زیربنای ساختمان عمارت به خود اختصاص داده است. عمارت این باغ یک بخش اصلی دو طبقه دارد و طاق‌نماهای در اطراف آن قرار گرفته؛ ساختمان عمارت از خشت خام ساخته شده و حوض جلوی عمارت و انعکاس تصویر عمارت در آب حوض، جزو شاخصه‌هایی است که جذابیت عمارت را چندین برابر کرده و بر زیبایی آن در شب می‌افزاید.

در این باغ علاوه بر این عمارت زیبا می‌توانید از اتاق نقاشی، موزه حکام کرمان و زمین‌های کشت گیاهان دارویی بازدید کنید و لذت ببرید. 

باغ شاهزاده ماهان

  • آدرس: کرمان، ماهان، باغ شاهزاده (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: ۶ ماه اول سال ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و ۶ ماه دوم سال ساعت ۹ تا ۲۱

باغ شاهزاده ماهان در کرمان

منبع عکس:wikipedeia 

باغ شاهزاده ماهان در ۳۰ کیلومتری شهر کرمان است. این باغ که فضایی دلنشین و سرسبز دارد، فواره‌های آب، حوض‌های باغ، عمارت شاه‌نشین زیبایی در دل خود دارد که معماری آن برای گردشگران از جذابیت و زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. باغ شاهزاده ماهان از زیباترین باغ‌های ایرانی و شیب‌دار به شمار می‌رود. این باغ تاریخی و سرسبز یادگار دوران قاجاریه بوده و به فرمان محمدحسن خان، حاکم وقت کرمان ساخته شد و در عصر حاکم بعدی، عبدالحمید میزرا ناصرالدوله، بناهایی به آن اضافه شد. وسعت حدود ۵٫۵ هکتار بوده و شکل مستطیلی آن ۴۰۷ متر طول و ۱۲۲ متر عرض دارد.

از دیگر جلوه‌های زیبای باغ، سردر آن است که از ابتدای ورود به باغ جذابیت خاصی دارد. از ابتدای ورود، دو طبقه عمارت نیز بعد از سردر به چشم می‌خورد که طبقه دوم آن برای برای پذیرایی استفاده می‌شد.

فضای دلنشین باغ در شب، رویایی است

درخشش این باغ سرسبز در میان کویر مانند نگینی بر انگشتر، خودنمایی می‌کند این جاذبه تاریخی که مربوط به دوره قاجار است در زیر نورپردازی شب تصویری رویایی در مقابل چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد.

موزه مردم‌شناسی زرتشتیان

  • آدرس: میدان مشتاقیه، خیابان زریسف، خیابان برزو (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۱

موزه مردم شناسی زرتشتیان کرمان

منبع عکس: intoday

موزه مردم‌شناسی کرمان، تنها موزه‌ اقلیت زرتشتی در جهان است. محل بنای این اثر تاریخی پیش از تبدیل شدن به موزه، آتشکده‌ بود. این موزه دارای هشت هزار متر مساحت بوده و بخش‌های مختلفی دارد. در این مجموعه اشیایی به نمایش گذاشته شده که سابقه برخی از آن‌ها به ۲۰۰۰ سال نیز می‌رسد. 

موزه حمام کرمان

  • آدرس: کرمان، میدان گنجعلی خان،موزه مردم شناسی حمام گنجعلی خان (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: به‌جز روزهای تعطیل، هروز ساعت۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۸ و تابستان‌ها از ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ 

حمام گنجعلی خان

منبع عکس:safarame

موزه حمام، معروف به حمام گنجعلی خان، جزو زیباترین جاذبه‌های تاریخی کرمان در شب است. این موزه در نزدیکی میدان ارگ و در منطقه بازار سنتی شهر قرار گرفته است. حمام گنجعلی خان در عصر صفویه و به دستور حاکم کرمان، که به همین نام بود، ساخته شد. معماری حمام ایرانی بوده و با هیچ نوع اسلوب معماری دیگری ترکیب نشده است. 

