شباهت‌های وهم‌آور تغییر بزرگ پولی امروز و ایجاد وحشت‌زده سیستم فدرال رزرو – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] در حالی که بسیاری از آمریکایی ها بر این باورند که فدرال رزرو ایالات متحده متولی سیستم پولی این کشور است، اما اعتقاد بر این است که این بانک یکی از بدترین موسسات مالی است که تا کنون ایجاد شده است. در سال 2022، در بحبوحه اقتصاد تیره و تار، جنگ و تعدادی از

کد خبر : 190785
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۳۰
شباهت‌های وهم‌آور تغییر بزرگ پولی امروز و ایجاد وحشت‌زده سیستم فدرال رزرو – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

در حالی که بسیاری از آمریکایی ها بر این باورند که فدرال رزرو ایالات متحده متولی سیستم پولی این کشور است، اما اعتقاد بر این است که این بانک یکی از بدترین موسسات مالی است که تا کنون ایجاد شده است. در سال 2022، در بحبوحه اقتصاد تیره و تار، جنگ و تعدادی از بحران های جهانی، امکان یک جابجایی بزرگ پولی افزایش یافته است. سال های گذشته پر از وحشت، بسیار شبیه به سال هایی است که منجر به ایجاد سیستم فدرال رزرو شد.

وحشتی که منجر به آخرین انتقال ثروت شد ممکن است به ما در درک تحول پولی امروز کمک کند

در طول چند سال گذشته، درست قبل از شروع کووید-19، بحث‌ها در مورد «توافق سبز جدید»، «بازنشانی عالی» و «لحظه جدید برتون وودز» بسیار افزایش یافته است. این موضوعات باعث شده مردم باور کنند که یک انتقال بزرگ ثروت در حال وقوع است و کنسرسیوم بانک مرکزی مدرن در حال تقویت این تغییر است. بسیاری از مردم تعجب می کنند که چگونه این تغییرات به این سرعت اتفاق می افتد، و چرا مردم به سادگی اجازه چنین تغییرات دگرگونی را بدون هیچ گونه سوالی می دهند. بهترین راه برای درک چنین تغییراتی، نگاهی به انتقال بزرگ ثروت است که در اواخر دهه 1800 به اواسط دهه 1900 رخ داد.

اولین لحظه تاریخی که در آن زمان رخ داد، ایجاد سیستم فدرال رزرو بود. به خوبی مستند شده است که فدرال رزرو در 23 دسامبر 1913، پس از امضای قانون فدرال رزرو، رئیس جمهور وودرو ویلسون، متولد شد، اما تأسیس بانک مرکزی سال ها قبل از قانون ویلسون آغاز شد. چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که جی پی مورگان و “مانی تراست” یا “خانه مورگان” به ایجاد بانک مرکزی آمریکا کمک کردند. هیچ یک از شواهد از دید مردم پنهان نیست زیرا کمیته پوجو، یک کمیته فرعی کنگره که از سال 1912 تا 1913 فعالیت می کرد، این گروه را با جزئیات بسیار مورد بررسی قرار داد.

در اواخر دهه 1800، آمریکایی‌ها نسبت به بانک‌ها بی‌اعتماد شدند، زیرا یک کارتل مالی شکل گرفت که از سپرده‌های آمریکایی برای فروشگاه‌های سطلی و شرط‌بندی پیشنهادی استفاده می‌کرد. دستکاری مالی به شدت در حال رشد بود و در سال 1896، مورگان شرکت مورگان-گارانتی را ایجاد کرد. در طول دهه بعد تا تابستان 1907، اقتصاد ایالات متحده به شدت نوسان داشت. در حالی که “وحشت 1907” یا “وحشت نیکربوکر” در تاریخ به خوبی شناخته شده است. پیش از این در سال‌های 1873 و 1893 هراس‌ها و بانک‌ها در آمریکا به وجود آمد. بنا بر گزارش‌ها، مورگان و دوستانش بسیاری از مشاغل را در انحصار خود درآوردند، و به طور مشخص‌تر مورگان نزدیک به نیمی از راه‌آهن‌های کشور را کنترل می‌کرد.

