سیاست پولی ریاضی بیت کوین بسیار قابل پیش بینی تر از طلا و ارزهای فیات است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] در آوریل گذشته، سوابق نشان می دهد که 19 میلیون بیت کوین استخراج شده است و 133 روز بعد، امروز 1.88 میلیون بیت کوین باقی مانده است. انتظار می‌رود نصف شدن یارانه بلاک شبکه در تاریخ 20 آوریل 2024 یا حوالی آن اتفاق بیفتد، زیرا تا آن زمان کمتر از 91000 بیت کوین برای

کد خبر : 240850
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
سیاست پولی ریاضی بیت کوین بسیار قابل پیش بینی تر از طلا و ارزهای فیات است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

در آوریل گذشته، سوابق نشان می دهد که 19 میلیون بیت کوین استخراج شده است و 133 روز بعد، امروز 1.88 میلیون بیت کوین باقی مانده است. انتظار می‌رود نصف شدن یارانه بلاک شبکه در تاریخ 20 آوریل 2024 یا حوالی آن اتفاق بیفتد، زیرا تا آن زمان کمتر از 91000 بیت کوین برای استخراج باقی مانده است. در حالی که نرخ تورم بیت کوین در سال امروز 1.73 درصد است، پس از نصف شدن در سال 2024، نرخ تورم سالانه این دارایی کریپتو به 1.1 درصد کاهش خواهد یافت.

موسسه ریاضیات: «بیت‌کوین تنها به دلیل ریاضیات هوشمندانه‌ای که در پس‌زمینه وجود دارد می‌تواند کار کند»

زمان به سرعت می گذرد و امروز، کمتر از دو سال تا نصف شدن پاداش بیت کوین بعدی تقریباً ۶۱۷ روز دیگر باقی مانده است. بیت کوین هر بار که یک بلوک توسط یک ماینر که هش ریت را به شبکه اختصاص می دهد، به ماینرها پاداش می دهد. در زمان نگارش این مقاله، ماینرها 6.25 بیت کوین در هر بلوک دریافت می کنند و در 20 آوریل 2024 یا حدوداً، پاداش بلاک به نصف کاهش می یابد و به 3.125 بیت کوین در هر بلوک می رسد. در آن زمان، به دست آوردن بیت کوین از طریق فرآیند استخراج بسیار دشوارتر خواهد بود و امروزه، تنها 1.88 میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

سیاست پولی ریاضی بیت کوین بسیار قابل پیش بینی تر از طلا و ارزهای فیات است
انتظار می رود نصف شدن بعدی در تاریخ 20 آوریل 2024 یا حدود آن اتفاق بیفتد. یارانه بلاک پس از نصف شدن بعدی از 6.25 بیت کوین به 3.125 بیت کوین به نصف کاهش می یابد.

بیت کوین یک شبکه پولی بسیار قابل پیش بینی است که به صورت مستقل عمل می کند. برخلاف نرخ تورم غیرقابل پیش بینی در ایالات متحده، مردم می توانند با خیال راحت نرخ تورم بیت کوین را در سال پیش بینی کنند. هیچ محرکی به معادله اضافه نشده است و بانک‌های مرکزی نمی‌توانند نرخ انتشار بیت‌کوین را در هر سال تغییر دهند، همانطور که اغلب در مواقع “اضطراری” انجام می‌دهند. زمانی که نصف شدن بیت کوین بعدی انجام شود، نرخ انتشار بیت کوین در سال 1.1 درصد خواهد بود. با شبکه باز بیت کوین، عموم مردم این را به درستی می دانند. از سوی دیگر، فدرال رزرو می تواند با افزایش عرضه پولی و افزایش و کاهش نرخ وجوه فدرال معیار رکود و رونق ایجاد کند.

همبستگی طلا با تورم و به اصطلاح کمیاب بودن فلزات گرانبها

در حالی که طلای فلز گرانبها کمیاب تلقی می شود و مردم گمان می کنند که قیمت طلا در زمان عدم اطمینان اقتصادی افزایش می یابد، این لزوما یک واقعیت نیست. تحقیقات نشان می دهد که طلا “همبستگی بسیار کم با تورم” دارد. در حالی که بیت کوین یک سیستم مالی بسیار قابل پیش بینی است، خود دارایی کریپتو همبستگی کمی با تورم دارد. با افزایش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ایالات متحده و نرخ تورم در سراسر جهان، ارزش بیت کوین (BTC) کاهش یافت در حالی که تورم ماه به ماه به اوج خود رسید. در حالی که بیت کوین ارتباط زیادی با تورم ندیده است – مانند طلا و نقره – هنوز یک طبقه دارایی قابل پیش بینی تر از فلزات گرانبها است.