معماری حمام، ویژگی‌های معماری ایرانی را دارد

گچ‌کاری‌های کم‌نظیر، نورگیر‌های طبیعی حمام‌ و نقاشی‌های عصر صفویه در این اثر تاریخی زیبایی‌های آن را چندین برابر کرده است. در این حمام ماکت‌هایی از انسان‌های عصر صفویه ساخته شده تا از طریق آن زندگی مردمان آن عصر را بهتر نمایش دهند. 

گنبد جبلیه کرمان

  • آدرس: کرمان، خیابان شهدا (مشاهده نقشه)
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز

گنبد جبلیه کرمان

منبع عکس: ناشناس

گنبد جبلیه با معماری از نوع پلان چند ضلعی و سقف گنبدی، از دیدنی‌های تاریخی شهر کرمان بوده و در دوره سلجوقی ساخته شده است. گنبد بنا از سنگ ساخته شده و کتیبه‌هایی باستانی در دل خود جای داده است. گنبد این بنا برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ، جذابیت بسیاری دارد. 

مسجد امام کرمان

  • آدرس:  کرمان- خیابان امام خمینی( مشاهده نقشه)
  • زمان بازدید: هر روز ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ شب و در تابستان از ۸:۳۰ تا ساعت ۲۱ 

مسجد امام کرمان

منبع عکس: ناشناس

مسجد امام کرمان در محدوده بازار سنتی کرمان قرار گرفته است. قدمت این مسجد به دوران سلجوقی می‌رسد و به سبک معماری ایرانی-اسلامی ساخته شده است. مساحت مسجد در حدود ۹ هزار متر است و سه درب ورودی دارد. نمای بیرونی مسجد برای گردشگران و علاقه‌مندان به اسلوب معماری ایرانی جذابیت زیادی دارد. 

میدان گنجعلی خان

میدان گنجعلی‌ خان

منبع عکس: infu.ir

میدان گنجعلی‌ خان در بافت قدیمی کرمان قرار گرفته و مجموعه‌ای از آثار تاریخی را در دل خود جای داده است. در سه ضلع میدان، بازار قرار دارد و ضلع چهارم آن، سرای گنجعلی خان است. کاشی‌کاری، فضای سبز و حوض آب در میدان، جذابیت این بنای تاریخی را بیشتر کرده است. این میدان جزو آثاری است که شاخصه‌های معماری یک میدان به‌طور استاندارد در آن به کار رفته است. گردشگران و مردم شهر کرمان از میدان گنجعلی خان برای پیاده‌روی شبانه استفاده کرده و از حضور در آن لذت می‌برند.

بازارگردی شبانه در کرمان

یکی از گزینه‌های متنوعی که گردشگران برای گشت‌وگذار در شب، انتخاب می‌کنند، بازارها و مراکز خرید کرمان هستند. گردشگران می‌توانند علاوه بر گشت‌وگذار در این مراکز متنوع، وسایل مورد نیازشان را خرید کنند و از امکانات تفریحی آن‌ها بهرمند شوند. کرمان نیز مانند سایر شهرهای ایران هم بازارهای سنتی دارد و هم مراکز خرید مدرن؛ که گردشگران می‌توانند طبق سلیقه و نیازی که دارند در هر یک از این بازارها گشت‌وگذار کنند.

بازار سنتی کرمان

  • آدرس: حد فاصل میدان ارگ و میدان مشتاقیه (مشاهده نقشه)
  • زمان بازدید: شبانه‌روز

بازار سنتی کرمان

منبع عکس: ناشناس

بازارهای سنتی در شهرهای قدیمی ایران از زیباترین جاذبه‌های گردشگری هستند. بازار سنتی کرمان طولانی‌ترین بازار شهر بوده و معماری آن طبق معماری سنتی ایران و با آجر ساخته شده است.

بازار سنتی کرمان، طولانی‌ترین بازار این شهر است

بازار سنتی کرمان شباهت زیادی به بازاهای عصر قاجار دارد و در حدود دو هزار متر مساحت دارد. این بازار از میدان ارگ شروع شده و تا خیابان میرزای کرمانی ادامه دارد. گردشگران در هر ساعتی می‌توانند از معماری بازار بازدید کنند؛ اما اگر قصد خرید دارید؛ در هنگام غروب خرید کنید، چون اکثر مغازه‌های آن هنگام اذان مغرب تعطیل می‌شوند.