تیم سابلیک و گری ریچاردسون از شعبه بانک فدرال رزرو ریچموند توضیح می‌دهند که «هراس 1873 از سرمایه‌گذاری در راه‌آهن به وجود آمد». آن تابستان در سال 1907، سیستم اقتصادی ایالات متحده شکست و بخش بزرگی از موسسات مالی و شرکت ها ورشکست شدند. بزرگترین شکست ها از شرکت وستینگهاوس الکتریک و Knickerbocker Trust در شهر نیویورک سرچشمه می گیرد. ریچاردسون و سابلیک خاطرنشان کردند که وحشت سال 1884 ناشی از ورشکستگی دو شرکت بزرگ مالی شهر نیویورک است. هر دوی صاحبان بانک “سرمایه گذاری های سفته بازانه” انجام دادند و بانک ملی مارین و گرانت و وارد سقوط کردند.

Cointalk.com توضیح می‌دهد که یکی از جایگزین‌های نقدی، چک تسویه حساب است که از طریق خانه تهاتر میلواکی صادر شده است.

خزانه داری ایالات متحده در سال 1907 تلاش کرد تا با انتقال میلیون ها دلار به مؤسسات مالی در حال ورشکستگی، این روز را نجات دهد. در حالی که نقدینگی برای مشتریان و سپرده گذاران بانکی آمریکایی وحشتناک بود، تعدادی از مشاغل و بانک ها جایگزین هایی برای پول نقد ایجاد کردند. پس از تلاش وزارت خزانه داری و عدم موفقیت جایگزین های پول نقد، جی پی مورگان وارد عمل شد تا وضعیت را برطرف کند. مورگان و مردان برجسته مالی آمریکا پول زیادی را با کمک دولت و رهبران تجاری کشور به بانک های ضعیف هدایت کردند.

3 بحران مالی، جزیره جکیل، و طرح آلدریچ – آیا هراس و بحران ها قبل از تغییر پولی امروز هستند؟

سه بحران مالی (1873، 1893، 1907) اکثریت آمریکایی‌ها را به این باور رساند که سیستم بانکی ایالات متحده رسماً فاسد است. پس از وحشت سال 1907، بوروکرات ها در تبانی با تعدادی از رهبران تجاری ایالات متحده، مردم را متقاعد کردند که سیستم بانکی نیاز به اصلاح دارد. به هر حال، مردم از اینکه بانک‌ها سپرده‌های خود را صرف سرمایه‌گذاری‌های سفته‌بازی و فروشگاه‌های سطلی می‌کنند به ستوه آمده‌اند، و آنها از کارکرد بانک‌ها خسته شده بودند. سیاستمداران ایالات متحده سپس به سمت اصلاحات نظارتی دقیق حرکت کردند و کنگره قوانین توقف شکاف و کمیسیون ملی پول را معرفی کرد.

قانون آلدریچ-وریلند (1908) به بانکداران ایالات متحده اجازه داد تا در صورت بروز یک وضعیت اضطراری ملی نقدینگی، اتحادیه های پول ملی را راه اندازی کنند. آغاز به کار فدرال رزرو با بحران نقدینگی ذکر شده در بالا آغاز شد و از طریق قانون آلدریچ-وریلند، اسکناس ها توسط اوراق بهادار و اوراق قرضه دولتی این موسسه حمایت شدند. اسناد کتابخانه دولتی همچنین نشان می‌دهد که هراس سال 1907 «مردم را به دنبال یک بانک مرکزی قدرتمند می‌اندازد که بتواند از مردم عادی در برابر «سوءاستفاده‌های بانکداران وال استریت» محافظت کند.

