شاخص “میراث گان” – پرسش و پاسخ – سیستم های معاملاتی – 7 ژوئیه 2022

[ad_1] اخیراً جدیدم را منتشر کردم “میراث گان” شاخصی که بلافاصله جامعه تجاری را مورد توجه قرار داد. سؤالات متعددی شروع شد، اگرچه به نظرم رسید که همه چیز را با جزئیات در ویدیوهای آزمایشی نشان دادم. به طور کلی، متوجه شدم که توضیح لازم است – آنچه برای من بدیهی و قابل درک است

کد خبر : 227487
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۳:۲۳
شاخص “میراث گان” – پرسش و پاسخ – سیستم های معاملاتی – 7 ژوئیه 2022

[ad_1]

اخیراً جدیدم را منتشر کردم “میراث گان” شاخصی که بلافاصله جامعه تجاری را مورد توجه قرار داد. سؤالات متعددی شروع شد، اگرچه به نظرم رسید که همه چیز را با جزئیات در ویدیوهای آزمایشی نشان دادم.

به طور کلی، متوجه شدم که توضیح لازم است – آنچه برای من بدیهی و قابل درک است لزوماً برای دیگران قابل درک نخواهد بود.

در این مقاله سوالات مربوط به شاخص و پاسخ به آنها خلاصه می شود.

در همان ابتدا باید بگویم که ایده اندیکاتور مال من نیست. نویسنده این ایده و الگوریتم، Kirill Borovsky، متخصص مشهور در محیط تجاری روسی زبان در مورد میراث WD Gann است. او دوره های آموزشی در زمینه تجارت بر اساس اصول تشکیل شده توسط WD Gann برگزار می کند. با این حال، من خودم در این دوره ها نرفته ام، بنابراین ویدیوهای من و این متن نشان دهنده درک من و روش کار با اندیکاتور است که ممکن است با نویسنده همخوانی نداشته باشد.

من از این شاخص فقط برای تعیین اهداف، تثبیت سود استفاده می کنم. اما نویسنده الگوریتم، Kirill Borovsky، از این ابزار به عنوان تنها ابزار در معاملات خود استفاده می کند (خوب، حداقل او این را می گوید).

سوال: چگونه مثلث بسازیم؟ برای چه امتیازی؟ گزینه های زیادی …

اگر مشکل دارید، ساده ترین راه برای جستجوی نقاط توسط ZigZag است، حتی می توانید از استاندارد استفاده کنید. در عین حال، اهداف بازه زمانی فعلی را دریافت خواهید کرد. با تمرین 123 امتیاز را بدون هیچ ابزار اضافی خواهید دید.

یکی از معیارهای اصلی برای قرار دادن رئوس مثلث (Pattern-123 points) این است که این نقاط باید به وضوح با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشند. به نمونه هایی از ایجاد اهداف در بازه های زمانی مختلف نگاه کنید:

1. چنین مثلثی حق وجود دارد، اما رئوس آن نامشخص است. زیگزاگ نیز این الگو را نمایش نمی دهد. این ساخت و ساز و اهداف بازه زمانی پایین تر است.

01_01_en

2. اینها اهداف چارچوب زمانی فعلی هستند – ساخت و ساز بهینه. زیگزاگ نیز این الگوها را تعریف می کند.
به هر حال، همزمانی اهداف از مثلث های مختلف این سطح را افزایش می دهد.

01_02_en

3. اهداف بازه زمانی بالاتر – ساختن چنین مثلث هایی در آنجا راحت تر است.

01_03_en

سوال: مثلث های ضربه ای و اصلاحی – چگونه آنها را بسازیم؟ چه اهدافی در تصحیح و در تکانه انجام می شود؟

وقتی می خواهیم هدف یک ضربه را بدانیم مثلث های ضربه ای می سازیم. ما شروع به ساخت در پایان مورد انتظار اصلاح می کنیم.

زمانی که بخواهیم اهداف تصحیح را بدانیم مثلث های اصلاحی می سازیم. ما شروع به ساختن در پایان مورد انتظار ضربه می کنیم.

نحوه تعیین دقیق‌تر پایان ضربه/تصحیح (نقطه 3 الگوی-123)، به زیر مراجعه کنید.

پالس و تصحیح مثلث_en

اهداف ضربه ای مناطق سود 1 و 2 هستند. احتمال رسیدن قیمت به منطقه 1 حدود 70-80٪ است (K. Borovsky ادعا می کند که 80-90٪).