سیاست پولی ریاضی بیت کوین بسیار قابل پیش بینی تر از طلا و ارزهای فیات است
تحقیقات نشان می‌دهد که طلا همبستگی پایینی با تورم دارد و داده‌های اخیر بازار نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین به جای تورم، با سهام بسیار مرتبط است. در حالی که تورم افزایش یافته است، ارزش بیت کوین کاهش یافت و زمانی که تورم در ایالات متحده طبق گزارش هفته گذشته CPI کاهش یافت، قیمت بیت کوین بالاتر رفت.

ما تخمین‌های تقریبی در مورد میزان استخراج طلا در سال داریم، زیرا آمار نشان می‌دهد که سالانه حدود 2500 تن از زمین استخراج می‌شود. اما به لطف قاچاق طلا، این تخمین واقعاً فقط یک حدس علمی است. ذخایر شگفت‌انگیز طلا همچنین به عامل کمبود طلا آسیب می‌زند و به خوبی شناخته شده است که ذخایر عظیم طلا در زیر کف اقیانوس و همچنین درون سیارک‌ها در فضا وجود دارد. با این حال، در حال حاضر، انسان نمی تواند در فضا یا زیر اعماق اقیانوس به طلا دسترسی داشته باشد. طلا با وجود این عناصر هنوز کمیاب در نظر گرفته می شود. برآورد سازمان زمین شناسی ایالات متحده می گوید که تقریباً 50000 تن طلا در زیر سطح زمین وجود دارد، اما این تخمین به عنوان “عدد متحرک” ارزیابی می شود.

نرخ انتشار طلا و ارز فیات قابل اعتماد نیست، در حالی که بیت کوین یک دارایی پولی قابل پیش بینی تر است

تا جایی که به عرضه پولی بیت کوین مربوط می شود، عموم مردم به درستی می دانند که تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. با طلا می دانیم که تقریباً 20 درصد از طلای زمین باقی مانده است، اما از آنجا که برخی از روش های استخراج در حال حاضر غیراقتصادی هستند، این احتمال وجود دارد که در آینده سودآور شوند. به این معنی، این احتمال وجود دارد که فناوری به اندازه کافی پیشرفت کند تا معدنچیان طلا بتوانند به فلزات گرانبهای مدفون شده در زیر کف اقیانوس یا سیارک‌ها در فضا دسترسی داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد، طلا و سایر فلزات گرانبها می‌توانند بسیار کمتر کمیاب شوند، درست مانند پول‌های فیات که بانک‌های مرکزی از روی هوس چاپ می‌کنند. در مورد بیت کوین، ما می دانیم که اینطور نیست و نخواهد بود، زیرا نرخ تورم شبکه در سال به کاهش ادامه خواهد داد.

سیاست پولی ریاضی بیت کوین بسیار قابل پیش بینی تر از طلا و ارزهای فیات است
نمودار از طریق محقق بیت کوین مورچ در 26 آوریل 2015.

در زمان نگارش این مقاله، می دانیم که نرخ تورم بیت کوین حدود 1.73 درصد است و همانطور که در بالا ذکر شد، تا نصف شدن بعدی به 1.1 درصد در سال 2024 کاهش می یابد. تا سال آینده در سال 2025، نرخ تورم بیت کوین در سال به زیر 1 خواهد رسید. درصد و تا نصف شدن سال 2028، نرخ انتشار حدود 0.5 درصد در سال خواهد بود. همچنین می دانیم که آخرین بیت کوین ها در سال 2140 استخراج خواهند شد، اما در مورد نهایی بودن استخراج طلا مطمئن نیستیم. علاوه بر این، پس از انبساط پولی بانک مرکزی در دو سال گذشته، برآورد نرخ تورمی که بانک‌داران تعیین کرده‌اند مانند تلاش برای خواندن برگ چای است.

در حالی که بیت کوین ممکن است بهترین پوشش در برابر تورم نباشد، حداقل در حال حاضر، ما می توانیم تضمین کنیم که این دارایی کمیاب است و بسیار قابل پیش بینی تر از هر دارایی پولی رایجی است که امروز منتشر یا استخراج می شود.

برچسب ها در این داستان

21 میلیون بیت کوین، سیارک ها، نصف شدن بیت کوین، ریاضیات بیت کوین، یارانه بلوک، بیت کوین، نصف شدن بیت کوین، بانک های مرکزی، نمودارها، عرضه در گردش، کاهش قیمت، تقاضا، اقتصاد، فدرال رزرو، ارزهای فیات، طلا، نرخ تورم طلا، نصف شدن، تورم، نرخ تورم، طلای استخراج شده، گسترش پولی، کف اقیانوس، قابل پیش بینی، چاپ بر حسب هوس، نصف کردن پاداش، کمبود، SHA256، قاچاق، عرضه، سپرده های غافلگیرکننده

نظر شما در مورد قابل پیش بینی تر بودن سیاست پولی ریاضی بیت کوین نسبت به طلا یا ارزهای فیات چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5700 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.