شاخص قیمت تولید کننده استرالیا از RBA بیشتر پیشنهاد می کند

[ad_1] در تقویم اقتصادی آسیا، صبح شلوغی است. با این حال، در حالی که سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن هستند، ارقام تورم عمده فروشی استرالیا پس از گزارش ملایم تر CPI در روز چهارشنبه مورد توجه قرار گرفت. شاخص قیمت تولید کننده استرالیا در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه

کد خبر : 351966
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۳
شاخص قیمت تولید کننده استرالیا از RBA بیشتر پیشنهاد می کند

[ad_1]

در تقویم اقتصادی آسیا، صبح شلوغی است. با این حال، در حالی که سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن هستند، ارقام تورم عمده فروشی استرالیا پس از گزارش ملایم تر CPI در روز چهارشنبه مورد توجه قرار گرفت.

شاخص قیمت تولید کننده استرالیا در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.2% در مقابل 5.0% پیش بینی شده افزایش یافت. در سه ماهه چهارم، شاخص قیمت تولیدکننده 5.8 درصد افزایش یافت. در سه ماهه به فصل، شاخص نسبت به 0.7 درصد در سه ماهه چهارم 1.0 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش 0.8 درصدی را پیش بینی کردند.

به گزارش ABS،

  • تامین برق و گاز (+13.3%)، خروجی ساخت و ساز ساختمان (+1.1%)، و خدمات آموزشی و آموزشی (+3.7%) مشارکت کنندگان اصلی بودند.
  • با این حال، کاهش قیمت در پالایش نفت و تولید سوخت (-7.2٪)، مبلمان و سایر تولیدات (-5.8٪)، و تولید کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی (-3.5٪) به کاهش نرخ تورم سالانه کمک کردند.

آمار امروز راهنمایی های بیشتری در مورد آنچه که از RBA در روز سه شنبه انتظار می رود ارائه کرد. پس از تصمیم برای ایستادن در اوایل ماه جاری، فیلیپ لو، فرماندار RBA هشدار داد که این مکث به معنای پایان چرخه انقباض سیاست پولی نیست.

با توجه به اینکه تورم عمده فروشی پیشروی تورم قیمت مصرف کننده است، اعداد امروز باید راه را برای افزایش نرخ بهره RBA در روز سه شنبه ببندند. با این حال، اعداد و ارقام حاکی از تورم چسبنده است که ممکن است RBA را وادار به ایجاد یک مکث جنگ طلبانه کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که RBA برای دومین ماه متوالی ثابت بماند.

سایر آمار استرالیا شامل اعتبار بخش خصوصی بود که مطابق با پیش بینی ها 0.3 درصد افزایش یافت.

واکنش AUD/USD به اعداد شاخص قیمت تولیدکننده استرالیا

قبل از گزارش PPI، AUD/USD به پایین ترین سطح اولیه 0.66204 دلار سقوط کرد و به بالاترین سطح پیش از آمار 0.66361 دلار رسید.

با این حال، در واکنش به شاخص قیمت تولیدکننده و اعداد اعتباری بخش خصوصی، دلار استرالیا/دلار آمریکا به پایین ترین سطح پس از آمار 0.66328 دلار سقوط کرد و به بالاترین سطح 0.66419 دلار رسید.

امروز صبح، استرالیا با 0.16 درصد افزایش به 0.66407 دلار رسید.

نمودار ساعتی AUDUSD 280423

بعدی

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. اعداد بسیار مهم شاخص قیمت Core PCE و ارقام درآمد و مخارج شخصی تأثیر خواهند گذاشت.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، امروز صبح، احتمال افزایش 25 نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می به 87.4 درصد رسید، از 72.2 درصد در روز پنجشنبه. ارقام داغ تر از حد انتظار تورم و افزایش درآمد و هزینه ها می تواند به شرط بندی برای افزایش دیگری در ژوئن دامن بزند. 24.8 درصد احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ژوئن وجود دارد که از 13.7 درصد در روز پنجشنبه افزایش یافته است.

به غیر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت های ایالات متحده نیز بر احساسات ریسک بازار تأثیر خواهد گذاشت. نام‌های بزرگ در تقویم درآمد ایالات متحده شامل Exxon Mobil (XOM) و Chevron (CVX) هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.