شاخص قیمت PCE در سپتامبر ایالات متحده کاهش تورم را نشان می دهد

[ad_1] شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) پس از افزایش مشابه در ماه اوت، 0.3 درصد افزایش یافت. سال تا به امروز 6.2 درصد افزایش یافته است که با افزایش ماه اوت مطابقت دارد. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت PCE پس از افزایش با همان حاشیه در ماه آگوست، 0.5 درصد

کد خبر : 273367
تاریخ انتشار : جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
شاخص قیمت PCE در سپتامبر ایالات متحده کاهش تورم را نشان می دهد

[ad_1]

شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) پس از افزایش مشابه در ماه اوت، 0.3 درصد افزایش یافت. سال تا به امروز 6.2 درصد افزایش یافته است که با افزایش ماه اوت مطابقت دارد. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت PCE پس از افزایش با همان حاشیه در ماه آگوست، 0.5 درصد افزایش یافت. در ماه سپتامبر پس از افزایش 4.9 درصدی در ماه اوت، 5.1 درصد بر مبنای سال به سال افزایش یافت. فدرال رزرو شاخص های قیمت PCE را برای تورم ۲ درصدی خود دنبال می کند. سایر اقدامات تورم بسیار بالاتر است.

واکنش بازار:

سهام: معاملات آتی S&P 500 زیان را کاهش داد و 0.3 درصد کاهش یافت.

اوراق قرضه: بازده اوراق 10 ساله خزانه داری افزایش یافت و 9.4 واحد پایه افزایش یافت و به 4.033 درصد رسید. بازدهی دو ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت و با 6.6 واحد افزایش به 4.387 درصد رسید.

فارکس: یورو در برابر دلار تغییر چندانی نداشت و شاخص دلار افزایش یافت

نظرات:

پیتر کاردیلو، اقتصاددان ارشد بازار، اوراق بهادار سرمایه اسپارتان، نیویورک

کلید اینجا PCE است، با سال به سال اساساً نشان می‌دهد که تورم نسبتاً کاهش می‌یابد، اما ماه به ماه واضح است که بالا می‌ماند… این باعث می‌شود دلار در بالاترین حد خود نگه داشته شود و بازدهی از کاهش دیروز معکوس شود. بدیهی است که این ما را به نقطه اول در سهام باز می‌گرداند و این بدان معناست که بازار احتمالاً پس از اخبار کلان و داده‌های درآمد آمازون و اپل از یک گشایش کمتر فرار نخواهد کرد.

خوان پرز، مدیر بازرگانی، مونکس آمریکا، واشنگتن:

«داده‌هایی که در این هفته منتشر شد به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعتبار زیادی بخشید، زیرا او در مورد «اقتصاد به اندازه کافی قوی برای مقاومت در برابر افزایش‌ها» مصمم بوده است. وی به نکته ای اشاره کرده است که مسئولان اقتصاد مقاومتی را پیش بینی کرده اند. این امر باعث می‌شود که سیاست فدرال رزرو در چشم معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باقی بماند و در نتیجه به حلقه سقوط دلاری که تجربه کرده‌ایم اضافه شود. یک اقتصاد قوی منجر به ایمان به اقتصاد می‌شود، اما باید با نرخ‌های بالا با تورم مبارزه کرد که فقط دلار را قوی‌تر می‌کند.»

اولیور پورشه، معاون ارشد رئیس جمهور، مشاوران ثروت اسپایر، نیویورک

«داده ها نشان می دهد که ما شروع به دیدن تأثیر اقتصادی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کرده ایم. و در عین حال، به نظر می‌رسد که بازار کار قوی این تصور را تقویت می‌کند که فرود نرم یا رکود خفیف هنوز ممکن است.

اعداد همچنین نشان می‌دهند که فدرال‌رزرو باید به افزایش نرخ‌ها ادامه دهد و احتمالاً بیش از مدتی که بازار قیمت‌گذاری می‌کند، کاهش یابد.»

تورم همچنان بسیار داغ است، اعداد ماه به ماه ثابت هستند و این نشان می دهد که سال به سال همچنان افزایش خواهد یافت.

تا زمانی که افراد به طور کامل مشغول به کار هستند و تا زمانی که دستمزدهای آنها مدام در حال افزایش است، تمایل به خرج کردن دارند. تا زمانی که شاهد تغییری اساسی در بازار کار نباشیم، هزینه‌های مصرف‌کننده احتمالاً قوی باقی می‌ماند.»

متیو تاتل، مدیر عامل، مدیریت سرمایه تاتل، کانکتیکات

حدود یک ساعت پیش WSJ داستانی را منتشر کرد که می‌گفت PCE داغ‌تر از حد انتظار خواهد بود. این واقعیت که این اعداد مطابق یا بهتر از حد انتظار آمده اند، تا حدودی یک شگفتی صعودی برای بازار است. بازارها در پایین ترین سطح صبح قرار دارند.»

“اگر شما معتقد به محور فدرال رزرو هستید، پس چیزی در این اعداد نمی بینید که شما را بترساند. اگر ببینم S&P 500 در حال اجرا و سبز شدن در اینجا شوکه نمی شوم. با توجه به وزن آمازون نمی‌دانم نزدک می‌تواند.

“خط آخر این اعداد است، اگر صعودی هستید، کاری نکنید که شما را منصرف کند.”

(تدوین شده توسط تیم اخبار فوری مالی و بازار جهانی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.