03_02_en

لطفاً توجه داشته باشید که اگر قیمت به منطقه 1 مثلث ضربه نرسید و در ناحیه هدف اولیه چرخید، این یک ضربه نیست، بلکه به احتمال زیاد یک حرکت اصلاحی در بازه زمانی بالاتر است.
یعنی لازم است وضعیت بازار را در یک بازه زمانی بالاتر تجزیه و تحلیل کرد تا در جایی که وجود ندارد به دنبال انگیزه ها نباشیم:

03_03_en

محتمل ترین هدف برای یک مثلث اصلاحی، هدف اولیه است. احتمال دستیابی به آن، طبق گفته بوروفسکی، 95٪ است. به طور کلی، این هدف تقریباً همیشه در همه انواع مثلث ها انجام می شود، بنابراین توصیه می شود بخشی از معامله را در این سطح ثابت کنید و البته اگر شرایط اجازه می دهد، بقیه را به نقطه سر به سر منتقل کنید.

03_04_en

اگر قیمت از هدف اولیه مثلث تصحیح عبور کرده و به منطقه اول کسب سود رسیده باشد، این یا تصحیح عمیق TF بالاتر است یا حتی یک معکوس روند. دستیابی به قیمت منطقه 2 به وضوح نشان دهنده تغییر در روند در TF بالاتر است.

03_05_en

سوال: همه چیز در تاریخ زیبا به نظر می رسد، اما چگونه در زمان واقعی کار می کند؟

به همان زیبایی که در تاریخ کار می کند. در ویدئوی نمایشی، من نمونه هایی از انجام اهداف را در زمان واقعی ارائه کردم.

در اینجا جدیدترین نمونه است:

طلا، TF H1. مناطق سود در 28 ژوئن ساخته شد:

02_01

منطقه بازه زمانی فعلی ساخته شده در بالا در 30 ژوئن تعیین شد. و در 1 ژوئیه، اهداف TF بالاتر، که قبلا ساخته شده بود، محقق شد:

XAUUSD_H1_04.07_en

مهارت ساخت مناطق سود با تمرین به دست می آید. هرچه بیشتر این اهداف را مشخص کنید (در تاریخ و در زمان واقعی)، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.
در زمان واقعی، به شما توصیه می کنم از نشانه گذاری خود اسکرین شات بگیرید و سپس ببینید که چگونه کار می کند.

سوال : من هنوز نفهمیدم چطور میشه مثلث رو بلادرنگ ساخت ؟! نقطه 3 موقعیت خود را همیشه تغییر می دهد! چگونه بفهمیم که زمان ساخت مثلث فرا رسیده است؟

اگر از این اندیکاتور به عنوان تنها – برای ورود به معامله و تعیین اهداف استفاده کنید – ممکن است مشکل بازسازی سریع مثلث به دنبال قیمت ایجاد شود. اگر شما هم مثل من از اندیکاتور فقط برای یافتن مناطق سودآور استفاده می کنید و با سیگنال های دیگر سیستم معاملاتی خود وارد بازار می شوید، این مشکل را نخواهید داشت.

مسئله اصلی موقعیت نقطه 3 است – نکات 1 و 2 قبلاً ثابت شده است ، اما نقطه 3 هنوز برطرف نشده است. بیایید به مثال یک مثلث ضربه نگاه کنیم – در این مورد، نقطه 3 پایان تصحیح است (همه چیز با مثلث های تصحیح یکسان است، فقط نقطه 3 پایان ضربه خواهد بود):

1. تا زمانی که حرکت قوی وجود داشته باشد، بدون حرکت پس زدن، محاسبه اهداف فایده ای ندارد.

04_01_en

2. هنگامی که حرکت کند می شود (حداقل 2 میله در جهت مخالف)، یعنی یک نقطه اولیه 3 وجود دارد – سعی می کنیم یک مثلث بسازیم. لطفا توجه داشته باشید – این فقط یک ساختمان اولیه است! با ادامه حرکت می توان آن را لغو کرد. و این ممکن است چندین بار اتفاق بیفتد!

04_02_en

3. هنگامی که یک سیگنال فلش ظاهر می شود، می توانیم با درجه احتمال بالایی فرض کنیم که نقطه 3 ثابت است و مثلث کار خود را به سمت اهداف آغاز کرده است.

04_03_en

در واقع، این یک سیگنال اولیه است و پس از ظاهر شدن فلش، ممکن است قیمت حتی به Preliminary Target هم نرسد و بچرخد و ما شاهد توقف ضرر خواهیم بود، اما به ندرت این اتفاق می افتد. به عنوان یک قاعده، قیمت پس از سیگنال حداقل به هدف اولیه می رسد – توصیه می شود بخشی از معامله را روی آن ببندید و تعادل را به نقطه سر به سر منتقل کنید. برای اینکه وارد چنین موقعیت های نادر اما ناخوشایندی نشوید، بسیار توصیه می شود که علاوه بر تجزیه و تحلیل و ایجاد اهداف در یک بازه زمانی بالاتر!

