سیاست جدید بانک مرکزی برای آرامش بازار ارز/ خاندوزی: دولت نرخ دلار را بالا می‌برد تا درآمد کسب کند؟

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست ارزی دولت در لایحه بودجه گفت: فرضیه سازمان برنامه و بودجه این است که براساس نرخ ارز در بودجه مجموع درآمد و هزینه دولت را تامین کند. در نتیجه دولت در کسب

کد خبر : 307697
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
سیاست جدید بانک مرکزی برای آرامش بازار ارز/ خاندوزی: دولت نرخ دلار را بالا می‌برد تا درآمد کسب کند؟



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست ارزی دولت در لایحه بودجه گفت: فرضیه سازمان برنامه و بودجه این است که براساس نرخ ارز در بودجه مجموع درآمد و هزینه دولت را تامین کند. در نتیجه دولت در کسب درآمد خود هیچ چشم انداز یا انتظار و امیدواری مبنی براینکه با افزایش نرخ ارز درآمد بیشتری کسب کند، طبق لایحه بودجه ندارد.

پیگیری بانک مرکزی برای ایجاد یک کانال ارزی

وی در مورد برخی کانال‌ها که گفته شد بر روی نرخ ارز اثر گذار هستند گفت: مثال زده شد که کانال هایی هستند که یکی از آنها در خارج کشور قرار دارد. این موضوع در دستور کار بانک مرکزی است تا از طریق یک کانال داخلی به صورت موثر کار اطلاع رسانی را انجام دهد.

الزام کانون‌ها به تمکین از قانون با استفاده از ابزارهای نظارتی

خاندوزی در مورد حذف شرایط خاص مدیران دولتی برای دریافت مجوز حسابداری رسمی بدون آزمون گفت: یکی از مسائلی که افراد اعلام می‌کردند و به عنوان امضای طلایی در آیین‌نامه جامعه حسابداران وجود داشت، مربوط به امکان دریافت مجوز برای افرادی بود که ده سال سابقه کار دولتی داشتند. این موضوع حذف شد و قرار است تا این دسته نیز در آزمون شرکت کنند. دولت اصلاحات را از درون خود آغاز کرده است.
وی در خصوص عدم همکاری برخی کانون ها نظیر کانون وکلا گفت: در حوزه کانون وکلا نیز امیدوار هستیم با هماهنگی کمیسیون های نظارتی مجلس، کانون ها را مجبور به تمکین از قانون کنیم.

ورود 168 استعلام به درگاه ملی مجوزها

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بخشی از مشکلات مردم مربوط به استعلام‌ها است چرا که گاها یک مجوز نیاز به چندین استعلام از دستگاه‌های مختلف دارد، گفت: 168 استعلام امروز در هیئت مقررات زدایی وارد درگاه ملی مجوزها شد. به این ترتیب بخش زیادی از رفت و آمدها کاهش پیدا خواهد کرد. استعلام‌هایی که پایه قانونی دارند حذف نخواهند شد اما مقرراتی که به عنوان مانع شناسایی شدند ظرف روزهای آینده به هیئت دولت ارسال خواهد شد. 20 مورد نیز مربوط به مجلس است که ظرف سه روز آینده به مجلس ارسال می‌شود.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.