شبکه نمایش خانگی، باعث ریزش مخاطبان ماهواره شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با برخی از مسائل روز کشور در مرداد ۱۴۰۰، یک نظرسنجی‌ در مورد میزان تاثیر تماشای فیلیمو در مصرف ماهواره مشترکان این پلتفرم انجام داد. این نظرسنجی از اعضای پلتفرم فیلیمو در مرداد ۱۴۰۰ و با تعداد نمونه ۸۰۳

کد خبر : 109174
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۴۵
شبکه نمایش خانگی، باعث ریزش مخاطبان ماهواره شده است



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با برخی از مسائل روز کشور در مرداد ۱۴۰۰، یک نظرسنجی‌ در مورد میزان تاثیر تماشای فیلیمو در مصرف ماهواره مشترکان این پلتفرم انجام داد.

این نظرسنجی از اعضای پلتفرم فیلیمو در مرداد ۱۴۰۰ و با تعداد نمونه ۸۰۳ نفر از مشترکان فیلیمو اجرا شده است. ۶۲.۳ درصد افراد نمونه در این نظرسنجی مرد و ۳۷.۷ درصد زن بوده‌اند. میانگین سن پاسخگویان نیز حدود ۳۷ سال است.

گروه سنی بالای ۴۵ سال، بیشتر ماهواره نگاه می‌کنند

در این نظرسنجی ۵۵.۳ درصد کاربران فیلیمو اعلام کرده‌اند که اصلا نیازی به استفاده از ماهواره ندارند و در مقابل با توجه به پاسخ‌های کاربران فیلیمو ۴۴.۶ درصد اعلام کرده‌اند که از ماهواره استفاده می‌کنند. از مجموع افرادی که درحال حاضر اصلا ماهواره تماشا نمی‌کنند، ۱۴.۴ درصد (۸.۰ درصد کل پاسخگویان) گفته‌اند قبل از عضویت در فیلیمو ماهواره تماشا می‌کرده‌اند و دیگر زمان خود را به تماشای ماهواره اختصاص نمی‌دهند.

نتایج جدول نشان می‌دهد افراد گروه سنی بالای ۴۵ سال بیش از سایر افراد ماهواره تماشا می‌کنند.

بیشترین مخاطبان ماهواره، اخبار نگاه می‌کنند

در بخش دیگری از اعضای فیلیمو که ماهواره تماشا می‌کنند پرسیده شده است «شما در شبکه‌های ماهواره‌ای معمولا چه محتواهایی دنبال می‌کنید؟»

طبق یافته‌های حاصل از پاسخ افرادی که ماهواره تماشا می‌کنند، پرتکرارترین محتواهایی که در ماهواره دنبال می‌شود به ترتیب شامل اخبار(۴۳.۹ درصد)، فیلم سینمایی (۳۸ درصد) و سریال (۳۵.۲ درصد) است.

در ادامه از افرادی که گفته‌اند معمولا در ماهواره فیلم یا سریال دنبال می‌کنند نوع فیلم یا سریال‌ها پرسیده شده است، که ۲۷.۸ درصد فیلم‌های خارجی غیرترکی، ۱۷.۹ درصد فیلم‌های ترکی و ۱۵.۲ فیلم‌های ایرانی می‌بینند.

کاهش تماشای ماهواره پس از عضویت در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی

در ادامه این نظرسنجی از اعضای نمونه پرسیده شده است «میزان استفاده شما از ماهواره قبل از عضویت‌تان در فیلیمو به چه اندازه بوده است؟ در حال حاضر به طور متوسط چند ساعت در هفته از ماهواره استفاده می‌کنید؟»

در مجموع پاسخ‌ها نشان می‌دهد متوسط میزان تماشای ماهواره بعد از عضویت در فیلیمو کاهش داشته است. میانگین مصرف ماهواره بین اعضای فیلیمو قبل از عضویت در این پلتفرم به طور متوسط در هفته حدود ۸ ساعت بوده است که این میزان بعد از عضویت در فیلیمو به ۴.۶ ساعت در هفته رسیده است. شایان ذکر است میانگین مدت زمان تماشای ماهواره بین اعضایی که از ماهواره استفاده می‌کنند قبل از عضویت در فیلیمو ۱۶ ساعت در هفته بوده است و بعد از عضویت به ۹ ساعت در هفته کاهش یافته است.

گزارش این افکار سنجی حاکی از آن است که گروه سنی ۲۵ سال و کم‌تر از آن، در هفته حدود ۱۹ ساعت ماهواره می‌دیدند که بعد از عضویت در فیلیمو این آمار به ۱۲ ساعت کاهش یافته است.

ایسپا می‌نویسد افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی بیشتر از سایر گروه‌ها ماهواره می‌دیدند؛ یعنی حدود ۲۳ ساعت در هفته و حالا به خاطر فیلیمو، مدت زمان تماشای ماهواره  به ۱۳ ساعت رسیده است.

کوچ تماشاگران فیلم و سریال از ماهواره به شبکه نمایش خانگی

افرادی که معمولاً در ماهواره سریال یا فیلم سینمایی می‌بینند بیشترین میزان تماشای ماهواره را قبل از عضویت در فیلیمو داشته‌اند. طبق اظهارات خود افراد در متوسط زمان تماشای ماهواره، می‌توان گفت افرادی که مخاطبین سریال و فیلم‌های ماهواره بوده‌اند، بعد از عضویت در فیلیمو بیش از سایر افراد مدت زمان تماشای ماهواره‌شان کاهش یافته است. همچنین کم‌ترین کاهش مدت زمان تماشای ماهواره بین افرادی بوده است که گفته‌اند معمولا در ماهواره مستند، برنامه‌های ورزشی و اخبار را دنبال می‌کنند.

در سوالی دیگر از مخاطبان این نظرسنجی پرسیده شده است: «به نظر شما پلتفرم فیلیمو چه تأثیری بر میزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای داشته است؟»

۶۱.۱ درصد کاربران فیلیمو معتقدند استفاده از فیلیمو موجب کاهش تماشای ماهواره می‌شود. ۲۴.۵ درصد معتقدند تغییری در این زمینه ایجاد نکرده و در مقابل ۳.۶ درصد گفته‌اند پلتفرم فیلیمو موجب افزایش استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای شده است. در مجموع ارزیابی مردم از تأثیر کلی فیلیمو در مصرف ماهواره نزدیک به چیزی است که در واقعیت کاربران ماهواره به آن اشاره کرده‌اند و ۶۰ درصد آنها اظهار کرده‌اند که میزان تماشای ماهواره آنها کاهش پیدا کرده است.

۵۹.۲ درصد از مخاطبان فیلمو در پاسخ به این سوال که چرا در مقایسه با قبل کمتر ماهواره تماشا می‌کنید، گفته‌اند که جاذبه و مزایای فیلیمو تاثیر زیادی در این تصمیم داشته است. ۱۴.۹ درصد هم علت این کاهش را در دافعه‌ای می‌دانند که تماشای ماهواره دارد.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.