مرکز خرید فایتون

  • آدرس: کرمان، بلوار شهید صدوقی، مرکز خرید فایتون (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید مرکز خرید فایتون: هر روز از ساعت ۷ تا ۲۳ شب

مرکز خرید فایتون

منبع عکس: ناشناس

مرکز خرید فایتون یا فایتون سنتر، به‌دلیل وسعت زیاد، عنوان بزرگترین مرکز خرید جنوب شرق ایران را به خود اختصاص داده است. مجتمع شامل واحدهای فروش مبلمان، اسباب‌بازی، شیرینی فروشی، نان‌فانتزی، فرآورده‌های گوشت و هایپرمارکت می‌شود.

بازار بزرگ ستاره

  • آدرس: کرمان، خیابان شریعتی، خیابان فتحعلی‌شاه (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: از ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۲۲ شب

بازار بزرگ ستاره کرمان

منبع عکس:kera

یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین بازارهای کرمان، بازار بزرگ ستاره است. این مرکز خرید محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند وقتی به کرمان می‌روند شب‌ها از این مرکز خرید دیدن کرده و از آن خرید کنند. در این بازار، تنوع اجناس زیاد است و تقریبا هر چیزی که نیاز داشته باشید می‌توانید در آن پیدا کنید. انواع لباس‌های زنانه و مردانه، کیف و کفش، زیورآلات، بدلیجات و لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، لوازم منزل، تلفن همراه، لوازم دیجیتالی و دکوری، لوازم کودک و مواردی از این دست را می‌توانید در این بازار ببینید و خرید کنید.

بازار بزرگ ستاره، مدرن‌ترین و مجهزترین بازار کرمان است

بازار امکانات رفاهی نیز برای استفاده گردشگران دارد و مجهز به پارکینگ، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پله برقی، دوربین‌های مدار بسته و نورپردازی‌های داخلی و خارجی است.

مجتمع تجاری شفا

  • آدرس: کرمان، انتهای خیابان شفا (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ شب

مجتمع تجاری شفا

منبع عکس: ناشناس

این مجتمع از بازارهای موردعلاقه مردم کرمان است و کسانی که دوست‌دار صنایع چرم هستند می‌توانند به مرکز خرید بروند و لوازم چرمی مورد نیاز خود را بخرند. مجتمع شفا دو طبقه و ۳۵ واحد تجاری دارد. از امکانات این مجتمع می‌توان به پارکینگی با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو برای استفاده گردشگران، آسانسور جهت تسهیل رفت و آمد به طبقه دوم، کافی‌شاپ برای صرف ناهار یا شام و سرویس بهداشتی‌های آن برای استفاده مشتری‌ها و گردشگران اشاره کرد.

مجتمع تجاری صالح‌المهدی

  • آدرس: کرمان، خیابان شریعتی، بین قرنی و فردوسی (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: هر روز به‌جز جمعه از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ دقیقه شب

مجتمع تجاری صالح‌المهدی کرمان

منبع عکس: ناشناس

مجتمع تجاری صالح‌المهدی جزو جذاب‌ترین بازارهای کرمان محسوب می‌شود. امکانات تفریحی موجود در مرکز خرید سبب شده است که مجتمع، مورد توجه بیشتر گردشگران قرار گرفته و جنبه تفریحی آن جذاب‌تر از اجناس این بازار باشد. وجود رستوران‌ و فست‌فود، سالن بیلیارد و بولینگ، شهربازی و سفره‌خانه‌های سنتی امکاناتی است که سبب جذابیت تفریحی مجتمع برای گردشگران شده است. این بازار در روزهای جمعه تعطیل است.

