سیاتل اولین شهر ایالات متحده است که تبعیض طبقاتی را پس از رأی گیری شورا غیرقانونی می کند

[ad_1] توسط کانیشکا سینگ (رویترز) – سیاتل اولین شهر ایالات متحده شد که تبعیض طبقاتی را در روز سه شنبه غیرقانونی کرد، پس از آن که شورای محلی آن رای به اضافه کردن کاست به قوانین ضد تبعیض شهر داد. این اقدام به موضوعی می‌پردازد که برای دیاسپورای جنوب آسیا، به‌ویژه جوامع هندی و هندو،

کد خبر : 323288
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۰۶
سیاتل اولین شهر ایالات متحده است که تبعیض طبقاتی را پس از رأی گیری شورا غیرقانونی می کند

[ad_1]

توسط کانیشکا سینگ

(رویترز) – سیاتل اولین شهر ایالات متحده شد که تبعیض طبقاتی را در روز سه شنبه غیرقانونی کرد، پس از آن که شورای محلی آن رای به اضافه کردن کاست به قوانین ضد تبعیض شهر داد.

این اقدام به موضوعی می‌پردازد که برای دیاسپورای جنوب آسیا، به‌ویژه جوامع هندی و هندو، مهم است. سیستم کاست هند یکی از قدیمی ترین اشکال طبقه بندی اجتماعی سفت و سخت در جهان است.

کشما ساوانت، عضو شورای شهر سیاتل هندی آمریکایی، گفت: «مبارزه با تبعیض طبقاتی عمیقاً با مبارزه با انواع ظلم و ستم مرتبط است.

قدمت نظام کاست به هزاران سال پیش برمی‌گردد و به کاست‌های بالا امتیازات زیادی می‌دهد، اما کاست‌های پایین‌تر را سرکوب می‌کند. جامعه دالیت در پایین ترین پله سیستم کاست هندو هند قرار دارد و با آنها به عنوان “غیرقابل لمس” رفتار می شود.

«تبعیض طبقاتی فقط در کشورهای دیگر اتفاق نمی افتد. ساوانت زمانی که دفتر او پیشنهاد ممنوعیت تبعیض مبتنی بر طبقه در سیاتل را ارائه کرد، گفت: این امر توسط کارگران آمریکایی جنوب آسیا و سایر مهاجران در محل کار خود، از جمله در بخش فناوری، در سیاتل و شهرهای سراسر کشور با آن مواجه است.

تبعیض طبقاتی بیش از 70 سال پیش در هند غیرقانونی بود، با این حال، بر اساس چندین مطالعه در سال‌های اخیر، از جمله تحقیقاتی که نشان می‌دهد افراد از کاست‌های پایین‌تر در مشاغل پردرآمد کمتر حضور دارند، تعصب همچنان ادامه دارد.

حتی با وجود اینکه هند دست نخوردگی را ممنوع کرده است، دالیت ها هنوز با سوء استفاده گسترده در سراسر این کشور مواجه هستند، جایی که تلاش های آنها برای تحرک اجتماعی رو به بالا گاهی به خشونت خنثی شده است.

بحث بر سر سلسله مراتب نظام کاست در هند و خارج از کشور بحث برانگیز است و این موضوع با مذهب در هم آمیخته است. برخی از مردم می گویند که اکنون تبعیض نادر است. سیاست‌های دولت هند مبنی بر رزرو صندلی برای دانشجویان طبقات پایین‌تر در دانشگاه‌های برتر هند، در سال‌های اخیر به بسیاری از مشاغل فناوری در غرب کمک کرده است.

فعالان مخالف تبعیض طبقاتی می گویند که تفاوتی با سایر اشکال تبعیض مانند نژادپرستی ندارد و از این رو باید غیرقانونی شود. قوانین تبعیض آمریکا تبعیض اجدادی را ممنوع می‌کند اما به صراحت کاستیسم را ممنوع نمی‌کند.

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط دیوید گرگوریو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.