سیدجواد هاشمی: «شهر گربه‌ها»، فیلمی سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، با حضور عوامل فیلم، امروز (دوشنبه ۱۹ مهر) در سالن شماره ۲ خانه جشنواره (سینما فرهنگ) برگزار شد. در آغاز این نشست، سیدجواد هاشمی درباره «شهر گربه‌ها» توضیح داد: «این فیلم، در ادامه کارهای قبلی من است. کودکان، این روزها کارهای

کد خبر : 115840
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۱۴
سیدجواد هاشمی: «شهر گربه‌ها»، فیلمی سیاسی نیست


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، با حضور عوامل فیلم، امروز (دوشنبه ۱۹ مهر) در سالن شماره ۲ خانه جشنواره (سینما فرهنگ) برگزار شد.

در آغاز این نشست، سیدجواد هاشمی درباره «شهر گربه‌ها» توضیح داد: «این فیلم، در ادامه کارهای قبلی من است. کودکان، این روزها کارهای فانتزی خوبی نمی‌بینند و متاسفانه کودکان به سمتی هدایت می‌شوند که شایسته نیست.»

او ادامه داد: «تمام تلاش من این است که با کمک بخش خصوصی، کار خوبی تحویل دهم. من هرگر نویسنده خوبی نبودم و همیشه در متن مشکل داشتم اما می‌خواستم در مجموع، هم برای کودکان و هم بزرگسالان فیلم بسازم. سعی کردم در کشوری که آمار بالای مهاجرت دارد، تلنگری به کودکان بزنم تا کشورشان را بسازند. می‌خواستم به کودکان بگویم اگر از ایران بروید شاید اتفاقات خوبی نیفتد.»

امین زندگانی هم درباره حضور در این فیلم گفت: «من فکر می‌کنم نسل زیادی از بازیگران مانند زنده‌یاد علی سلیمانی، تحت‌تأثیر آموزش‌های سیدجواد هاشمی بودند. من در سه کار با آقای هاشمی همکاری داشتم و امیدوارم خداوند به او عمر باعزت بدهد تا در بخش کودکان و نوجوانان همچنان پرتلاش کار کند. فرار فرهنگی از فرار مغزها مهم‌تر است که باید در این باره کاری کرد.»

الیکا عبدالرزاقی، دیگر بازیگر این فیلم، درباره نقش‌آفرینی خود در «شهر گربه‌ها» گفت: «همیشه به امین حسادت می‌کردم که در سینمای کودک فعالیت می‌کند. آقای هاشمی بسیار کاربلد است. من در این فیلم خودم را به کارگردان سپردم و واقعا از کار کردن با او لذت بردم.»

در ادامه نشست، نیوشا ضیغمی، درباره بازی در «شهر گربه‌ها» گفت: «خوشحال هستم کارگردانی مانند سیدجواد هاشمی برای نسل آینده، خوراک فرهنگی می‌سازد و فیلم‌های بسیار خوبی تولید کرده است.»

او ادامه داد: «زنده‌یاد کامبوزیا پرتوی و زنده‌یاد فرشته طائرپور، سهم زیادی در ساخت فیلم در عرصه سینمای کودک و نوجوان داشتند و ما باید به آنها ادای دین کنیم و مدیون آن‌ها هستیم. سیدجواد هاشمی هم برای سینمای کودک و نوجوان زحمت می‌کشد و این بسیار هزینه‌بردار است، اما او پیگیر این سینما است و به آینده کودکان فکر می‌کند. امیدوارم بیش از این به سینمای کودک و نوجوان بها داده شود.»

یوسف تیموری هم درباره بازی در این فیلم گفت: «کار کردن در کنار هنرمندان خوب افتخاری برای من بود. من در ابتدا هم بازیگری را از کار کودک شروع کردم و مدتی از این فضا دور بودم اما «شهر گربه‌ها»، کار موفقی بود و بابت آن به خودم افتخار می‌کنم.»

در بخش دیگری از این نشست، هاشمی، درباره شیوه همراه کردن کودک با فیلم توضیح داد: «همیشه سعی کردم فیلم‌هایم خوش‌منظر باشد و در این مسیر تمام تلاشم را کرده‌ام. در سینما با پدیده‌ای آشنا شدم و آن هم این بود که مادری در سینما آزادی مرا دید و سمت من آمد و گفت فرزندم من را کلافه کرده و  روزی حداقل سه بار، فیلم «آهوی پیشونی سفید» را می‌بیند و از این بابت ناراحتم! داخل سینما به همان کودک گفتم «خسته نشدی؟» گفت «نه!» شوق و هیجان این کودک ستودنی بود و من را تحت تاثیر قرار داد. شاید برخی‌ها بابت این فیلم‌ها من را مورد ناسزا قرار دادند اما من سعی کردم کارهای خوبی بسازم.»

یوسف تیموری هم در این‌باره گفت: «خلاقیتی که در کار ما وجود دارد، گاهی وقت‌ها مورد تمسخر قرار می‌گیرد و برخی‌ها همیشه معترض هستند. اعتراض به نقش‌ها و بازی بازیگران ما را دائما گمراه می‌کند.»

سیدجواد هاشمی: «شهر گربه‌ها»، فیلمی سیاسی نیست

در ادامه این نشست، سیدجواد هاشمی، پاسخ‌گوی پرسش‌های خبرنگاران نوجوان شد.

او در پاسخ به یکی از خبرنگاران توضیح داد: «این اثر چند لایه دارد و لایه اول چیزی را ارائه می‌دهد که کودک را راضی ‌کند و لایه‌های بعدی به بزرگ‌ترها اختصاص دارد.»

این کارگردان در ادامه گفت: «فیلم من به هیچ عنوان سیاسی نیست و من قصد ندارم به نکوهش مهاجرت بپردازم اما می‌خواستم این موضوع را به مخاطب کودک برسانم که در ساخت کشورش سهیم باشد.»

سیدجواد هاشمی، پس از صحبت با کودکان و شنیدن میزان رضایت آن‌ها از فیلم «شهر گربه‌ها»، برای دقایقی اشک در چشمانش حلقه بست و از همه مخاطبان تشکر کرد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این روزها در اصفهان، تهران و تعدادی دیگر از شهرهای کشور در حال برگزاری است.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.