سیاستگذاران BOJ مقابله با ضعیف ین با افزایش نرخ بهره توسط رویترز را رد می کنند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل توسط لیکا کیهارا و کانتارو کومیا توکیو (رویترز) – سیاست گذاران بانک مرکزی ژاپن روز چهارشنبه بر لزوم حفظ سیاست های پولی فوق العاده برای محافظت از اقتصاد

کد خبر : 269749
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۳۰
سیاستگذاران BOJ مقابله با ضعیف ین با افزایش نرخ بهره توسط رویترز را رد می کنند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

توسط لیکا کیهارا و کانتارو کومیا

توکیو (رویترز) – سیاست گذاران بانک مرکزی ژاپن روز چهارشنبه بر لزوم حفظ سیاست های پولی فوق العاده برای محافظت از اقتصاد در برابر افزایش خطرات خارجی تاکید کردند و احتمال افزایش نرخ های بهره برای کاهش نزول ین را به پایین ترین حد در 32 سال اخیر رد کردند.

به گزارش خبرگزاری جیجی، وزیر دارایی شونیچی سوزوکی همچنین به سرمایه گذاران نسبت به کاهش بیش از حد ین هشدار داد و گفت که دولت در بازار نرخ ارز “پاسخ مناسبی خواهد داد”.

سیجی آداچی، عضو هیئت مدیره BOJ در یک سخنرانی در روز چهارشنبه گفت که دور شدن از سیاست پولی فوق‌العاده سست بانک مرکزی در شرایطی که اقتصاد ژاپن با خطرات فزاینده‌ای ناشی از کند شدن رشد جهانی و بازارهای مالی بی‌ثبات مواجه است، زود است.

آداچی گفت که پاسخ به حرکت‌های ارزی کوتاه‌مدت با سیاست‌های پولی، عدم اطمینان در مورد دستورالعمل‌های سیاست BOJ را افزایش می‌دهد و آسیب بیشتری به اقتصاد وارد می‌کند.

آداچی در یک سخنرانی برای رهبران تجاری در تویاما، مرکز ژاپن گفت: «وقتی به محیط مالی و اقتصادی جهانی اطراف ژاپن نگاه می‌کنیم، ریسک‌های نزولی به سرعت در حال افزایش هستند.

او گفت: «زمانی که ریسک‌های نزولی بسیار زیاد است، ما باید محتاط باشیم که به سمت انقباض پولی حرکت کنیم.

هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ نیز این دیدگاه را تکرار کرد و گفت که سیاست پولی مستقیماً نرخ ارز را هدف قرار نمی دهد و اقتصاد شکننده ژاپن همچنان به حمایت پولی گسترده نیاز دارد.

کورودا در پارلمان گفت: «حرکات تند (OTC:) و یک طرفه در بازار ارز برای اقتصاد نامطلوب است. به این ترتیب، مداخله دولت در بازار ارز برای مقابله با کاهش شدید ین بسیار مناسب بود.»

اظهارات BOJ و سیاستگذاران دولت بر معضلی که ژاپن با آن روبه‌رو است، تأکید می‌کند، زیرا نرخ‌های بسیار پایین بانک مرکزی با هدف حمایت از اقتصاد ضعیف به تسریع کاهش ناخواسته ین کمک می‌کند که هزینه‌های زندگی خانوارها را افزایش می‌دهد.

دلار روز چهارشنبه برای اولین بار از اوت 1990 تا 149.415 ین افزایش یافت و به مرز روانی کلیدی 150 نزدیک شد.

دولت که صلاحیت سیاست های ارزی را در اختیار دارد، در ماه گذشته زمانی که مقامات برای اولین بار از سال 1998 در بازارها برای تقویت ین اقدام کردند، 2.8 تریلیون ین (19 میلیارد دلار) را صرف خرید و فروش دلار و مداخله خرید ین کرد.

نخست وزیر فومیو کیشیدا از سیاست فوق العاده آسان BOJ به عنوان گامی ضروری برای حمایت از اقتصاد دفاع کرده است.

او همچنین متعهد شده است که بسته هزینه‌ای دیگری را برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی جمع‌آوری کند، نشان می‌دهد که سیاست مالی نقش مهمی در مبارزه با خطرات نزولی جدید برای بهبود ایفا خواهد کرد.

BOJ، به نوبه خود، با چالش های جدیدی در حفظ کنترل منحنی بازده (YCC) مواجه است، که تحت آن به شدت پول پمپ می کند تا بازده اوراق قرضه 10 ساله را حدود 0 درصد محدود کند.

بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGB) در روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی به 0.255 درصد رسید و برای اولین بار از ژوئن از سقف 0.25 درصدی BOJ بالاتر رفت.

بازده سایر سررسیدها نیز تحت فشار افزایشی به دلیل افزایش نرخ های بهره جهانی قرار گرفت و بازده 5 ساله JGB برای مدت کوتاهی به 0.105 درصد رسید، بالاترین رقم از جولای 2015.

(1 دلار = 149.4600 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.