مشابه مصیبت‌های اقتصادی اخیر که آمریکا امروز با آن مواجه است، با قرنطینه‌های کووید-19 و اختلالات ناشی از جنگ در اروپا، بحران‌های مالی قبلی در سال‌های 1873، 1893 و 1907 یکی از بزرگترین تغییرات پولی در تاریخ را به همراه داشت. در حالی که به اکثر آمریکایی ها در دبیرستان آموزش داده می شود که سیستم فدرال رزرو پول و اعتبار را در سراسر کشور مدیریت می کند، کتاب 600 صفحه ای جی. ادوارد گریفین “موجودی از جزیره جکیل” داستان متفاوتی را ترسیم می کند. این توضیح می دهد که چگونه “خانه مورگان” و یک رئیس جمهور مطلوب ایالات متحده برای ایجاد بانک مرکزی ایالات متحده تبانی کردند.

نلسون آلدریچ از نوادگان راکفلرها نیز نقش مهمی در ملاقات مخفیانه در باشگاه شکار جزیره جکیل در جورجیا داشت. سیستم فدرال رزرو توسط «اعتماد پول» مورگان، سیاستمداران منتخب و طرح بنیادی نلسون به نام «طرح آلدریچ» ساخته شد. در زمان‌های اخیر، نوادگان راکفلرها از بنیاد راکفلر به طراحی طرح‌هایی به نام «گام قفل» در سال 2010 متهم شده‌اند که به طرز وحشتناکی شبیه به قرنطینه‌های کووید-19 است که ده سال بعد اتفاق افتاد. گزارش بشردوستانه مستقر در نیویورک به این موضوع می پردازد که چگونه دولت ها می توانند یک بیماری همه گیر شبیه آنفولانزا را از طریق اقدامات قرنطینه کنترل کنند.

در حالی که امضای ویلسون در 23 دسامبر 1913 به خوبی مستند شده است، اکثر آمریکایی ها از جلسه مخفیانه ای که در جزیره جکیل در سال 1910 برگزار شد اطلاعی ندارند. معلمان تاریخ و کتاب های مدرسه درباره سال های قبل از ایجاد فدرال رزرو بحث نمی کنند. اما آنهایی که از نحوه شروع فدرال رزرو اطلاع دارند و معتقدند که این فدرال به دستکاری بازار آزاد ادامه می دهد، خواهان لغو بانک مرکزی هستند. گریفین در کتاب جزیره جکیل خود که در سال 1994 منتشر شد، می نویسد: “فدرال رزرو در حمایت از رژیم های توتالیتر در سراسر جهان شریک جرم شده است.”

سال‌های گذشته که منجر به تشکیل کنسرسیوم بانک‌های مرکزی مدرن و فدرال‌رزرو شد، بسیار شبیه به بحران‌های اقتصادی امروزی است و به جرات می‌توان گفت که وحشت تغییرات را دامن می‌زند. اگر امروز یک انتقال بزرگ ثروت در حال وقوع باشد، نشانه‌ها نشان می‌دهند که یک نتیجه دگرگون‌کننده که سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، ممکن است به خوبی در افق باشد. مشخص نیست که تغییر پولی چگونه خواهد بود، اما نگاهی به تاریخ و مواردی مانند ایجاد سیستم فدرال رزرو، به وضوح نشان می دهد که افراد خاصی احتمالاً بیشتر از دیگران سود خواهند برد.

برچسب ها در این داستان

لغو فدرال رزرو، قانون آلدریچ-وریلند، بانک ها، فروشگاه های سطلی، کنگره، پایان دادن به فدرال رزرو، فدرال رزرو، لغو فدرال رزرو، فدرال رزرو، تاریخچه فدرال رزرو، جی. ادوارد گریفین، گری ریچاردسون، خانه مورگان، جی پی مورگان، جزیره جکیل، مورگان نلسون آلدریچ، هراس 1873، وحشت 1893، وحشت 1907، راکفلرها، سرمایه گذاری های سوداگرانه، فدرال رزرو، تیم سابلیک

در مورد انتقال امروز ثروت و مقایسه آن با وحشت و بحران هایی که بیش از 100 سال پیش در جریان آخرین گذار بزرگ پولی رخ داد، چه فکر می کنید؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5000 مقاله برای Bitcoin.com News در مورد پروتکل های مخربی که امروز در حال ظهور است، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.