مرکز خرید اطلس کرمان

  • آدرس: کرمان، خیابان شریعتی، نبش خیابان رجائی (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۲۳ شب

مرکز خرید اطلس کرمان

منبع عکس: مهرداد میرزایی

این مرکز خرید مختص پوشاک است، اما برخی واحدهای آن نیز تجهیزات آرایشی، ورزشی و هنری را ارائه می‌کنند. مرکز خرید دو طبقه بوده و به مرکز خرید گران شهرت دارد؛ زیرا قیمت کالاهای موجود در آن نسبت به دیگر مراکز خرید بالاتر است. با وجود گران بودن اجناس این بازار، نمای خاص و مواج مرکز خرید اطلس، برای مردم جذاب بوده و سبب جذب گردشگران می‌شود.

رستوران‌های کرمان

یکی از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در شب، خوردن شام در رستوران است. کرمان هم مثل دیگر شهرهای ایران رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد. 

رستوران سنتی مکث

  • آدرس: کرمان، بلوار جمهوری، چهار راه امام جمعه، جنب پاساژ گلستان(مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: شنبه تا چهرشنبه از ۱۰ تا ۲۲ شب
  • در روزهای پنجشنبه و جمعه از ۸ تا ۲۴ شب

رستوران سنتی مکث کرمان

منبع عکس:iranforrall

رستوران مکث کرمان از گزینه‌های موردعلاقه گردشگران در شب برای صرف شام است. در این رستوران، غذاهای سنتی کرمان برای گردشگران سرو می‌شود و آن‌ها می‌توانند یک شب رویایی را در رستوران برای خود رقم بزنند.

در رستوران مکث غذاهای سنتی سرو می‌شود

فضای رستوران مکث بسیار جذاب است. در این رستوران غذاهایی چون چلومرغ، کشک بادمجان و دیگر غذاهای سنتی به گردشگران ارائه می‌شود.

رستوران پالیز کرمان

  • آدرس: کرمان، جاده تهران، ابتدای بلوار راه‌آهن، کوچه سوم(مشاهده نقشه)

رستوران پالیز کرمان

منبع عکس: ناشناس

رستوران پالیز به‌دلیل فضای هیجان‌انگیز و جذاب، مورد استقبال گردشگران است. این رستوران از امکاناتی چون تالار پذیرایی، سالن تشریفات، سفره‌خانه سنتی برای سلیقه‌های سنتی و سرای عارف برای سلیقه‌های مدرن و کافی‌شاپ برای صرف نوشیدنی و دسرهای موردعلاقه برخوردار است. منوی رستوران، انواع غذاهای ایرانی را دارد و سفره‌خانه سنتی آن برای گردشگران جذاب است.

رستوران سالسا

رستوران سالسا

منبع عکس: ناشناس

رستوران سالسا همان طور که از نامش پیدا است رستورانی با منوهای خارجی است. اگر سلیقه‌ای فرنگی دارید می‌توانید غذاهای ایتالیایی، یونانی، هندی و… را در این رستوران تجربه کنید. این رستوران برای گیاه‌خوارن نیز جذاب است چون منوهای موردعلاقه آن‌ها را نیز ارائه می‌کند.

رستوران سالسا غذاهای موردعلاقه گیاه‌خوران را نیز ارائه می‌کند

از امکانات رستوران می‌توان به اینترنت، موسیقی زنده، سالن‌های مخصوص مهمانی، غذا بیرون‌بر و سرویس رایگان اشاره کرد. در این رستوران می‌توانید یک شام خوشمزه را در یک شب رویایی و خاطره‌انگیز، همراه با پخش موسیقی زنده، نوش جان کنید و لذت ببرید.

