شبکه راجرز پس از قطعی شدید میلیون ها کانادایی از سر گرفته شد

[ad_1] تقریباً تمام جنبه‌های زندگی مختل شده است و قطعی آن بر دسترسی به اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت تأثیر گذاشته است. پلیس سراسر کانادا گفت که برخی از تماس‌گیرندگان نمی‌توانند از طریق تماس‌های 911 با خدمات اضطراری تماس بگیرند. کانادایی‌ها در کافه‌ها و کتابخانه‌های عمومی که هنوز به اینترنت دسترسی داشتند، شلوغ شدند

کد خبر : 226768
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
شبکه راجرز پس از قطعی شدید میلیون ها کانادایی از سر گرفته شد

[ad_1]

تقریباً تمام جنبه‌های زندگی مختل شده است و قطعی آن بر دسترسی به اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت تأثیر گذاشته است. پلیس سراسر کانادا گفت که برخی از تماس‌گیرندگان نمی‌توانند از طریق تماس‌های 911 با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

کانادایی‌ها در کافه‌ها و کتابخانه‌های عمومی که هنوز به اینترنت دسترسی داشتند، شلوغ شدند و بیرون هتل‌ها معلق بودند تا سیگنالی را دریافت کنند. آژانس خدمات مرزی کانادا گفت که این قطعی بر اپلیکیشن موبایل آن برای مسافران ورودی تاثیر گذاشته است. سیستم پرداخت بدون نقد خرده فروشان کاهش یافت. بانک ها مشکلات مربوط به خدمات خودپرداز را گزارش کردند.

راجرز در بیانیه‌ای https://twitter.com/RogersHelps/status/1545586755189067777/photo/1 در توییتر گفت که «سرویس‌های بی‌سیم ما شروع به بهبودی کرده‌اند» و کارگران تلاش می‌کنند تا مردم را در اسرع وقت آنلاین کنند.

در بیانیه جداگانه https://about.rogers.com/news-ideas/a-message-from-tony-staffieri-president-and-ceo-at-rogers در وب سایت خود، تونی استافیری، رئیس و مدیر اجرایی راجرز عذرخواهی کرد. برای قطع، گفت: «امروز شما را ناامید کردیم. ما می توانیم بهتر عمل کنیم و خواهیم کرد.»

او افزود که این شرکت جدول زمانی در مورد زمان بازیابی کامل شبکه ها ندارد، “اما ما همچنان به اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان خود ادامه می دهیم تا خدمات کامل را بازیابی کنیم.”

وی گفت: اعتباری برای مشتریان آسیب دیده اعمال خواهد شد.

سخنگوی وزیر ایمنی عمومی مارکو مندیچینو عصر جمعه گفت که این قطعی در نتیجه یک حمله سایبری نبوده است.

سهام راجرز در بازار بورس تورنتو با 73 سنت کاهش به 61.54 دلار کانادا (47.53 دلار) رسید.

این اختلال همچنین حمل و نقل و رزرو پرواز را در اوج فصل سفرهای تابستانی دشوارتر کرد.

به گفته سخنگوی سائو لیو، تا کنون، حمل و نقل کانادا گزارشی مبنی بر تأثیر مستقیم ایمنی یا امنیتی بر هیچ پرواز، خدمات دریایی یا ریلی به عنوان بخشی از این قطعی دریافت نکرده است.

این وقفه دومین وقفه راجرز در 15 ماه گذشته بود. گروه نظارتی NetBlocks گفت که حدود ساعت 4:30 صبح به وقت شرقی (0830 GMT) شروع شد و یک چهارم اتصال اینترنتی قابل مشاهده کانادا را از بین برد.

راجرز با حدود 10 میلیون مشترک بی سیم و 2.25 میلیون مشترک اینترنتی خرده فروشی، ارائه دهنده برتر در انتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا و خانه بزرگترین شهر آن، تورنتو است. Rogers، BCE Inc و Telus Corp 90 درصد از سهم بازار کانادا را در اختیار دارند.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت کانادا، در توییتی این وضعیت را “غیرقابل قبول” خواند و گفت که برای یافتن راه حلی با مدیران اجرایی مخابرات، از جمله مدیران شرکت های راجرز، بل و تلوس در ارتباط است.

موسسات مالی و بانک های کانادایی از جمله بانک تورنتو-دومینیون و بانک مونترال اعلام کردند که این قطعی خدمات را مختل کرده است. رویال بانک کانادا گفت که دستگاه های خودپرداز و خدمات بانکداری آنلاین تحت تأثیر قرار گرفته اند.

