شانگهای ساختمان‌های مبتلا به کووید را حصار می‌کشد و اعتراضات جدیدی را برانگیخته است

[ad_1] تصاویری از کارگرانی که کت و شلوار پوشیده از لباس سفید پوشیده بودند، ورودی بلوک‌های مسکونی را می‌بندند و حتی کل خیابان‌ها را با حصارهای سبز تقریباً دو متری می‌بندند، روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و پرسش‌ها و شکایات ساکنان را برانگیخت. یکی از کاربران در پلتفرم رسانه های اجتماعی Weibo گفت:

کد خبر : 197581
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
شانگهای ساختمان‌های مبتلا به کووید را حصار می‌کشد و اعتراضات جدیدی را برانگیخته است

[ad_1]

تصاویری از کارگرانی که کت و شلوار پوشیده از لباس سفید پوشیده بودند، ورودی بلوک‌های مسکونی را می‌بندند و حتی کل خیابان‌ها را با حصارهای سبز تقریباً دو متری می‌بندند، روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و پرسش‌ها و شکایات ساکنان را برانگیخت.

یکی از کاربران در پلتفرم رسانه های اجتماعی Weibo گفت: “این بسیار بی احترامی به حقوق مردم در داخل است و از موانع فلزی برای محصور کردن آنها مانند حیوانات اهلی استفاده می کند.”

یکی از ویدئوها ساکنان را نشان می‌دهد که بر سر کارگرانی که از بالکن‌هایشان حصار می‌کشیدند فریاد می‌زنند، که بعداً تسلیم شدند و آنها را بردند. ویدیوهای دیگر افرادی را نشان می داد که سعی می کردند نرده ها را پایین بکشند.

“آیا این یک خطر آتش سوزی نیست؟” یکی دیگر از کاربران Weibo گفت.

به نظر می‌رسد اکثر موانع در اطراف مجتمع‌هایی که به عنوان «مناطق مهر و موم شده» تعیین شده‌اند، ساخته شده‌اند، که ساختمان‌هایی هستند که حداقل یک نفر در آن‌ها برای COVID-19 مثبت شده است و بنابراین ساکنان آن‌ها از خروج از درب ورودی خود منع شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی مقامات را وادار به توسل به موانع کرده است، اما در اطلاعیه‌ای به تاریخ روز شنبه از سوی یکی از مقامات محلی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد، آمده است که در برخی از مناطق “قرنطینه سخت” را اعمال می‌کند.

رویترز قادر به تأیید صحت عکس ها، فیلم ها یا اطلاعیه ها نبود.

دولت شانگهای به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

قرنطینه

شانگهای، بزرگ‌ترین شهر چین و مهم‌ترین قطب اقتصادی، با یک سیاست حذفی که به دنبال آزمایش، ردیابی و وادار کردن همه موارد مثبت به مراکز قرنطینه مرکزی است، با بزرگترین شیوع COVID-19 در این کشور مبارزه می‌کند.

قرنطینه که برای بسیاری از ساکنان بیش از سه هفته به طول انجامیده است، باعث ناامیدی از دسترسی به غذا و مراقبت های پزشکی، دستمزدهای از دست رفته، جدایی خانواده، شرایط قرنطینه و سانسور تلاش ها برای تخلیه آنلاین شده است.

همچنین دومین اقتصاد بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا تولید کارخانه ها به دلیل زنجیره تأمین مختل شده و مشکلاتی که ساکنان قفل شده برای بازگشت به کار با آن مواجه هستند، مختل شده است.

این شهر در حال انجام روزانه آزمایش کووید-19 در سطح شهر و تسریع انتقال موارد مثبت به مراکز ایزوله مرکزی برای ریشه کنی انتقال ویروس در خارج از مناطق قرنطینه است.

به گفته ساکنان و پست‌های رسانه‌های اجتماعی، در هفته گذشته، مقامات کل جوامع از جمله افراد غیر آلوده را به مراکز ایزوله خارج از شانگهای منتقل کرده‌اند و گفته‌اند که می‌خواهند خانه‌های خود را ضدعفونی کنند.

این شهر 39 مورد مرگ و میر جدید COVID-19 را برای 23 آوریل گزارش کرد، در مقایسه با 12 روز قبل و با بیشترین میزان در طول شیوع فعلی.

این سازمان هیچ مورد مرگ و میر را در چند هفته اول گزارش نکرده است، که باعث شک و تردید ساکنان در مورد ارقام شده است. از آن زمان تاکنون 87 مورد فوتی گزارش شده است که همه آنها در هفت روز گذشته هستند.

شانگهای 19657 مورد جدید بدون علامت محلی را ثبت کرده است، در مقابل 20634 مورد یک روز قبل و 1401 مورد علامتدار در مقابل 2736 مورد.

تعداد موارد خارج از مناطق قرنطینه از 218 مورد در روز گذشته در مجموع 280 مورد بود. سایر شهرهایی که در قرنطینه بودند، پس از رسیدن به تعداد موارد، کاهش محدودیت ها را آغاز کردند.

چین پس از شیوع اولیه در ووهان در اواخر سال 2019، با سیاست «صفر پویا» با هدف از بین بردن زنجیره‌های عفونت، تا حد زیادی موفق شد کووید-19 را از خود دور نگه دارد.

این رویکرد با گسترش نوع بسیار عفونی اما کمتر کشنده Omicron به چالش کشیده شده است، که شهرها را بر آن داشته تا سطوح مختلفی از محدودیت‌ها را برای حرکت اعمال کنند.

در سراسر کشور، چین 20285 مورد جدید کروناویروس بدون علامت را برای شنبه گزارش داد، در مقابل 21423 مورد یک روز قبل، با 1580 مورد علامت دار در مقابل 2988 مورد.

پکن 22 مورد جدید COVID-19 را ثبت کرد – که همگی به صورت محلی منتقل شده اند – در مقایسه با شش مورد روز قبل، که باعث شد تعدادی از سالن های ورزشی و ارائه دهندگان فعالیت های بعد از مدرسه کلاس های حضوری را به حالت تعلیق درآورند.

(گزارش توسط برندا گو، نوریهیکو شیروزو، دیوید استنوی و اتاق های خبر شانگهای و پکن؛ ویرایش توسط تونی مونرو و کریستوفر کوشینگ)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.