رستوران اسپاخو

  • آدرس: کرمان، بلوار جمهوری، نرسیده به خیابان هزار و یک‌شب (مشاهده نقشه)
  • ساعت بازدید: ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح و ۱۲ ظهر تا ۲۳ شب

رستوران اسپاخو کرمان

منبع عکس:instagram: alef-photography

رستوران اسپاخو به‌صورت شبانه‌روز به گردشگران خدمت‌رسانی کرده و هر سه وعده غذایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. ظرفیت رستوران ۱۶ نفر است و بهترین غذاهایی که در رستوران سرو می‌کند سینی‌کباب، خوراک شیشلیک و کباب مخصوص اسپاخو است. این رستوران هزینه وعده‌های غذایی را برای افراد زیر ۱۲ سال نیم‌بها و برای افراد زیر ۶ سال رایگان حساب می‌کند. پیش‌غذای رستوران نیز به‌صورت بوفه آزاد سرو شده و غذاهای سرد و گرم و سالاد را شامل می‌شود. رستوران اسپاخو از مهمانان خود با نوشیدنی‌های خوش‌طعم استقبال و پذیرایی می‌کند و امکانات خوردن یک شام رویایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

رستوران وکیل

رستوران وکیل

منبع عکس: akhbarrasminews

رستوران وکیل جزو دیدنی‌های کرمان در شب است که در بازار سنتی شهر واقع شده است. همان طور که از نام و فضای زیبا و سنتی رستوران پیدا است، منوی غذاهای آن نیز سنتی هستند. دیزی یکی از غذاهای محبوب گردشگران است که در رستوران سرو می‌شود.

دیزی از غذاهای محبوب گردشگران در رستوران وکیل است

جالب است بدانید این رستوران تنها موردعلاقه مردم کرمان و ایران نیست، گردشگران خارجی بسیاری هستند که شام را در رستوران وکیل صرف می‌کنند و فضای سنتی زیبای رستوران برای آن‌ها جذاب است. آن‌ها دیزی خوشمزه رستوران وکیل را جزو غذاهای خاصی می‌دانند که از خوردن آن لذت می‌برند.

پارک‌های کرمان

پارک‌های کرمان از دیگر دیدنی‌های جذاب کرمان در شب هستند. اهالی شهر کرمان به‌دلیل گرمای هوا در روز کمتر از منزل خارج می‌شوند؛ اما شب‌ها به خاطر بهتر بودن هوا، برای گذران وقت و استراحت و تفریح، به پارک‌های کرمان می‌روند تا فارغ از دغدغه‌های روز، اوقات خود را در آرامش سپری کنند.

بوستان انقلاب کرمان

بوستان انقلاب کرمان

منبع عکس: astrotravel

بوستان انقلاب کرمان نزدیک قلعه دختر است. این بوستان زیبا در حدود ۳۸ هزار متر مربع بوده و در شرق شهر کرمان است. پارک از فضای جذاب و متنوعی برای گردشگران برخوردار است. بسیاری از اهالی کرمان شب‌های خود را در این پارک می‌گذرانند تا در فضایی به دور از دغدغه‌های روزانه، استراحت کنند و انرژی خود را بازیابند.

موزه دیرینه‌شناسی کرمان در این پارک قرار دارد. پارک دارای یک رستوران بزرگ است و آب‌نما و دریاچه آن برای گردشگران جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. در این پارک راه‌پله‌های برای استفاده گردشگران ساخته شده که در زیبا کردن ظاهر پارک تاثیر زیادی دارند.

درختان زیبای پارک و فضای سبز مصنوعی آن نیز بر جذابیت و زیبایی پارک افزوده است. جذابیت و زیبایی‌های طبیعت پارک در شب بیشتر است. این همه زیبایی طبیعت وقتی زیر نورپردازی زیبای شب قرار گیرد، فضای خاطره‌انگیزی را برای گردشگران رقم می‌زند.

پارک جنگلی شهید باهنر

  • آدرس: بلوار شهید آیت‌الله صدوقی، بلوار مهر، بلوار هزار (مشاهده نقشه)

پارک شهید باهنر

منبع عکس: iranbmgardi

پارک شهید باهنر یکی از پارک‌های زیبای کرمان است که در خیابان صدوقی واقع شده. این پارک در روزهای زوج به زنان اختصاص داده شده. فضای پارک جذابیت زیادی دارد و طبیعت آن از درختان نارون، کاج، سرو و زیتون تشکیل شده است. در این پارک، آلاچیق‌ها و سکوهایی برای استفاده گردشگران در نظر گرفته شده و امکانات رفاهی جذابی برای گردشگران دارد؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به مهمان‌سرا، رستوران، کافی‌شاپ و مغازه‌های موجود در آن اشاره کرد.

