شانگهای به دنبال نبرد نهایی کووید است، پکن سرسخت شیوع بیماری را دارد

[ad_1] بسیاری از ساکنان پرجمعیت‌ترین شهر کشور که حدود یک هفته پیش اجازه ترک مجتمع‌های مسکونی خود را برای پیاده‌روی‌های کوتاه یا سفرهای سریع خواربارفروشی داشتند، اخیراً اخطاریه‌هایی مبنی بر ماندن در داخل خانه برای یک دوره «سکوت» سه روزه دریافت کرده‌اند. به بسیاری از ساختمان ها یک شبه گفته شد که محدودیت تا جمعه

کد خبر : 206662
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
شانگهای به دنبال نبرد نهایی کووید است، پکن سرسخت شیوع بیماری را دارد

[ad_1]

بسیاری از ساکنان پرجمعیت‌ترین شهر کشور که حدود یک هفته پیش اجازه ترک مجتمع‌های مسکونی خود را برای پیاده‌روی‌های کوتاه یا سفرهای سریع خواربارفروشی داشتند، اخیراً اخطاریه‌هایی مبنی بر ماندن در داخل خانه برای یک دوره «سکوت» سه روزه دریافت کرده‌اند.

به بسیاری از ساختمان ها یک شبه گفته شد که محدودیت تا جمعه تمدید خواهد شد. سکوت معمولاً به این معنی است که ساکنان نمی توانند خانه را ترک کنند و در برخی موارد می تواند به معنای عدم تحویل باشد.

لینت لیم که بیش از 40 روز را در قرنطینه گذرانده است، گفت که جامعه او روز جمعه چنین اطلاعیه ای دریافت کرد، یک روز پس از کاهش سطح خطر رسمی آن به درجه ای که در تئوری باید به محدودیت های کمتری منجر می شد.

او گفت: «این بسیار ناامیدکننده است، زیرا از همه خواسته شده است که فداکاری کنند، برای غلبه بر مشکلات کنونی به نفع جمعی، و مردم به طور مداوم از هر چیزی که به آنها پرتاب می‌شود پیروی می‌کنند و با آن کنار می‌آیند.

لیم گفت: “اما به نوعی تیرک دروازه ها تغییر می کنند.” اعصاب به هم ریخته است و مردم هدف نهایی ندارند که منتظر آن باشند.

بسته شدن مراکز قرنطینه

صدها میلیون نفر در ده ها شهر چین تحت محدودیت های کووید در درجات مختلف زندگی می کنند. این اقدامات به مصرف و تولید در دومین اقتصاد بزرگ جهان لطمه می زند و تجارت جهانی و زنجیره تامین را مختل می کند.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اقتصاد در این سه ماهه کوچک شود. مقامات وعده اقدامات محرک بیشتری را داده اند.

کابینه روز جمعه گفت که چین یارانه، معافیت های مالیاتی و وام های آسان تری را برای افزایش چشم انداز فارغ التحصیلان دانشگاهی ارائه می دهد، زیرا امسال در یک اقتصاد ضعیف تر، رکورد 10.76 میلیون نفر برای پایان کالج و ورود به نیروی کار تعیین شده است.

نرخ بیکاری چین در ماه مارس با 5.8 درصد به بالاترین حد خود در نزدیک به دو سال اخیر رسید، در حالی که بیکاری جوانان 16 درصد بود که بالاترین میزان از جولای 2021 بود.

دینگ بو، مسئول شهر شانگهای روز شنبه گفت تعداد بیماران در بیمارستان های قرنطینه به 50000 نفر کاهش یافته است که یک پنجم اوج ثبت شده در ماه گذشته است. او گفت، بنابراین مقامات پنج مرکز قرنطینه را بستند.

این شهر روزانه بیش از 1500 مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است که نسبت به روز گذشته بیش از 2000 مورد کاهش یافته است – همه در مناطق تحت شدیدترین کنترل ها.

مواردی که در جوامع نسبتاً آزادتر یافت می شوند به دقت تحت نظر هستند تا سرنخ هایی در مورد اینکه شیوع به کجا می رود. یک مورد مشابه در روز جمعه شناسایی شد که نسبت به چهار مورد روز قبل کاهش یافته است.

پکن روزانه 56 مورد از 50 مورد را گزارش کرده است. پایتخت تقریباً هر روز چند ده مورد جدید را شناسایی می کند از زمانی که اولین عفونت های شیوع آن در 22 آوریل کشف شد.

مقامات پایتخت این هفته شایعات مربوط به قرنطینه قریب الوقوع را تکذیب کردند و از مردم خواستند که وحشت نکنند بلکه در خانه بمانند. به نظر می‌رسید که ساکنان به توصیه‌ها توجه کرده‌اند، زیرا بسیاری از خیابان‌های پکن به طرز وحشتناکی خلوت بودند.

آزمایش انبوه در اکثر نقاط شهر تقریباً به یک روال روزمره تبدیل شده است.

مقامات پایتخت پیش از این خدمات صرف غذا در رستوران ها را ممنوع کرده بودند، برخی از مراکز خرید، اماکن تفریحی و توریستی را بسته بودند، بخش هایی از اتوبوس، مترو و سیستم تاکسی را به حالت تعلیق درآورده بودند و برخی از ساختمان های مسکونی را قرنطینه کرده بودند.

(گزارش توسط Engen Tham، Zhuzhu Cui و Brenda Goh در شانگهای، و دفاتر پکن و شانگهای؛ نوشته ماریوس زهاریا؛ ویرایش توسط ویلیام ملارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.