سیاستمدار روسی به دلیل اشاره پوتین به «جنگ» اوکراین اعتراض حقوقی کرد.

[ad_1] پوتین ماه ها حمله خود را به عنوان یک “عملیات نظامی ویژه” توصیف کرده است. او در ماه مارس قوانینی را امضا کرد که جریمه‌های سنگین و مجازات‌های زندان را برای بی‌اعتبار کردن یا انتشار «اطلاعات عمداً نادرست» در مورد نیروهای مسلح تجویز می‌کند و اگر جنگ را به نام آن صدا کنند، مردم

کد خبر : 296985
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
سیاستمدار روسی به دلیل اشاره پوتین به «جنگ» اوکراین اعتراض حقوقی کرد.

[ad_1]

پوتین ماه ها حمله خود را به عنوان یک “عملیات نظامی ویژه” توصیف کرده است. او در ماه مارس قوانینی را امضا کرد که جریمه‌های سنگین و مجازات‌های زندان را برای بی‌اعتبار کردن یا انتشار «اطلاعات عمداً نادرست» در مورد نیروهای مسلح تجویز می‌کند و اگر جنگ را به نام آن صدا کنند، مردم را در معرض خطر پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

اما او روز پنجشنبه از زبان همیشگی خود خارج شد و به خبرنگاران گفت: “هدف ما چرخاندن چرخ طیار درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است.”

نیکیتا یوفرف، یکی از نمایندگان مخالف در شهری که پوتین در آن متولد شد، گفت که می‌دانست چالش قانونی او به جایی نمی‌رسد، اما او آن را برای افشای «جنایت» سیستم ارائه کرده است.

او به رویترز گفت: «برای من مهم است که این کار را انجام دهم تا توجه را به تناقض و بی عدالتی این قوانینی که او (پوتین) تصویب و امضا می کند اما خودش رعایت نمی کند، جلب کنم.

من فکر می کنم هرچه بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم، مردم بیشتر به صداقت، عصمت او شک می کنند و حمایت کمتری از او خواهد داشت.»

یوفرف در نامه‌ای سرگشاده از دادستان کل و وزیر کشور خواست که «(پوتین) را بر اساس قانون مسئول انتشار اخبار جعلی درباره اقدامات ارتش روسیه بدانند.

یوفرف که از رویترز خواسته بود مکان او را فاش نکند، گفت که منتقدان پوتین که علناً جنگ را جنگ می‌خواندند، مجازات‌های سختی را متحمل شده‌اند.

ایلیا یاشین، سیاستمدار اپوزیسیون در این ماه به دلیل انتشار “اطلاعات نادرست” در مورد ارتش به 8-1/2 سال زندان محکوم شد. در ماه ژوئیه، یکی دیگر از اعضای شورای محلی، الکسی گورینوف، به دلیل انتقاد از تهاجم به هفت سال زندان محکوم شد.

یوفرف گفت که قبلاً توجه مقامات را به استفاده از کلمه “جنگ” توسط شخصیت های برجسته دیگر از جمله سرگئی کرینکو، معاون رئیس جمهور و سرگئی میرونوف، قانونگذار برجسته جلب کرده بود.

او گفت که پلیس به او گفته است که شکایت علیه کرینکو را بررسی کرده و متوجه شده است که او هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و از رسیدگی به پرونده میرونوف خودداری کرده است.

یوفرف پس از انتشار نامه سرگشاده درباره پوتین گفت که صدها پیام متنفر دریافت کرده است. اما او گفت که معتقد است اکثریت روس‌ها درک کرده‌اند که واقعاً در اوکراین چه اتفاقی می‌افتد.

«جنگ، در جامعه روسیه، کلمه ای ترسناک است. همه توسط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که جنگ جهانی دوم را گذرانده‌اند بزرگ شده‌اند، همه این ضرب المثل “هر چیزی جز جنگ” را به خاطر می‌آورند.

(گزارش رویترز؛ ویرایش توسط جان استون استریت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.