در پارک، وسایل ورزشی برای استفاده مردم کرمان و گردشگران تداک دیده شده که شامل زمین‌های فوتبال، والیبال و تنیس می‌شوند. دیگر وسایل تفریح مانند تاب، سرسره، استخر توپ، کشتی آپلو و کشتی صبا نیز در پارک برای استفاده گردشگران وجود دارد؛ که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

بام کرمان

بام کرمان

منبع عکس: ناشناس

بام کرمان، بلندی است که روی ارتفاعات اطراف شهر کرمان و در کنار جنگل پردیسان قائم، قرار گرفته است. این مکان به‌دلیل داشتن ارتفاع بالا بر شهر کرمان مشرف است و چشم‌انداز جذابی از شهر برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. بام کرمان برای کوهنوردی نیز استفاده می‌شود. کسانی که دیدن چشم‌انداز شهر در شب را دوست دارند به این مکان می‌روند تا زیبایی‌های شهر را زیر نورپردازی‌های زیبا تماشا کنند و بهره ببرند.

بوستان پدر

بوستان پدر کرمان

منبع عکس: تسنیم

بوستان پدر از پارک‌های جدید شهر کرمان است که به‌تازگی افتتاح شده است. این پارک در نزدیکی قلعه دختر قرار گرفته و بخشی از زمین‌های این بنای تاریخی را به خود اختصاص داده است. این بوستان با نورپردازی و آب‌نماهای خاصی که دارد به یکی از زیباترین پارک‌های شهر تبدیل شده و مورد استفاده اهالی کرمان در شب است. گردشگران می‌توانند از این پارک‌ها برای استراحت و شب گردی استفاده کنند.

آبشارهای سیمک

  • آدرس: ۳۵ کیلومتری شمال کرمان، روستای کوهپایه (مشاهده نقشه)

آبشارهای سیمک کرمان

منبع عکس:tahooneh

جاذبه‌های طبیعی کرمان در شب، جذابیتی دوچندان دارند که با دیدن آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید. برای گردشگران که می‌دانند شهر کرمان کویری است، دیدن آبشاری پر آب با فضای طبیعی جذاب، تعجب‌برانگیز است. این آبشار زیبا در فاصله ۳۵ کیلومتری کرمان قرار گرفته و ۱۳ آبشار را در دل خود جای داده است. چشم‌انداز این آبشارها بسیار زیبا است و بین ۶ تا ۲۰ متر ارتفاع دارند. این مکان زیبا، محل مناسبی برای صخره‌نوردی است و برای کوه‌نوردان جذابیت زیادی دارد.

اگر برای دیدن زیبایی‌های کرمان در شب، پیش‌تر به این شهر جنوبی زیبا سفری داشته‌اید، لطفا تجربیات خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

دیدنی‌های‌ تاریخی کرمان برای بازدید شب کدامند؟

از جمله جاهای تاریخی کرمان برای بازدید شبانه می‌توان به عمارت باغ فتح آباد، باغ شازده ماهان، گنبد جبلیه و میدان گنجعلی خان اشاره کرد.

بازارهای شبانه کرمان کدامند؟

بازار سنتی کرمان، مرکز خرید فایتون، بازار بزرگ ستاره و مجتمع تجاری شفا، از جمله بهترین مراکز خرید کرمان برا بازدید شبانه محسوب می‌شوند

معروف‌ترین رستوران‌های کرمان برای صرف شام کدامند؟

رستوران پالیز، رستوران سنتی مکث، رستوران اسپاخو و رستوران سالسا از جمله معروف‌ترین رستوران‌های کرمان هستند که سرویس‌دهی شبانه دارند.

بهترین پارک‌های تهران برای گردش شبانه کدامند؟

بام کرمان، پارک جنگلی شهید باهنر، بوستان انقلاب و بوستان پدر از جمله بهترین پارک‌های کرمان برای بازدید شبانه محسوب می‌شوند.

منبع عکس کاور: محمد علی محمدیان



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.