شاخص دلار آمریکا پس از کاهش به پایین ترین سطح 15 ماهه تحت تاثیر تورم ملایم ایالات متحده، اندکی بهبود یافت.

[ad_1] اشتراک گذاری: شاخص دلار آمریکا (DXY)، که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز اندازه گیری می کند، پس از رسیدن به پایین ترین رقم 15 ماه اخیر یعنی 99.578، افزایش اندکی را نشان می دهد. شاخص بهای مصرف کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن 3.0% سالانه رشد

کد خبر : 375155
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
شاخص دلار آمریکا پس از کاهش به پایین ترین سطح 15 ماهه تحت تاثیر تورم ملایم ایالات متحده، اندکی بهبود یافت.

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • شاخص دلار آمریکا (DXY)، که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز اندازه گیری می کند، پس از رسیدن به پایین ترین رقم 15 ماه اخیر یعنی 99.578، افزایش اندکی را نشان می دهد.
  • شاخص بهای مصرف کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن 3.0% سالانه رشد کرد که کمتر از پیش بینی 3.1% بود، در حالی که CPI اصلی 0.5% کاهش یافت. به طور همزمان، PPI ژوئن کمتر از 0.1% انتظار سالیانه افزایش یافت.
  • با در نظر گرفتن این شرایط، بازارها اکنون انتظار افزایش کمتری نرخ بهره فدرال رزرو پس از FOMC در ماه جولای را دارند و نرخ باثبات فدرال را در حدود 5.25٪ -5.50٪ در سال 2023 پیش بینی می کنند.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که عملکرد دلار آمریکا (USD) را در برابر سبدی از شش ارز اندازه‌گیری می‌کند، تا حدودی بهبود می‌یابد، زیرا DXY پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح 15 ماهه 99.578، 0.18 درصد رشد کرد. در زمان نگارش این مقاله، DXY با 99.959 دست به دست می شود و از پس گرفتن رقم 100.000 خجالت می کشد.

DXY با فشار پایین‌تر از شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده مواجه است که منجر به ضررهای بزرگ در هفته می‌شود

دلار آمریکا در بازار شلوغ اقتصادی تحت فشار زیادی قرار داشت که عمدتاً ناشی از ارقام تورم بود و قیمت مصرف کننده و قیمت تولیدکننده کاهش یافت و دلار آمریکا (USD) را تضعیف کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه ژوئن 3.0 درصد افزایش یافت و به زیر 3.1 درصد کاهش یافت. علاوه بر این، CPI اصلی، که اقلام بی ثبات مانند غذا و انرژی را حذف می کند، 0.5 درصد کاهش یافت و از 5.3 درصد در ماه می به 4.8 درصد در ماه گذشته کاهش یافت. در همین حال، انتشار شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای مدت مشابه 0.1٪ افزایش یافت، سالانه کمتر از پیش بینی 0٪، در حالی که به اصطلاح Core PPI، به طور سالانه در مقایسه با انتظارات 2.6٪ کاهش یافت و پایین آمد. در 2.4٪.

با توجه به این پس‌زمینه، شرکت‌کنندگان بازار شرط‌های خود را برای افزایش نرخ‌های فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال فدرال (FOMC) در 25 تا 26 ژوئیه کاهش دادند و سرمایه‌گذاران 25 واحد پایه (bps) قیمت‌گذاری کردند. از این رو، همانطور که توسط ابزار CME FedWatch نشان داده شده است، انتظار می رود نرخ های وجوه فدرال (FFR) تا سال 2023 در حدود 5.25٪ -5.50٪ باقی بماند.

در نتیجه، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده زیان خود را افزایش داد. بازده اوراق قرضه 2 ساله خزانه داری ایالات متحده هفته را در 4.772% به پایان رساند، که تقریباً 18 واحد پایه کمتر از باز بودن روز دوشنبه بود، در حالی که اوراق 10 ساله با یک چهارم درصد کاهش به 3.834% رسید. همانطور که DXY نشان داد که هفته را با زیان سنگین 2.26% به پایان رساند، این بار سنگینی برای دلار بود.

شاخص دلار آمریکا (DXY): چشم انداز فنی

از نقطه نظر فنی، زمانی که DXY ضررهای خود را از پایین ترین سطح روزانه 100.820 در 2 فوریه گذشت، در را برای ضررهای بیشتر باز کرد. در زمان نگارش، اولین پشتیبانی DXY در 14 آوریل 2022 با پایین ترین سطح روزانه 99.571 ظاهر شد. پس از تسویه، دلار می تواند به سمت پایین ترین سطح 97.685 در 30 مارس 2022 حرکت کند، قبل از اینکه پایین ترین سطح سالانه 96.938 در سال 2021 را به چالش بکشد. از طرف دیگر، اولین منطقه عرضه DXY، مقاومت کم چرخشی 2 فوریه در 100.820 خواهد بود و به دنبال آن متحرک نمایی 20 روزه در 102.037 خواهد بود.

نمودار روزانه DXY

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.