سخنگوی فرودگاه بین‌المللی ونکوور، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کانادا، گفت که مسافران نمی‌توانند هزینه پارکینگ، استفاده از دستگاه‌های خودپرداز ترمینال یا خرید اقلام از خرده‌فروشان فرودگاه را بپردازند.

ایر کانادا، بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور، گفت مرکز تماس آن تحت تاثیر قرار گرفته است. خطوط هوایی در کانادا، مانند خطوط هوایی اروپا و ایالات متحده، در بحبوحه لغو و تاخیر پروازها به دلیل کمبود کارکنان بیماری همه گیر، حجم تماس بالایی را تجربه کرده اند.

ستاره پاپ Weeknd شامگاه جمعه اعلام کرد که توقف تور او در استادیوم راجرز سنتر به دلیل قطع خدمات که بر عملکرد سالن تاثیر گذاشته است به تعویق افتاده است.

“من له شده و دلشکسته هستم. این خواننده در توییتی نوشت.

رقابت

منتقدان گفتند این قطعی نیاز به رقابت بیشتر در مخابرات را نشان می دهد.

در اوایل سال جاری، دفتر رقابت کانادا تلاش راجرز برای تصاحب رقیب Shaw Communications را در قراردادی 20 میلیارد دلاری مسدود کرد و گفت که این امر رقابت را در کشوری که نرخ‌های مخابراتی در آن بالاترین نرخ‌های مخابراتی در جهان است، مختل می‌کند. ادغام هنوز در انتظار حکم نهایی است.

آنتونی لاکاورا، مدیر عامل گلوبالیو، یک شرکت سرمایه‌گذاری که برای یک ارائه‌دهنده بی‌سیم درگیر در قرارداد راجرز و شاو پیشنهاد داده بود، گفت: قطعی امروز نیاز به رقابت مستقل‌تر را نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بیشتر در شبکه را افزایش می‌دهد، بنابراین احتمال قطعی بسیار کمتر است. .

روز جمعه، برخی از سازمان های دولتی خدمات خود را پس از قطع دسترسی به اینترنت، از جمله دفاتر گذرنامه کانادا و تنظیم کننده مخابرات، لغو کردند. آژانس درآمد کانادا، سازمان جمع آوری مالیات این کشور، خدمات تلفنی را از دست داد.

“نقد پادشاه خواهد شد”

مغازه ها و رستوران ها در تورنتو تابلوهای «فقط پول نقد» را روی درهای خود نصب می کنند. ساکنان داخل و اطراف یک کافی‌شاپ استارباکس در اطراف و با ارائه Wi-Fi رایگان در شبکه‌ای بی‌تأثیر ازدحام کردند.

کن روزنشتاین، مشتری استارباکس، می‌گوید: «تعداد زیادی از مردم اینجا هستند که لپ‌تاپ‌هایشان به طرز وحشیانه‌ای کار می‌کنند، همان‌طور که در خانه کار می‌کنند، زیرا هیچ خدماتی در خانه ندارند.

در مرکز شهر اتاوا، پایتخت کانادا، کافه‌ها از جمله تیم هورتونز کارت‌های نقدی و اعتباری را نمی‌پذیرفتند و مشتریانی را که پول نقد نداشتند، دور می‌کردند.

میشل واسیلیشن، سخنگوی شورای خرده‌فروشی کانادا، گفت که قطعی‌ها از خرده‌فروشی به خرده‌فروشی دیگر متفاوت است: «بسیاری از فروشگاه‌های امروز پول نقد قطعاً پادشاه خواهند بود.»

در حالی که اختلالات گسترده بود، چندین شرکت و مراکز حمل و نقل گفتند که خدمات آنها تحت تأثیر قرار نگرفته است. بندر مونترال هیچ اختلالی را گزارش نکرد. اداره فرودگاه کلگری گفت که “هیچ تاثیر عملیاتی عمده ای نداشته است.”

(1 دلار = 1.2948 دلار کانادا)

(گزارش توسط یووراج مالیک، اوا متیوز، شوبهام کالیا و ماریا پونژات در بنگالورو؛ کاترین جکسون در واشنگتن؛ دیویا راجاگوپال و کریس هلگرن در تورنتو؛ اسماعیل شکیل در اتاوا؛ نوشته رامی ایوب، آرورا الیس و کریستین اشمولینگر توسط ادیت گانگولی ، جاناتان اوتیس، دیوید گرگوریو و لزلی آدلر و شری ناواراتنام)



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.