شاه اردن: با شنیدن پیشنهاد ترامپ نزدیک بود سکته کنم

«سوزان گلیزر» و «پیتر بیکر» دو نویسنده آمریکایی که قرار است بزودی کتاب جدید آن‌ها با عنوان «عامل تفرقه‌: ترامپ در کاخ سفید ۲۰۱۷-۲۰۲۱» به چاپ برسد، فاش کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست خود به «عبدالله دوم» شاه اردن پیشنهاد گرفتن کرانه باختری را به او داده است. بنا بر

کد خبر : 255707
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
شاه اردن: با شنیدن پیشنهاد ترامپ نزدیک بود سکته کنم



«سوزان گلیزر» و «پیتر بیکر» دو نویسنده آمریکایی که قرار است بزودی کتاب جدید آن‌ها با عنوان «عامل تفرقه‌: ترامپ در کاخ سفید ۲۰۱۷-۲۰۲۱» به چاپ برسد، فاش کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست خود به «عبدالله دوم» شاه اردن پیشنهاد گرفتن کرانه باختری را به او داده است.

بنا بر گزارش امروز (پنجشنبه) پایگاه خبری «عرب۴۸» در این کتاب فاش شده است که ترامپ تحت عنوان «معامله‌ای بزرگ» به شاه اردن پیشنهاد تسلط بر کرانه باختری را داده است.

بر اساس این کتاب، عبدالله دوم در سال ۲۰۱۸ به یکی از دوستان آمریکایی خود گفته است زمانی که این پیشنهاد را شنیده احساس سکته قبلی به او دست داده است. طبق این گزارش،‌ شاه اردن گفته است: «فکر کردم که دارم سکته قلبی می‌کنم و نتوانستم نفس بکشم».

نویسندگان این کتاب که قرار است تا پنج روز دیگر به چاپ برسد، می‌گویند ترامپ این پیشنهاد را ژانویه سال ۲۰۱۸ مطرح کرده و گمان می‌کرده با این کار در حال خدمت به شاه اردن است.

به گفته سوزان گلیزر و پیتر بیکر، این کتاب با استناد به گزارش‌ها و ۳۰۰ مصاحبه اختصاصی و همچنین یادداشت‌های خصوصی، ایمیل، پیامک و اسنادی دیگر نوشته شده است.

در این کتاب که روز گذشته نیز بخش‌هایی از آن در روزنامه انگلیسی «گاردین» منتشر شد، اشاره شده است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ترور شدن خود واهمه داشته است.

بنا بر گزارش روز گذشته گاردین، «دونالد ترامپ دسامبر ۲۰۲۰ به دوستانش گفت که نگران است در انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی که در حمله پهپادی ایالات متحده یک سال قبل از آن کشته شد، ایران برای ترور او تلاش کند»

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.