به عنوان مثال، به تصویر زیر نگاه کنید: ما یک مثلث با اهداف خرید ساختیم، سیگنالی برای شروع کار مثلث به سمت اهداف دریافت کردیم، اما قیمت حتی به هدف اولیه هم نرسید – اگر خرید را باز کنیم ضرر خواهیم کرد. روی این سیگنال

04_04

بیایید به بازه زمانی بالاتر نگاه کنیم – یک روند نزولی قوی، نمی توان صحبت از خرید کرد! بنابراین، ساختن اهداف درست است و می بینیم که اهداف تایم فریم های H1 و H4 بسیار نزدیک هستند که اهمیت آنها را افزایش می دهد.

04_05_en

اما من اهداف یک TF حتی بالاتر را در نظر خواهم گرفت: به D1 نگاه کنید – اهداف دو مثلث کاملاً منطبق هستند!

04_06

سوال: آیا امکان ایجاد مثلث به صورت خودکار در نشانگر وجود دارد؟

به نظر من ساخت خودکار هیچ فایده ای ندارد، زیرا تعریف اهداف یک فرآیند خلاقانه است: ما اهداف را از بازه های زمانی مختلف تجزیه و تحلیل می کنیم و در هر بازه زمانی به طور همزمان به اهداف چندین مثلث، ضربه ای و اصلاحی نگاه می کنیم.

به طور کلی، من به مثلث های ساخته شده به طور خودکار اطمینان ندارم، من همچنان این ساختارها را بررسی می کنم، آنها را اصلاح و تکمیل می کنم.

با این حال، می توانید ساده ترین ساخت خودکار سطوح Gann را در ” الگو-123 نشانگر (نسخه برای MT4، نسخه برای MT5). در آنجا به این سطوح “مناطق سود عالی” می گویند. اما آنها فقط بر روی مثلث های ضربه ای ساخته شده اند:

05_01_en

05_02_en

05_03_en

سوال: تفاوت بین اهداف ساختمان بر اساس WD Gann برای شاخص های “Legacy of Gann” و “Pattern-123” چیست؟

را “میراث گان” نشانگر در نظر گرفته شده است برای ساخت دستی سطوح گان
در حالت دستی، شما می توانید نه تنها اهداف ضربه ای، بلکه اهداف اصلاحی، اهداف حرکتی از بازه های زمانی مختلف را در هر ترکیبی بسازید.
همزمانی سطوح مختلف اهمیت آنها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

را “الگو-123” نشانگر به طور خودکار سطوح گان را محاسبه می کند و فیبو با استفاده از زیگزاگ هدف می گیرد.
با استفاده از این شاخص می توانید به سرعت سطوح احتمالی سود گرفتن را ارزیابی کنید.
اما می تواند دور از همه اهداف بسازد، اما فقط برای بازه زمانی فعلی و فقط بر روی حرکات تکانشی (مشابه مثلث های تکانشی نشانگر “میراث گان”).

چند نکته بیشتر

1. مطمئن شوید که نه تنها ضربه، بلکه مثلث های اصلاحی نیز برای دیدن هدف تصحیح بسازید (در بیشتر موارد، این هدف اولیه است). این به شما کمک می کند لحظه ای را که اصلاح به یک تغییر روند تبدیل می شود ردیابی کنید – سپس اهداف منطقه 1 شروع به تحقق می کنند و سپس منطقه 2.

2. من توصیه می کنم چندین مثلث بسازید: TF بالاتر/پایین تر، مثلث ضربه ای/تصحیحی. و همزمانی اهداف را از مثلث های مختلف تماشا کنید.

3. بلافاصله پس از لمس سطح محاسبه شده، انتظار معکوس شدن قیمت را نداشته باشید. زیرا همیشه هنگام رسیدن به هدف، معکوس وجود ندارد. شاید فقط یک کاهش سرعت و یک اصلاح جزئی، و سپس روند به منطقه بعدی یا حتی به هدف بازه زمانی بالاتر ادامه یابد.
بنابراین، مطمئن شوید که اهداف بیشتری از TF بالاتر را به هم متصل کنید! به این ترتیب تصویر بزرگتری خواهید دید.

4. برای درک نحوه ساخت مثلث نیاز به تمرین است. تاریخ را مرور کنید، تمام حرکات را به ترتیب با مثلث های ضربه ای و اصلاحی علامت گذاری کنید. ببینید چگونه اهداف (با در نظر گرفتن TF بالاتر) انجام می شوند.

پیوندها:

1. “میراث گان” نشانگر (تاکنون فقط نسخه MT4)

2. نشانگر “الگو-123” : نسخه MT4، نسخه MT5

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.